gevalletje pech!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

gevalletje pech!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 12:52

Eergisteren ging ik lekker met twee vriendinnen na het werk nog even een bosritje maken. We waren al op weg naar huis en in de galop val ik er af. Huilen Huilen Ik lag op de grond en kon niet meer overeind komen. Uiteindelijk toch maar een ambulance gebeld maar die kon het bos niet in komen omdat deze afgesloten was met houten palen en niemand scheen een sleutel te hebben. Het was inmiddels al donker en ben toen met een draagplank het bos uitgedragen. Nu ben ik inmiddels thuis en heb mijn heupen en bekken flink gekneusd. Ik kan een beetje lopen met krukken maar daar houd het ook ver mee op.
Ik heb er over nagedacht waarom ik gevallen ben en ik denk dat het door mijn zadel komt. Ik wist dat mijn zadel niet zo heel goed lag op mijn paard en was op zoek naar een vervanger. Ik had er niet zo'n haast mee. Mijn zadel klappert en schuift enorm. Ook kan ik zelf geen steun vinden. Ik ben net stuiterbal. Voorlopig kan ik niet rijden maar het is denk ik toch verstandig om zo snel mogelijk een ander zadel te kopen. Adviezen zijn erg welkom. Mijn paardje heeft een hoge schoft en is vrij smal. Hij is erg beweeglijk (net een elastiek). Ik rijd overigens alleen recreatief met hem. Dus veel buitenritten en toe pleasure in de bak. [/i]

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:58

Beterschap Snoortje, ik hoop dat je er snel weer bovenop bent en weer kunt rijden Lachen !

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:06

Welkom Snoortje, geen al te best entree op dit Westernforum met deze ervaring net achter de rug. Iig beterschap.

Qua zadels kun je best iemand langs laten komen die eea kan passen, zodat je ook erop kunt rijden om te kijken op welke jij het lekkerste zit en welke het best op je paard ligt.
Maar zo te lezen zul je daar dus nog even mee moeten wachten Ach gut

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:08

Haha ik zag net dat je eerste bericht al van een tijdje geleden is, dus je bent al een tijdje 'Bokker' Lachen

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:42

Beterschap snoortje,dat je maar gauw een goed passent zadel vind. Lachen

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:18

Ik heb zelf een paar maanden geleden de ligging van mijn zadel laten controleren. Gelukkig kon die door de singel naar achteren te verleggen aangepast worden en dat was ook duidelijk te merken. Ik zag gelijk veel rustiger in de galop, leek eerst net of ik steeds een duwtje omhoog kreeg. Kan me voorstellen dus dat zoiets door een zadel kan gebeuren.
Het is dus niet alleen voor je paard vervelend als je zadel niet goed ligt maar ook voor jezelf.
Beterschap he!!!

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:33

Wat vreselijk! Hoelang kun je nu niet rijden? Ik ken het probleem van niet mogen rijden... Vreselijk!! Sterkte!!

Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 15:32

Ik kan voorlopig niet rijden...hoelang tja dat weet ik eigenlijk ook niet. Als ik geluk heb dan kan ik over een paar weken weer voorzichtig aan de slag. In ieder geval kan ik wel (als ik weer kan lopen) beginnen met roundpennen en longeren, wandelen buiten. En dan te bedenken dat hij al net twee maanden vakantie heeft gehad omdat ik in Canada heb gezeten. Ach over een paar weken een nieuwe start maken met hopelijk een nieuw zadel!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:36

Hij moet wel aan het werk blijven, want anders raakt hij de bespiering kwijt en gaat vet opbouwen en past je nieuwe zadel over een half jaar weer niet goed meer.

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:45

Inderdaad!

Ik ben erg blij dat ik geen eigen paard heb, aangezien ik met mn hernia al een half jaar niet meer gereden heb en dit jaar helemaal niet meer mag rijden! Ik heb wel een paar keer stiekum voor een ander uitgestapt, je kunt het toch niet missen!!

Snoortje, ik wens je heel veel succes met jezelf te beheersen, dat je er niet op klimt!!