Op verzoek van Sugarmiss, Klant-Keuze-Trainer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Op verzoek van Sugarmiss, Klant-Keuze-Trainer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 13:21

Hallo mijn naam is Peter Vet,
Onze trainer heet Jurgen Pouls.
Een samen loop van omstandigheden heeft ons samen gebracht.
Onze keuzen om uiteindelijk bij hem te trainen zijn:

Hij houd rekening met het paard, vraagt voor hij het overneemt hoe er thuis gewerkt is.
Hij kan goed overbrengen waarom je bepaalde dingen moet doen.
Hij geeft ons het gevoel dat wij het mogen leren.
Hij begeleid onze kinderen correct en rechtvaardig.
Hij verzorgt onze paarden in training goed.
Hij maakt jonge paarden met beleid zadelmak.
Hij doet niks voor hij het overlegt of bespreekbaar gemaakt heeft.
Hij heeft respect voor de mensen om hem heen, die het mogelijk maken dat hij kan rijden.
Hij geeft ons het gevoel dat wij klant zijn.
Hij informeert ons altijd correct en op tijd.
Hij laat ons niet horen wat wij graag zouden willen horen.
Hij laat zien dat hij eraan komt.
Hij heeft al laten zien dat paarden die door hem zijn aangereden, scoren.
Hij loopt niet weg voor een eventueel probleem.
Hij is loyaal aan zijn werkgever.
Hij durft toe te geven, wat zonder zijn vriendin te moeten doen. (Mig)
Hij is altijd op tijd met les geven.
Hij zit niet te bellen tijdens het les geven.

Een kleine twee jaar delen wij vreugden en verdriet, en blijven vooruit kijken hoe het één en ander in de toekomst nog beter zou kunnen gaan, want terug kijken is stil staan.
En voor de rest blijft het een kwestie van gunnen.

Vriendelijke groet, VeCa Quarterhorses.

p.s. eventuele vragen en of verwijten graag alleen stellen indien het profiel volledig is ingevuld. Face-to-face mag ook, bv 8 nov 2003 in Barneveld.

En Blaze, je hebt gelijk.


PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 14:16

Sugarmiss schreef:
Peter bedankt voor je opzet.
Ik hoop dat mochten mensen hier op willen reageren dat het op een volwassen en open wijze kan gebeuren, zonder te vervallen in moddergooien en eventuele kritische opmerkingen onderbouwd worden.
Citaat:
Hij zit niet te bellen tijdens het les geven.

Dit is idd heel irritant, ik vraag me af of men zich dat wel eens realiseert.

Jammer van de laatste zin, die eigenlijk niets met het item te maken heeft, maar meteen wel weer een stempel drukt op het topic.


Ik wil ook altijd graag een grapje maken, en Blaze voorspelde hoe zo'n eventuele topic er dan weer gaat uitzien.
Jammer dat je de humor er niet van in ziet.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 14:31

sorry Barneveld moet Barendecht zijn.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 19:03

Cowgirl schreef:
Ik denk toch dat dit een nutteloos topic wordt.

Omdat de een zweert bij de stal in het eerder topic en de ander het niks vind.

Ik denk ook dat dit hier niks op uit draait.

Mensen moeten zich gewoon kritischer opstellen en een een boek lezen over hoe met paarden om te gaan. o.i.d.


Jammer dat je denkt dat dit nutteloos is.
En dat je zweert bij een stal is op zich ook niks mis mee, als je het inderdaad maar kritisch blijft bekijken.
Boeken lezen hoe je met een paard moet omgaan, ja, ook die worden geschreven door mensen die denken het bij het rechten eind te hebben.
Weet je hoeveel boeken er per jaar herzien moeten worden, omdat de tijd heeft geleerd dat het eigelijk toch anders is.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 19:04

Blaze schreef:
Het zou geen nutteloos topic zijn als er mensen zouden schrijven wat de rede was dat ze weg gingen bij een trainer.Maar dat doet niemand,zelfs ik niet.Heb verscheidene trainers gehad en bij elke trainer heb ik iets geleerd.ben ook bij trainers (2) weg gegaan omdat ze iets leerden wat ik niet zag zitten(of met mijn paard iets deden waar ik van gezegt had dat ik dat niet wilde),Ondanks alles ga ik geen namen noemen omdat er nog altijd zoiets als respect is.Ik respecteer de manier van rijden van alle trainers. goed of (in mijn ogen) niet goed.
Ik kijk naar resultaat en ook de trainers die dingen deden met paarden die ik absoluut afkeur hadden(hebben) resultaat.

