Op verzoek van Sugarmiss, Klant-Keuze-Trainer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:10

Tja, er is een poging gedaan in de vorm van gezamelijke trainingen maar ook dat werkt niet?!

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 13:21

cornelie schreef:
Tja, er is een poging gedaan in de vorm van gezamelijke trainingen maar ook dat werkt niet?!


Kan je hier meer over vertellen?

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:28

cornelie schreef:
Tja, er is een poging gedaan in de vorm van gezamelijke trainingen maar ook dat werkt niet?!



we zijn bezig om dit weer nieuw leven in teblazen Cool

in Beverwijk

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:30

Een tijd geleden organiseerden Rinus (westernworld) in Leusden gezamelijke trainingen. Dit was om van elkaar te leren, het was alleen een beetje moeilijk uitvoerbaar. Maar ik vond het wel een heel goed idee en het had misschien alleen wat meer structuur nodig.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:35

O leuk dat er wat mee gedaan wordt. Ik ben eens wezen kijken in leusden en het zag er wel leuk uit.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 17:43

Blaze"]
[quote="cornelie schreef:
Tja, er is een poging gedaan in de vorm van gezamelijke trainingen maar ook dat werkt niet?!

we zijn bezig om dit weer nieuw leven in teblazen Cool
in Beverwijk
[/quote]
Mag ik weten wie wij is Blaze?

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 17:45

cornelie schreef:
O leuk dat er wat mee gedaan wordt. Ik ben eens wezen kijken in leusden en het zag er wel leuk uit.

Wat zag er leuk uit, Leusden of de training?

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 17:50

vera schreef:
Een tijd geleden organiseerden Rinus (westernworld) in Leusden gezamelijke trainingen. Dit was om van elkaar te leren, het was alleen een beetje moeilijk uitvoerbaar. Maar ik vond het wel een heel goed idee en het had misschien alleen wat meer structuur nodig.

Heel goed idee, maar hoe zo meer structuur, in Amerika heb ik mij laten vertellen, rijden ze naar elkaar toe, en gaan gewoon rijden, of heeft het met infrastructuur te maken. Want je staat steeds vaker stil in Nederland.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:15

GoedVetMan"]
[quote="vera schreef:
Een tijd geleden organiseerden Rinus (westernworld) in Leusden gezamelijke trainingen. Dit was om van elkaar te leren, het was alleen een beetje moeilijk uitvoerbaar. Maar ik vond het wel een heel goed idee en het had misschien alleen wat meer structuur nodig.

Heel goed idee, maar hoe zo meer structuur, in Amerika heb ik mij laten vertellen, rijden ze naar elkaar toe, en gaan gewoon rijden, of heeft het met infrastructuur te maken. Want je staat steeds vaker stil in Nederland.
[/quote]
hahaha, nee, niet de infrastructuur Haha!

Ik ben een keertje naar zo'n training geweest met mijn vorige paard omdat ik het een hele goeie opzet vindt; van elkaar leren.
Maar uiteindelijk waren de meeste (incl. mijzelf) toch met hun eigen ding bezig waardoor je eigenlijk te weinig oog voor die ander hebt om zijn of haar probleem te kunnen helpen oplossen. Daarnaast was het heel leuk om iedereen eens te zien (was in den beginne van Bokt) werd er natuurlijk ook ontzettend veel gekletst Haha!

Misschien is een opzet van bv. 5 paarden in de bak, instukteur/spreekleider, tribuneridders die ook argumenten hebben of willen leren.
Ruiter laat dus het probleem zien of stelt de vraag en een aantal mensen vertellen hoe zij het zouden oplossen. Terwijl de ruiter dit in de praktijk brengt.
Daarnaast kunnen ruiters en ridders ook tips geven aan andere ruiters als zij denken dat deze iets niet "goed" doen.
Om het gestructureerd te houden is een gespreksleider (met evt. microfoon) wel zo goed, dan luistert iedereen en kunnen we allemaal wat leren. OK dan!

