Dusty Pebbles Bunny, vanaf vandaag mijn superpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Dusty Pebbles Bunny, vanaf vandaag mijn superpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 22:49

Vandaag was DE dag aangebroken: Ik heb éindelijk mijn droompaardje kunnen kopen. Het zou velen van jullie niet ontgaan zijn dat ik al een tijd op zoek was naar een Quarter of Paint veulen (of jaarling). Ik ben naar heeeeel veel veulens gaan kijken, zowel in Nederland als in Duitsland, maar allemaal toch voor niets, want mijn droompaard bleek toch degene te zijn die ik aan het begin van mijn zoektocht al had gezien: Dusty Pebbles Bunny. Hij is een hengstveulen van april dit jaar, vader Red Pebbles en jonger broertje van de kampioen Dusty Pebbles Tomboy. Vanaf het eerste moment dat ik Bunny zag was ik al verliefd. Wat een ontzettend ‘cool’ paard, maar ook met vreselijk veel uitstraling. Een gouden karakter en een goed gebouwd en ook zeer gespierd lichaam waar je direct van onder de indruk raakt (tenminste, dat was mijn ervaring). Ja, ik was op slag verliefd.. totdat ik de prijs hoorde, die mijn budget toch wel wat oversteeg.
Dus op zoek gegaan naar een net zo leuk paard in goedkopere prijsklasse. Misschien zelfs een Bunny in een merrie? Maar nee, natuurlijk vind je zo’n paardje niet. Op de eerste plaats is hij het geld driedubbel en dwars waard (en dat wordt ongetwijfeld nog meer wanneer ik hem steeds beter leer kennen en aan hem gehecht raak) en op de tweede plaats val je op het totaalplaatje. Op het paardje zelf, de kleur, de bouw, de bespiering, de aftekeningen, de bloedlijnen, de papa, de mama en ook zijn broer. Ik was al heel erg te spreken over de prachtige Red Pebbles en als je de broer van Bunny mee hebt gemaakt, dan zal je ook weten dat dit paarden zijn die compleet voor je gaan. Wat is dan het minpunt? Eigenlijk geen! Dus dik twee maanden nadat ik hem voor het eerst had gezien ben ik weer bij hem langs geweest om te kijken of mijn gevoel hetzelfde zou zijn en vanaf het moment dat ik hem zag staan, wist ik het eigenlijk wel weer. Dan moet je het ook niet meer gaan ontkennen voor jezelf.

Vandaag ben ik dan officieel de ontzettend trotse eigenaresse geworden van mijn absolute superpaard. We zullen nog zien hoe goed het tussen ons gaat klikken, maar ik zie het wel positief in. Eén ding weet ik zeker: dit paardje is en blijft van mij. Het afscheid vanavond was al moeilijk genoeg. Gelukkig komt hij heel snel bij mij te staan en kan ik dan zoveel mogelijk tijd met mijn nieuwe knappe kerel doorbrengen.

Foto's van vandaag

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Zo zag ik hem voor het eerst in augustus Lovers

Afbeelding
Zijn vader Red Pebbles, zoals gewoonlijk spelend in de paddock

Afbeelding
Bunny en zijn weidegenootje Guy


[edit]Even de titel gewijzigd, dat gaat wat makkelijker als '[WN]' toch al weg werd gehaald (meer karakters hè, dus dat moet toch even opgevuld worden[/edit]
Laatst bijgewerkt door flashyjac op 11-10-03 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:55

Wat een leuk ding, en wat een HEERLIJKE billen!
Gefeliciteerd hoor, ik hoop dat jullie samen veel plezier gaan beleven.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:56

Party!! Wow, eindelijk je eigen paard!!! Gefeliciteerd hoor met dit mooie paardje OK dan!

Hoe groot wordt ie ongeveer? Hij oogt al best groot voor een half jaar.
Toppie Gera!!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 23:00

Ludo schreef:
Hoe groot wordt ie ongeveer? Hij oogt al best groot voor een half jaar.


Hij lijkt misschien groter dan hij is, want hij is in werkelijkheid niet groter dan het gemiddelde Paint- of Quarterveulen van die leeftijd. Hij zal waarschijnlijk rond de 1.55m worden, niet veel hoger dan dat. Zijn vader, Red Pebbles, is relatief best klein, maar hij schijnt toch wel groot te fokken. De driejarige broer van Bunny, Tomboy, zit nu denk ik op de 1.50m

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:02

Ok, dat is een mooie maat Haha!

Heb er nog niet zoveel verstand van, vandaar dat ik het vroeg Bloos

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:03

Wauw, ziet er mooi uit, alleen jammer van die vlekken *LOL* Knipoog Grappig dat je toch weer bij hem uit bent gekomen Lachen

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:04

Gera!!!! Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!! Wat een mooi paardje is het. Kan me voorstellen dat je zo trots bent als een pauw. Heel veel geluk en plezier met hem toegewenst. Geniet ervan!!