Als je weer moet motiveren waarom je ergens niet meer traint, wordt het weer negen van de tien keer negatief, dus daar wil ik eigelijk ook niet aan mee doen.
Ik vind het best een goed idee hoe Sugarmiss het bedoelde, laat een klant vertellen hoe en waarom, en stel dan je vragen als die er zijn. Dan praten wij in het heden, want door het verleden steeds weer op te rakelen komen wij vast in onze discussie te zitten.

Ik kijk ook naar resultaten, dat is eigelijk een gegeven waaraan je iets kan toetsen.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 19:05

Sonja"]
[quote="Blaze schreef:
Het zou geen nutteloos topic zijn als er mensen zouden schrijven wat de rede was dat ze weg gingen bij een trainer.Maar dat doet niemand,zelfs ik niet.Heb verscheidene trainers gehad en bij elke trainer heb ik iets geleerd.


Same here. Ook degene waar ik a la minute de paarden van het erf getrokken heb ben ik dankbaar voor de dingen die hij me geleerd heeft.
Ach, het wordt zo snel met modder smijten, daar heb je toch allemaal niks aan.
Het beste wat je kunt doen is gewoon kijken, kijken, kijken. En je eigen flappers open houden. Waar rook is, is vuur. Soms een ieniemini schroeihoopje, soms een complete hel. Je eigen kop erbij houden, dan red je het wel...
[/quote]

Ja, waar rook is, is vuur dat klopt helemaal. En je kan er niet tegen blussen als het steeds weer wordt aangestoken.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 19:37

FlyingHigh schreef:
Ook ik trainde jaren bij Dineke Jonker, de laatste jaren rij ik bijna niet meer ivm gezondheidsproblemen. De paarden staan wel bij Dineke Jonker en worden daar getraind met extreem veel toewijding, liefde en respect. Er is een uitermate goed contact tussen ons, duidelijk overleg over training, voeding, gezondheid en ga zo maar door. Mijn paarden zien er top uit, voelen zich compleet op hun gemak en ze lijden daar het leven wat ik ze hier thuis ook zou geven. Dat laatste is voor mij erg belangrijk....
Hebben Dineke en ik een meningsverschil over iets, dan kunnen we daar als twee normaal volwassen mensen zeer goed over praten, we komen er altijd uit, naar beiden tevredenheid. Ik en mijn paarden zijn happy en ik heb tot op heden nog nooit de behoefte gehad om te denken om op te stappen. Ik staar me niet blind op 1 trainer, sta open voor anderen en pak alle dingen mee in mijn blonde koppie en kijk wat ik er mee zou kunnen doen. Veel negatieve dingen kan ik niet bedenken, alhoewel.......ze hadden met hun bedrijf wat dichter bij me mogen zitten, ik vreet kilometers.......... Haha! .


Nou, dit is nou mijn probleem ook, ik denk dat ik maar eens kilometer vergoeding ga vragen.
Dineke Jonker, is zij alleen rening gericht, of doet zij ook meer?

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 19:43

vera schreef:
Ik schrijf even namens Nanouk (die momenteel in een vergadering zit Extreme duivel , zij heeft haar paard door Dineke Jonker laten beleren.
Tot nu toe, we zijn inmiddels een paar maanden verder, niets dan lof over het resultaat.
Je kunt aan alles merken dat Bailey op de juiste manier is behandeld; hij is nooit angstig geweest bij welke handeling dan ook zoals opzadelen, opstijgen, oefeningen doen, etc. Dit is dus duidelijk met beleid en respect gedaan. Niets dan lof OK dan!


Okay vergaderingen herken ik, maar wie is Nanouk?

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 20:05

FlyingHigh schreef:
Dineke is behoorlijk allround; Halter, Pleasure, Trail, Showmanship en Horsemanship en reining. Ik heb haar alleen nog nooit in een Hunter- uitrusting zien rijden, Haha! , maar ook daar zal ze alles van weten, ze is dat onderdeel alleen niet gestart op wedstrijden
Zij traint zelf regelmatig bij enkele trainers in Dld.

Ze rijden jonge paarden aan, hebben nu 5 dekhengsten op stal staan die ze traint en enkele uitbrengt en pensionpaarden die ze traint en soms ook uitbrengt.
Neem eens contact met ze op of ga er eens langs.....

