sliding stop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-01 16:35

hoi, honey kan nu vanuit draf *en soms vanauit galop) een sliding stop. Dit doe ik door naar achter te gaan zitten, inhouden, "WHO" en dan een tikje op de kont. Nu komt het, ik wil het tikje weg gaan laten, maar hoe? Als ik zonder tikje doe stopt ze wel, maar glijdt ze niet. Greetz

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-01 17:04

bij ons op de manege geven ze ook western les. daar leren ze de slidingstop niet aan met een tikje. Maar door steeds na de stop achterwaarts te gaan. dan weer vooruit in de galop. En weer een stop met een paar passen achterwaarts....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-01 17:36

Hoi Stef, Een slidingstop leer je maar op 1 manier echt juist aan: stoppen (op gewichtshulp, met zo min mogelijk teugel) en meteen daarna Back. Daardoor zet je het paard extreem op de achterhand en na verloop van tijd begint het paard te begrijpen dat de achterhand moet zakken. Duurt wel effe hoor, bij een onopgeleid paard. Ik ben met Milena nu een paar maanden bezig en kan nu slidings van ongeveer anderhalve meter, tot groot ongenoegen van de dressuurruiters bij ons op stal, hihi! (Ik hark wel altijd hoor, na het rijden) En eind vd maand verhuis ik naar een andere stal waar ik onbeperkt mag sliden en gaatjes draaien met de spin, grinnik!