Groetjes, Gisela

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:05

Zo leuk beestje hoor.
Gefeliciteerd OK dan!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 23:07

Hij heeft echt een hele aparte tekening op zijn ene zij. Hier is een close up van de vlek. Er zitten twee hartjes in (helemaal bovenaan en eentje op zijn kant aan de linkerkant van de vlek)

Afbeelding

Bovendien heeft hij nog een vlekje op zijn nek die je duidelijk ziet op de drie-na-laatste foto en het lijkt net alsof daar 'love' staat. Zo apart!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:12

JAAAAAA!!! VLEKKIES!!!! Cool Ik zei het toch Haha!
Gera, wat een ongelofelijk lief plaatje heb je gekocht, wat een lekker scheetje om te zien en zijn uitstraling is helemaal OK dan! oke!
Ja als je eenmaal verliefd bent dan is al het andere maar zo zo *LOL*
Wanneer haal je hem naar huis??

Heel veel plezier met je kleine bink Knipoog

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 23:15

vera schreef:
Wanneer haal je hem naar huis??


Na de futurity in Saasveld gaat hij lekker met mij mee, nu mag hij nog bij zijn vriendjes staan bij Sylva en Sake van der Wal, die hem ook zullen trainen voor de halter. Hij doet het al erg goed, maar ja, het is maar de vraag hoe hij het gaat doen in een andere omgeving en met publiek. Voor mij is hij echter al de winnaar, wat hij ook doet! Pling

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:26

Wat een leukerd zeg.
Heel erg gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:29

GAAAAAAAAF Gera!!! Van harte gefeliciteerd met je mooie man!!
Hij is ECHT ontzettend leuk! Heel veel plezier samen.

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:29

GEFELICITEERD met je prachtige paardje !!! wat fijn voor je Gera, dat je je veulen eindelijk hebt gevonden hihi leuk om te lezen hoor, zo te horen echt liefde op het eerste gezicht....
Alvast heel veel geluk samen!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 23:37

Dank jullie wel voor alle reacties!! OK dan!

Comez

Berichten: 93
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:41

hardstikke veel geluk gewenst met deze jonge vent!
Het is een prachtig beestje om te zien.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:02

Wow! Wat een lekker ding!! Haha! Haha! Haha! Heel veel geluk met hem!!

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:36

Wat wordt zijn roepnaam, Bunny Cool

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 00:40

Ik heb geen idee, maar daar ben ik wel al aan gewend geraakt. Ik heb het al dik twee maanden over 'Bunny'. Ik vond hem trouwens vandaag een 'Smurfie' haha Haha!
Ik heb een heleboel andere roepnamen overwogen, maar ik denk dat dé roepnaam vanzelf wel komt. Dat heb ik tenminste gemerkt met al mijn andere (huis)dieren. Ik wacht dus maar gewoon af wat ik er van ga maken en misschien dat het ook wel gewoon 'Bunny' blijft hoor. Ik moet zeggen dat ik er in het begin ook erg aan moest wennen, maar op een gegeven moment wordt het steeds normaler. Nu denk ik er niet eens bij na dat ik eigenlijk een heel ander dier roep Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:45

Ik vind Bunny wel een leuke naam hoor (zo heette Choklat ook nl Lachen )
Maar als het straks een stoere vent is geworden... nou jou als hij flinke billen krijgt noem je hem gewoon Bun Clown

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 01:10

Ik vind het een heel erg mooi paardje! Bunny is een leuke naam ja, alhoewel ik Dusty ook erg leuk vind. Nu maar hopen dat hij zijn mooie gebitje houdt nadat hij is gewisseld. Clown

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 01:13

dan wordt het vanzelf bil of billy Cool Haha!

maar ik mag dan nu officieel , gera gefeliciteerd met je prachtige veulen. het is en blijft een lekker ding. he die op die ene foto van gister is dat dat merrieveulen? ben de naam kwijt Bloos! . die is ook groot geworden.

enne van dat halen, je weet wel, daar hebben we het nog wel over Haha! Knipoog

ik heb mijn billy verkocht Huilen (moet nog wel gekeurd) maar het verzoek kwam of ik die met moeders overste wilde weg brengen die waren ook bang dat hij zou beginnen te spoken in de trailer Haha! moeten we eens kijken of er een combi van gemaakt kan worden he alvast veel plezier met alle ritjes naar friesland en doe ze de groeten van mij.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 01:47

hoi,

jaja... ook ik zat in spanning steeds te lezen, of er al iets op bokt stond *LOL* Clown

Nou, van harte gefeliciteerd hoor, ziet er goed uit, zo te zien op die foto's lekkere billen, idd Cool

Heel veel plezier met je nieuwe, eerste eigen paard ! OK dan!

groetjes

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 07:24

hij is moooooooooooooi OK dan!
Roel en ik zijn in het voorjaar bij Silva en Sake geweest, en hebben hem toen ook gezien.
We waren toen helemaal Lovers op hem. het was toen nog een echt baby'tje.

veel plezier met hem.

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 08:14

wat een super mooi paardje gefeliciteerd OK dan!