Wij hebben ook Pleasure en nog wat dingen gedaan. Op een gegeven moment hebben wij alleen voor reining gekozen, omdat wij denken dat bepaalde dingen niet echt samen gaan.
Bij onze trainer is het bekend, dat als wij bv niet meer door één deur kunnen,door het één of ander, dat wij dan een trainer in Duitsland gaan zoeken. Ik weet wat je nu denkt, nog meer kilometers. Maar dit is op dit moment zeker niet aan de orde.

[edit]SM: voor de duidelijkheid de quotes aangepast.


PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 20:14

gijsenkim"]
[quote="GoedVetMan schreef:
Hallo mijn naam is Peter Vet,
Onze trainer heet Jurgen Pouls.
p.s. eventuele vragen en of verwijten graag alleen stellen indien het profiel volledig is ingevuld.



hmmhmhmm Haha! , mis ietwat info in je profiel Haha! Haha! , maargoed ik weet ondertussen dat je een man bent en peter heet....
[/quote]

hoelang ben jij al blond?

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 20:15

vera schreef:
P.s. We zijn allebei getrouwd met onze mannen (voordat bovenstaande tekst anders doet vermoeden Haha! )


ik wordt gek van die blondjes?????

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 20:20

gijsenkim"]
[quote="GoedVetMan"][quote="gijsenkim"]
[quote="GoedVetMan schreef:
Hallo mijn naam is Peter Vet,
Onze trainer heet Jurgen Pouls.
p.s. eventuele vragen en of verwijten graag alleen stellen indien het profiel volledig is ingevuld.



hmmhmhmm Haha! , mis ietwat info in je profiel Haha! Haha! , maargoed ik weet ondertussen dat je een man bent en peter heet....
[/quote]

hoelang ben jij al blond?
[/quote]

komptie ............ Haha!

Echte naam:
Geregistreerd op: 7-3-2003
Totaal berichten: 38
[0,00% van het totaal / 0,17 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van GoedVetMan
Profiel bekeken: 205x (sinds 7-7-2002)
Woonplaats: Westknollendam
Website: http://www.ve-ca.nl
Beroep: doet er niet toe
Interesses: Blond
Geslacht: Onbekend
Geboortedatum: Onbekend
Paardenras: Onbekend

Contact GoedVetMan
Email adres:
Privé bericht:
MSN Messenger: niet
Yahoo Messenger:
AIM Naam:
ICQ Nummer:


Persoonlijke info

Paarden info

bedoel het niet vervelend hoor Tong uitsteken
[/quote]

komtie,
ga eens naar de website.
of moet ik een pas foto sturen?

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 20:34

Dance schreef:
Zou je dat nu wel doen Peter? Straks krijg je nog een aanzoek(en) Extreme duivel

(sorry ben een beetje erg melig Bloos! )


Haha Dance, ik had zeker niet verwacht dat de topic deze kant op zal gaan. maar had eigelijk wat anders verwacht.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 21:42

Marianne schreef:
Als ik het goed begrepen heb was/is het doel van dit topic o.a. te achterhalen wat de motivatie van mensen is om te trainen bij of hun paard te laten trainen door een "omstreden" trainer.

Ik neem aan dat Jurgen Pouls onder deze categorie valt gezien de spontane reactie van Goedvetman?

(om·stre·den : 1 om wie of wat de meningen sterk verdeeld zijn => controversieel; <=> onomstreden)

Dan heb ik wat vragen aan Goedvetman:

Is van voor jou van belang hoe "paardvriendelijk" je trainer te werk gaat of zijn de resultaten belangrijker?

Hoe waardeer jij het oordeel van andere westernruiters dat jouw trainer niet paardvriendelijk (genoeg) is?

Leren jouw kinderen het western rijden volgens het ruk en pluk systeem (was jij 1 van die trotse ouders in de inrijbak?)

Als ik te vrijpostig ben hoor ik het wel Lachen


Als ik het goed begrepen heb was/is het doel van dit topic o.a. te achterhalen wat de motivatie van mensen is om te trainen bij of hun paard te laten trainen door een "omstreden" trainer.

>>>Als je het zo wil stellen, vind ik het goed.

Ik neem aan dat Jurgen Pouls onder deze categorie valt gezien de spontane reactie van Goedvetman?