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 21:17

vera schreef:
Daarnaast kunnen ruiters en ridders ook tips geven aan andere ruiters als zij denken dat deze iets niet "goed" doen.
Om het gestructureerd te houden is een gespreksleider (met evt. microfoon) wel zo goed, dan luistert iedereen en kunnen we allemaal wat leren. OK dan!


Okay, dus als ik het goed begrijp, was dit niet onderleiding van een trainer

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:30

GoedVetMan"]
[quote="vera schreef:
Daarnaast kunnen ruiters en ridders ook tips geven aan andere ruiters als zij denken dat deze iets niet "goed" doen.
Om het gestructureerd te houden is een gespreksleider (met evt. microfoon) wel zo goed, dan luistert iedereen en kunnen we allemaal wat leren. OK dan!


Okay, dus als ik het goed begrijp, was dit niet onderleiding van een trainer
[/quote]
Nee, voor zover ik heb begrepen (correct me if I'm wrong) was dat juist de opzet van Rinus, soort gelijke monnikken, gelijke kappen.
Ik ben uiteindelijk maar 1x geweest, mede hierdoor. Het was toch een eind rijden maar ik hield er niet echt iets aan over. Maar misschien denken anderen hier heel anders over die er ook zijn geweest.
Verward

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 21:47

vera schreef:
Nee, voor zover ik heb begrepen (correct me if I'm wrong) was dat juist de opzet van Rinus, soort gelijke monnikken, gelijke kappen.
Ik ben uiteindelijk maar 1x geweest, mede hierdoor. Het was toch een eind rijden maar ik hield er niet echt iets aan over. Maar misschien denken anderen hier heel anders over die er ook zijn geweest.
Verward


Welke stijl van training spreekt jou het meesten aan. Of bij wie heb je nu les?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:55

GoedVetMan"]
[quote="vera schreef:
Nee, voor zover ik heb begrepen (correct me if I'm wrong) was dat juist de opzet van Rinus, soort gelijke monnikken, gelijke kappen.
Ik ben uiteindelijk maar 1x geweest, mede hierdoor. Het was toch een eind rijden maar ik hield er niet echt iets aan over. Maar misschien denken anderen hier heel anders over die er ook zijn geweest.
Verward


Welke stijl van training spreekt jou het meesten aan. Of bij wie heb je nu les?
[/quote]

Zonder namen te noemen Haha! houd ik van iemand die problemen oplost met alternatieven, een goed oog heeft voor de tekortkomingen van jezelf en je paard en hier doelgericht op traint om juist je paard te helpen dit op een prettige manier te ondervangen. Streng maar wel rechtvaardig, iemand die je tot een hoger niveau weet te tillen.

Ik heb nu bij niemand les, Digger is nu 2,5 jaar en volgend jaar zomer dan wil ik wel gaan lessen. Maar bij wie?? Geen idee.....doordat ik best een druk bestaan heb is het wekelijks rijden naar de andere kant van het land voor mij geen optie, helaas.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:56

ik ben 2 keer geweest. heel in het begin
de eerste keer had ik billy mee.
toen, en nu ook nog een moeilijk paardje.
ik heb daar uitgelegd wat het probleem was,en hoe ik dat probeerde op te lossen.
Op moment daar in Leusden geen hulp of advies gekregen, alleen van Cl@udia, en Jan
na afloop kon ik op BOKT lezen wat ik volgens de tribune ridders allemaal fout deed en hoe ik dat op kon lossen.

ik ben niet meer gegaan om te trainen.
wel nog 1 keer om te kijken naar anderen Haha!

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 22:23

vera schreef:
Zonder namen te noemen Haha! houd ik van iemand die problemen oplost met alternatieven, een goed oog heeft voor de tekortkomingen van jezelf en je paard en hier doelgericht op traint om juist je paard te helpen dit op een prettige manier te ondervangen. Streng maar wel rechtvaardig, iemand die je tot een hoger niveau weet te tillen.

Ik heb nu bij niemand les, Digger is nu 2,5 jaar en volgend jaar zomer dan wil ik wel gaan lessen. Maar bij wie?? Geen idee.....doordat ik best een druk bestaan heb is het wekelijks rijden naar de andere kant van het land voor mij geen optie, helaas.

