Quarter zoekt leuke plek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Quarter zoekt leuke plek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 18:21

Een 16 jarige Quarterruin is opzoek naar een lieve en rustige baas. Het is een scheet van een paard, heeft jaren wedstrijden gelopen maar is daar nu niet echt geschikt meer voor. Hij is niet te koop maar wordt wel je "eigen" paard. Je moet er dus zelf voor zorgen inclusief de kosten.
Hij gaat alleen maar weg naar iemand die echt geschikt is, solide paardenachtergrond heeft en lekker recreatief met hem aan de gang wil. Hij is verder helemaal gezond.

NoGo

Berichten: 1901
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:32

Wat bedoel je met hij is niet te koop maar het word wel je eigen paard???
Houd dat in dat hij gewoon van jou blijft???
Vind het beetje vreemd.
Ken toevallig iemand die een naar een Quarter zoekt maar dan wel 1 die gewoon officieel van haar wordt.
Is er soms een reden voor dat je het zo doet???

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:38

Wat wordt precies verstaan onder recreatiepaard?

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:54

gogo schreef:
Wat bedoel je met hij is niet te koop maar het word wel je eigen paard???
Houd dat in dat hij gewoon van jou blijft???
Vind het beetje vreemd.
Ken toevallig iemand die een naar een Quarter zoekt maar dan wel 1 die gewoon officieel van haar wordt.
Is er soms een reden voor dat je het zo doet???


ik denk dat vera bedoeld dat ze het paard graag wil herplaatsen,naar een ruiter die geen wedstrijden rijd,en ze zal denk ik het paard waneer het op haar naam nog staat ,op die manier nog in de gaten willen houden.soort lease paard,maar deze mag dan van stal. ik denk dat ze het zo bedoeld.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 18:59

fanci"]
[quote="gogo schreef:
Wat bedoel je met hij is niet te koop maar het word wel je eigen paard???
Houd dat in dat hij gewoon van jou blijft???
Vind het beetje vreemd.
Ken toevallig iemand die een naar een Quarter zoekt maar dan wel 1 die gewoon officieel van haar wordt.
Is er soms een reden voor dat je het zo doet???


ik denk dat vera bedoeld dat ze het paard graag wil herplaatsen,naar een ruiter die geen wedstrijden rijd,en ze zal denk ik het paard waneer het op haar naam nog staat ,op die manier nog in de gaten willen houden.soort lease paard,maar deze mag dan van stal. ik denk dat ze het zo bedoeld.
[/quote]
Pcies!
Overigens is het niet mijn paard (Ik heb geen box over voor hem anders mocht hij zo bij ons wonen Haha! ) .

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:09

Wat is het voordeel dan voor degene die daar aan gaat beginnen? Lijkt me toch dat je dan beter zelf een paard kunt kopen waar je volledig eigenaar over bent.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 19:18

Kais schreef:
Wat is het voordeel dan voor degene die daar aan gaat beginnen? Lijkt me toch dat je dan beter zelf een paard kunt kopen waar je volledig eigenaar over bent.

Vind het een beetje negatief om over "voordeel" te spreken maar als je het zo wilt noemen dan is je voordeel dat je een leuk paard hebt (wat echt niet meer terug naar de eigenaar hoeft als jij goed voor hem zorgt) waar je geen investeringsbedrag voor hebt hoeven vrij te maken.
Het gaat er om dat het paard een leuke plek krijgt met een lieve baas en dat hij niet in de handel belandt zonder dat daar nog invloed op uitgeoefend kan worden.
Het paardje heeft jarenlang voor haar gereden (ze kocht hem toen hij 2,5 jaar was) maar zij kan door omstandigheden niet meer op hem rijden.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:45

Evengoed denk ik dat er niet meer voordelen aanzitten dan aan een zelfgekocht paard. Bij een zelfgekocht paard heb je DENK IK meer het diee dat het ook echt JOUW paard is waar je alles mee kunt doen.

Maar dat is mijn mening.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:13

Lijkt me dat de eigenaar vooral zeker van wil zijn dat het paard weer bij haar terug komt als je ervan af zou willen. Daarmee voorkomt ze dat hij niet in de handel komt en 'verkeerd' terecht kan komen.

Quarter horses zijn dure paarden. Ze zijn vaak zeer geschikt voor recreatief rijden, maar de gemiddelde recreatieruiter zal niet snel zo'n duur paard kopen of kunnen betalen.
Voor dit paard hoeft geen aanschafprijs betaald te worden en als je goed voor het paard zorgt zal de eigenaar het bij je laten... komt aardig in de buurt van een eigen paard lijkt me Haha!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:34

heb je een pb gestuurd

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:48

Lijkt me een "gouden" mogelijkheid voor iemand die van paarden houdt, heel graag rijdt maar niet op wedstrijdniveau wil rijden, geen geld heeft om een kwalitatief goed paard aan te schaffen en noem maar op..had ik die gelegenheid maar gehad toen ik "paardloos" was!!! Hyper! Voordelen genoeg lijkt me! En dat die eigenaar hem niet wil loslaten kan ik me ook wel voorstellen zeg, na zo'n dier zo lang te hebben gehad!