>>>Bij Jurgen Pouls trainen wij, ik maakten mijn meer druk over het feit dat de stal waar hij les geeft aan mijn kinderen, steeds in de topic mishandeling terug te lezen is. Maar voor deze topic werd inderdaad gevraagd over de trainer. Dus vertel ik hierover mijn mening.

Is van voor jou van belang hoe "paardvriendelijk" je trainer te werk gaat of zijn de resultaten belangrijker?

>>>Sorry dat ik vergeten ben in het rijtje wat ik op noem, dat van boven naar beneden te lezen is wat het belangrijkste voor mijn is.

Hoe waardeer jij het oordeel van andere westernruiters dat jouw trainer niet paardvriendelijk (genoeg) is?

>>>Sorry ik had juist gehoopt dat er nu wel gesproken zou worden over mijn trainer, ik heb het tot nu toe alleen maar moeten raden.

Leren jouw kinderen het western rijden volgens het ruk en pluk systeem (was jij 1 van die trotse ouders in de inrijbak?)

>>>Ik had juist gehoopt, om er op aan gesproken te worden dat mijn kinderen rukken en plukken.
Oh ja, en het zagen, en dat zij hun benen niet kunnen stil houden.

>>>En trots, ja dat was ik zeker, toen mijn kinderen hun proef afgelegd hadden in de wedstrijd arena.
Als mijn kinderen los rijden, ben ik namelijk niet te zien bij de inrijbak.

Als ik te vrijpostig ben hoor ik het wel

>>>Toen ik deze topic begon, was ik mij er heel goed van bewust wat voor vragen ik voor mijn kiezen zou kunnen krijgen. Maar het schijnt erg moeilijk te zijn om niet anoniem iemand aan te spreken via die forum. Dus vrijpostig! Ik vraag er toch om.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 08:56

FlyingHigh schreef:
Voordat je naar Dld meent te moeten vluchten, moet je eerst eens naar Dien gaan. Misschien heb je haar in Bunschoten wel zien rijden met haar 2 hengsten Mateus van Ark en Dandy Breeze Cash?? Nee, vraag niet naar uitslagen, Dien heeft naast Blaze gezeten, heeft dus de puntentelling van de jurys ook kunnen zien en heeft zich 100x in de ogen moeten wrijven omdat ze niet kon geloven dat juryleden zo verschillend konden 'jureren', Schijnheilig ..........

Tijdens het Wran NK heb ik kunnen aanschouwen hoe een aantal uit Duitsland afkomstige ruiter/trainers, elkaar aanwijzingen geven onder het los rijden in de inrijbak. Is het raar dat ik dat fantastisch vind, om te zien hoe zij met elkaar omgaan?
Het verteld mij dat in Duitsland deze discipline in de sport veel verder is dan hier in Nederland.
Maar misschien zie ik het wel verkeerd, en was het gewoon een moment opname die mij op het verkeerde been zet om zo te denken.

Feit is wel dat ik in Nederland dit fenomeen nog niet echt ben tegen gekomen. Hier heb ik meestal het gevoel dat wij elkaar al bestrijden vóór wij de ring in gaan en mijn gevoel geeft mij in dat zij het daar pas doen, als zij in de ring rijden.
Nogmaals misschien zie ik het verkeerd, maar de tijd zal het leren.

Ik zie ook hele positieve dingen in Nederland, bv dat er eindelijk in Nederland een organisatie is ontstaan die in kaart gaat brengen waar nou de verschillen zitten tussen de diverse organisaties.

Ik hoop ook dat hier uiteindelijk iets moois uit komt en dat de eilanden structuur tot het verleden gaat behoren. Als wij met elkaar praten, willen wij eigelijk hetzelfde. Maar belangen in deze, waar beslissingen in genomen moeten worden, komen de sport en of personen niet altijd ten goede.
Pas als er een duidelijke structuur aanwezig is, en ook maatstaaf is voor onze sport, gaan de neuzen vanzelf één richting op. Dan dienen wij met zijn allen één belang, Nederland.

Of zeg ik nu iets geks?

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 09:54

Smokey schreef:
Zij traint zelf regelmatig bij enkele trainers in Dld.


En dan anderen vertellen dat ze niet naar Duitsland moeten vluchten Schijnheilig

Bovendien valt het wel op dat hier weer eens iemand aan de man/vrouw moet worden gebracht. Nodig??? Schijnbaar.


Kijk dit bedoel ik nou, Nederland ten voeten uit.
vr gr Peter Vet. he he zo gaat hij goed!

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 11:01

Er zitten wel weinig klanten op Bokt hé?