Okay hier kan ik mij eigen helemaal in vinden, en eigelijk willen wij dit allemaal.
Ik kan het eigelijk alleen maar toetsen aan, hoe ik het nu ervaar, en hoe wij het hiervoor deden. Al komt het niet altijd uit de verf op een wedstrijd, toch zie ik de kids op een bepaalde manier vooruit gaan. Het feit waar ik dat zelf aan kan toetsen is, de inzet die ze steeds weer opbrengen, en bv het willen blijven werken met de paarden die wij hebben waar een verhaal achter zit. Inmiddels kunnen wij nu ook met onze eigen paarden aan de gang, en hebben gemerkt dat dit heel anders is. Maar even terug komen op de paarden met een verhaal, daarvan heb ik nu het gevoel dat de problemen die daar mee zijn opgelost worden.
Zover dat het nog kan dan hé.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:27

aaaah de beruchte gezamenlijke trainingen weer uit de sloot gehaald Haha!

Ik kwebbel er graag nog even over mee omdat ik 1 van de felste voorstanders was maar ook 1 van de bitterste afhakers...... (gebruik de zoekfunctie maar, ik weet nu niet meer precies waarom het allemaal fout liep Scheve mond )

Ik heb zelf geloof ik 3x meegedaan, mijn man nog 1 keer meer.

Ik had in het begin maar 1 doel en dat was durven rijden (stappen) in een bak vol met vreemde ruiters en paarden. Ik was toen nog een enorme angsthaas en in Leusden rijden naast een stijgerende Fuego heeft me daar een eind vanaf geholpen Knipoog

Het jammere was dat niemand ter plekke met elkaar in gesprek ging over de gebruikte methoden maar er achteraf wel (zoals Jos al zei) een hoop gezeur kwam. Soms nog anoniem ook.

Verder was de opzet gewoon warrig, alhoewel met de beste bedoelingen van Rinus.

Later werd het meer een les. Monique Mertens en Jan van Berendonk heb ik meegemaakt en over beiden was ik erg enthousiast. Ik ben nog steeds van plan om -ooit als ik weer een keer les ga nemen- Jan van Berendonk te bellen.

Overigens heb ik ook wel eens aan dit soort avonden meegedaan bij Barry en Mehlika. Daar was de sfeer enorm goed en heb ik zeker e.e.a. opgestoken (en een minderwaardigheidscomplex opgelopen omdat Kim van Manen en Leon Jacobsen en dat soort ruiters ook mee bleken te oefenen Haha! OK dan! )

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 22:47

Jos schreef:
ik ben 2 keer geweest. heel in het begin
de eerste keer had ik billy mee.
toen, en nu ook nog een moeilijk paardje.
ik heb daar uitgelegd wat het probleem was,en hoe ik dat probeerde op te lossen.
Op moment daar in Leusden geen hulp of advies gekregen, alleen van Cl@udia, en Jan
na afloop kon ik op BOKT lezen wat ik volgens de tribune ridders allemaal fout deed en hoe ik dat op kon lossen.

ik ben niet meer gegaan om te trainen.
wel nog 1 keer om te kijken naar anderen Haha!


Eén keer als tribune ridder dus.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:52

2 keer om mee te rijden en 1 keer om te kijken naar een clinic van sil

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 23:06

Marianne schreef:
Het jammere was dat niemand ter plekke met elkaar in gesprek ging over de gebruikte methoden maar er achteraf wel (zoals Jos al zei) een hoop gezeur kwam. Soms nog anoniem ook.


