pleasure en galop .....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

pleasure en galop .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 11:46

Bij het NK afgelopen zondag bij het onderdeel Pleasure werd bij de lope gevraagd een "lope with a slightly ........ and forward motion". Omdat we (overigens de gehele dag) de speaker niet zo heel goed konden verstaan kunnen jullie mij wel eens vertellen wat ze nou precies zegt ..... wij dachten zelf dat het betekent dat het een galop moet zijn die wel goed voorwaarts gereden moet worden, dus niet zo raar "dralopje", die een paar ruiters overigens wel lieten zien, maar het viel mij op dat steeds meer ruiters niet meer hun paard zo achterlijk laten dralopperen en volgens mij wordt dat ook wel beloond door de jury. Het mooist setje vond ik Alida v/d Hoff (schrijf ik dat zo goed) met haar paard. DAT IS NOU PLEASURE! Een big smile op haar face en een paard met een gelukkig hoofd. Mooie en goeie gangen, perfect! Geen achterlijk gehop in die galop, prima!
Het gaat me dus met name over die zin die de speaker omroept en wat de achterliggende gedachte is .............. Graag jullie bericht en alvast bedankt. Irene K.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:01

ik heb geen flauw idee.. want ik kon die speaker ook al niet verstaan.. sorry...

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:44

Het wordt genoemd onder het topic NK Bunschoten.
Ze zegt "please lope your horse with a slight increase in foreward motion".

Alida reed inderdaad een hele mooie rit, en had een extended jog, iets wat je van Kim van Manen, die won (geloof ik), niet kon zeggen.... van mij hadden ze de plaatsing om mogen draaien...

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:48

lope with a slight increase in forward motion.
Oftewel een lope met enigzinds toename van de voorwaartse beweging. Dus idd niet meer dat onnatuurlijke dralopje.
Ook mag er in elke gang gevraagd worden om uit te strekken. Het is de juries verplicht ten minste in één richting een extended jog (hierbij mag je niet lichtrijden) te vragen met uitzondering van novice en youth klassen.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:49

Er mag ook een extended lope gevraagd worden, echter alleen aan de 12 top horses. Dus niet met meer dan 12 paarden in de bak (altans, zo interpreteer ik die regel...)

Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 14:03

bedankt!
is het wel mogelijk dat er tijdens een wedstrijd een lope wordt gevraagd en een lope with ..... of is de oude lope nu de lope with .......... geworden? Ik hoop het! WEG MET DE OUDE LOPE!!!! Het viel mij overigens op dat sommige pleasure paarden dat niet eens kunnen een extended jog, waaronder het paard van F. Siebens. Die kwamen in ieder geval niet weg uit de schouders.
Ik denk overigens dat Alida 3e werd omdat haar paard in het begin van de proef schrok van een toeschouwer. De jury zag dat.
Irene K.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:10

Cer schreef:
Alida reed inderdaad een hele mooie rit, en had een extended jog, iets wat je van Kim van Manen, die won (geloof ik), niet kon zeggen.... van mij hadden ze de plaatsing om mogen draaien...

Ben het hier volkomen mee eens en misschien nog wel een lagere klassering
De eerste plaats was niet verdiend

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:21

Het viel ons ook op dat er meer volgens de nieuwe regels werd gereden. Heerlijk om te zien, een normaal lopend paard. Maar er liepen nog steeds een paar paarden bij die bakken zand vooruit schopten en die werden hoog geplaatst. Blijkbaar heeft de jury de boodschap nog niet doorgekregen. Ik had alsmaar het idee dat een bepaald paard zou vallen en bij een vrouwelijke ruiter was het aan haar zit ook heel goed te zien, ze ging van links naar rechts in het zadel terwijl de andere ruiters keurig stil zaten.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:15

ik vind het inderdaad ook een heel onnatuurlyk gezicht,volgens my zit je dan ook niet met pleasure in je zadel.maar ja het word wel geplaatst,als ze dan maar niet verwachten dat we het mooi vinden.het kan toch ook nooit goed zyn voor je paard de ,soeplese gaat verloren lykt my

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:25

Ik heb even een vraagje wat is het verschil tussen een extended lope en lope with a slight increase in forward motion? is extended lope dan nog sneller?