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 12:21

cornelie schreef:
Tja, er is een poging gedaan in de vorm van gezamelijke trainingen maar ook dat werkt niet?!


Kan je hier meer over vertellen?

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:43

Blaze"]
[quote="cornelie schreef:
Tja, er is een poging gedaan in de vorm van gezamelijke trainingen maar ook dat werkt niet?!

we zijn bezig om dit weer nieuw leven in teblazen Cool
in Beverwijk
[/quote]
Mag ik weten wie wij is Blaze?

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:45

cornelie schreef:
O leuk dat er wat mee gedaan wordt. Ik ben eens wezen kijken in leusden en het zag er wel leuk uit.

Wat zag er leuk uit, Leusden of de training?

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:50

vera schreef:
Een tijd geleden organiseerden Rinus (westernworld) in Leusden gezamelijke trainingen. Dit was om van elkaar te leren, het was alleen een beetje moeilijk uitvoerbaar. Maar ik vond het wel een heel goed idee en het had misschien alleen wat meer structuur nodig.

Heel goed idee, maar hoe zo meer structuur, in Amerika heb ik mij laten vertellen, rijden ze naar elkaar toe, en gaan gewoon rijden, of heeft het met infrastructuur te maken. Want je staat steeds vaker stil in Nederland.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 20:17

vera schreef:
Daarnaast kunnen ruiters en ridders ook tips geven aan andere ruiters als zij denken dat deze iets niet "goed" doen.
Om het gestructureerd te houden is een gespreksleider (met evt. microfoon) wel zo goed, dan luistert iedereen en kunnen we allemaal wat leren. OK dan!


Okay, dus als ik het goed begrijp, was dit niet onderleiding van een trainer

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 20:47

vera schreef:
Nee, voor zover ik heb begrepen (correct me if I'm wrong) was dat juist de opzet van Rinus, soort gelijke monnikken, gelijke kappen.
Ik ben uiteindelijk maar 1x geweest, mede hierdoor. Het was toch een eind rijden maar ik hield er niet echt iets aan over. Maar misschien denken anderen hier heel anders over die er ook zijn geweest.
Verward


Welke stijl van training spreekt jou het meesten aan. Of bij wie heb je nu les?

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 21:23

vera schreef:
Zonder namen te noemen Haha! houd ik van iemand die problemen oplost met alternatieven, een goed oog heeft voor de tekortkomingen van jezelf en je paard en hier doelgericht op traint om juist je paard te helpen dit op een prettige manier te ondervangen. Streng maar wel rechtvaardig, iemand die je tot een hoger niveau weet te tillen.

Ik heb nu bij niemand les, Digger is nu 2,5 jaar en volgend jaar zomer dan wil ik wel gaan lessen. Maar bij wie?? Geen idee.....doordat ik best een druk bestaan heb is het wekelijks rijden naar de andere kant van het land voor mij geen optie, helaas.

Okay hier kan ik mij eigen helemaal in vinden, en eigelijk willen wij dit allemaal.
Ik kan het eigelijk alleen maar toetsen aan, hoe ik het nu ervaar, en hoe wij het hiervoor deden. Al komt het niet altijd uit de verf op een wedstrijd, toch zie ik de kids op een bepaalde manier vooruit gaan. Het feit waar ik dat zelf aan kan toetsen is, de inzet die ze steeds weer opbrengen, en bv het willen blijven werken met de paarden die wij hebben waar een verhaal achter zit. Inmiddels kunnen wij nu ook met onze eigen paarden aan de gang, en hebben gemerkt dat dit heel anders is. Maar even terug komen op de paarden met een verhaal, daarvan heb ik nu het gevoel dat de problemen die daar mee zijn opgelost worden.
Zover dat het nog kan dan hé.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 21:47

Jos schreef:
ik ben 2 keer geweest. heel in het begin
de eerste keer had ik billy mee.
toen, en nu ook nog een moeilijk paardje.
ik heb daar uitgelegd wat het probleem was,en hoe ik dat probeerde op te lossen.
Op moment daar in Leusden geen hulp of advies gekregen, alleen van Cl@udia, en Jan
na afloop kon ik op BOKT lezen wat ik volgens de tribune ridders allemaal fout deed en hoe ik dat op kon lossen.

ik ben niet meer gegaan om te trainen.
wel nog 1 keer om te kijken naar anderen Haha!


Eén keer als tribune ridder dus.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 10 bezoekers