Af en toe een anonieme reactie heb ik echt persoonlijk niet zo’n bezwaar tegen. Maar steeds dezelfde die er op terug komen, of met een jijbak of L bocht het weer aan grijpen om iets of iemand te schaden. Daar heb ik wel een hekel aan. Sommige maken er echt een sport van.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:16

Marianne schreef:
Ik was toen nog een enorme angsthaas en in Leusden rijden naast een stijgerende Fuego heeft me daar een eind vanaf geholpen Knipoog


Hihihi, ik kan me het ook nog heeeel goed herinneren Nagelbijten / Gniffelen Vooral toen hij de spurt nam om maar tussen al die enge paarden vandaan te komen. Ik geloof dat de haflinger van Calemity Jane zich onverschrokken als muur had opgeworpen waarop Fuego zichzelf onverwacht tot stilstand liep Haha!
Voelde me redelijk opgelaten met dit entree op een eerste Boktmeeting *LOL*

Barry en Mehlika avonden waren eigenlijk meer clinics dan zo'n vrijblijvende-leer-van-elkaar-avond. Daar heb ik ook echt wat geleerd en Fuego ook Bloos

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 08:50

GoedVetMan"]
[quote="Blaze"][quote="cornelie schreef:
Tja, er is een poging gedaan in de vorm van gezamelijke trainingen maar ook dat werkt niet?!

we zijn bezig om dit weer nieuw leven in teblazen Cool
in Beverwijk
[/quote]
Mag ik weten wie wij is Blaze?
[/quote]

Wij= een aantal western ruiters bij ons op stal (9 paarden) in samenwerking met uitgeest en heiloo.
Alles stond op een laag pitje,maar we willen het nu toch weer snel oppakken.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 08:54

Ik ben ook een keer in Leusden naar een clinic geweest van Monique mer...nog wat sorry ben erg slecht in namen Bloos!
Dat vond ik toen erg rommelig, maar het idee van samen trainen vind ik niet zo slecht.
Ik heb samen met Jemille ook hier van bokt ook getraint alleen dom genoeg vlak voor onze (mijn 1e) wedstrijd waardoor ik alleen nog maar zenuwachtiger werd omdat het niet ging. Maar wij gingen om de beurt naar elkaar kijken namen het op de video op en gingen dan kijken wat we anders konden doen of wat we fout deden.

Nu is dat op zich al een ontzettend goed hulpje vind ik. Laat eens iemand je filmen als je aan het trainen bent kan je goed naar jezelf kijken

Ikrij wel al een tijd western maar ik ben nog steeds een beginner omdat ik veel zelf probeer uit te vogelen. Is ook niet altijd goed en het zou handig zijn soms ergens mee doorheen geholpen te worden.

Ik heb ook 3 instructeurs versleten en van allemaal heb ik wat geleerd. De laatste was voor mij en mijn Koko harstikke goed en het is jammer dat ze niet meer komt maar we wonen te ver bij elkaar vandaan.

Zij hield namelijk heel erg rekening met het karakter van mijn paard. Mijn stalgenoot had ook les van haar maar had een totaal ander paard en kreeg dus ook op een hele andere manier les (althans wel dezelfde techniek maar een andere benadering) ik vind dat geweldig ik heb er zelf ook veel meer zelfvertrouwen door gekregen. En ik had niet meer een chagarijnige merrie maar een onspannen merrie maar die ik wel op een andere manier moest benaderen.
ok we kunnen nog steeds niet spinnen maar nou en komt tijd komt raad ooit........rij ik met mijn (S)Tinker een geweldige reining proef

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:25

Kokopelli schreef:
Ik heb ook 3 instructeurs versleten en van allemaal heb ik wat geleerd. De laatste was voor mij en mijn Koko harstikke goed en het is jammer dat ze niet meer komt maar we wonen te ver bij elkaar vandaan.

Zij hield namelijk heel erg rekening met het karakter van mijn paard. Mijn stalgenoot had ook les van haar maar had een totaal ander paard en kreeg dus ook op een hele andere manier les (althans wel dezelfde techniek maar een andere benadering) ik vind dat geweldig ik heb er zelf ook veel meer zelfvertrouwen door gekregen. En ik had niet meer een chagarijnige merrie maar een onspannen merrie maar die ik wel op een andere manier moest benaderen.
ok we kunnen nog steeds niet spinnen maar nou en komt tijd komt raad ooit........rij ik met mijn (S)Tinker een geweldige reining proef

wie was die trainer????
is toch de bedoeling dat we er een naam bij zetten???
Ik vind best dat men mag weten dat Suzan goed les geeft Cool

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 16:06

Okay, ik heb een voorstel.

Al blijft het raden of gissen voor mij of het nou inderdaad ook over ons gaat, en wij er eigenlijk op deze manier ook niet uit komen, heb ik het volgende bedacht:

Ik hoop dat ik er op de eerst volgende wedstrijd op aan gesproken word, als er in iemands ogen iets niet toelaatbaar is wat er gedaan wordt op dat moment. Dat geldt natuurlijk alleen voor mijn kinderen en/of trainer.
Ik wil ook best mee denken als er mij gevraagd wordt over een andere ruiter, wat ik er van vind.

Ik beloof dan uitleg te geven over wat er gevraagd wordt, al dan niet in overleg met de trainer.
Ik beloof niet te gaan slaan of schelden, en zeker niet als je blond bent. Haha!

Probeer wel het te vragen wanneer de wedstrijd spanning nog niet begonnen is, want ik denk dat daar al een heleboel fout gaat. Spreek iemand gewoon een paar uur voor of na de wedstrijd aan.

Nu ik deze brief schrijf gaat de topic ‘Western Paardenmishandeling’ gewoon door en ik kan er nu uit op maken dat het over onze trainer gaat (die gozer uit madepolder).
Die op het Wran NK 2003 de Junior Reining won op een merrie van vier, en liet zien dat het ook netjes op twee handen kan. Ook werd hij daar vierde op een hengst van vijf jaar en weer netjes op twee handen met een trensje.
Die op het NK Open Quarterhorses 2003, de Futurity Junior Reining won op de merrie die ik hierboven ook noem, weer op twee handen met een trensje. Later ook nog met de genoemde merrie en hengst de Junior Reining startte en ook weer geplaatst werd. Op twee handen alles, dit keer met een bosal en een trensje.
En Zondag ook nog de Senior Reining gestart heeft op een paard, voor de kenners wel het medische wonder van Utrecht genoemd, maar dit terzijde. Hier werd hij tweede van Nederland.

Ik heb in ieder geval geprobeerd om open en eerlijk een bepaald taboe te doorbreken, om deze topic te beginnen. Had ik maar geluisterd naar de mensen die tegen mij hebben gezegd ‘laat het toch links leggen, begin er niet aan, het heeft toch geen zin om open en eerlijk met ze te praten’. (ze = de gemiddelde bokker)
Nee hoor maar eigenwijs als ik ben, heb ik geprobeerd om te communiceren met dun, lang, dik, kaal, rijk en arm.

Laat de kloof die daar tussen is, alsjeblieft nog veel groter worden dan hij al is! Schrijf mij maar uit als Bokker, want ik heb hier geen zin meer in!

Het is mij in ieder geval opgevallen dat er ineens meer ruiters jonge paarden in de Junior Reining op twee handen durven te starten. En het zal mij benieuwen, hoeveel er zijn die nu ook zonder sporen gaan rijden. Petje af daarvoor, maar dit weer terzijde.

Ga er gewoon over praten wat je gezien hebt wat positief is, dan gaan de negatieven vanzelf nadenken, en passen zich aan.
Wie het hier mee eens is, daar zal ik altijd open voor blijven staan.

Groetjes Peter Vet.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:37

Jammer als we weer een bokker gaan verliezen die in igg de dingen bij naam durft te noemen en die zich er voor inzet om de discussies open en eerlijk te houden.

Laat ik voorop stellen dat ik in mijn brief niet doel op een specifiek persoon maar op het beeld in het algemeen. Ik vind dat wij in het algemeen te veel oogluikend toelaten. Het noemen van man en paard heeft alleen maar zin als er nu een lijst wordt geproduceerd waar iedereen op staat die een scheve schaats rijdt en niet ineens twee namen er uit lichten. Deze lijst moet overigens niet worden gemaakt door Bokkers maar door de officiele instanties die mensen meerderen malen betrappen op wangedrag. En dit kan alleen maar als deze instanties hun regels eens bewust gaan toepassen.