Naam toekomstig veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Naam toekomstig veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 14:56

Hoi,

Terwijl de regen met bakken naar beneden komt en ik me eigenlijk had voorgenomen om te gaan rijden (en me dus daar niet toe kan zetten Haha! ), zit ik onder het genot van een kop thee een leuke naam te bedenken voor ons toekomstig veulen (wordt pas in april geboren, dus we hebben nog ff). En misschien vinden jullie het wel leuk om mee te denken:
de merrie is; Buzzs Sassey Bar en de hengst: Brio Glow Bars.
We hebben al een Brio, dus die naam wil ik er niet in gebruiken.
Het origineelste wat ik bedacht heb is: Buzzy s Glowing Star. (er moet dus een komma tussen de y en de s, maar op de een of andere manier lukt dat bij mij nooit).
En de vraag is dus: wat vinden jullie van die naam en/of weten jullie nog andere namen?

Thanx OK dan!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:58

Alleen Buzy is ook leuk, anders is het zo'n mond vol Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:03

Brio'sBuzzzBar.......drie b's.....drie z-en.......tja ach, nu je het zo over namen hebt, ik moet ook nodig wat gaan verzinnen. Ook mijn truusje krijgt in april (hopelijk op de verjaardag van mijn kerel, de 24e) een veulen.
Dit veulen wordt de volle broer/ zus van Digger- A Rugged Enterprise
Het veulen uit '95 heet A Regal Enterprise, dus het lijkt me bijna logisch met een vader die Really Rugged Kid heet, dat veulen 3 A Real Enterprise gaat heten.....Leuk he, namen verzinnen!!

Je moet ook even kijken wat voor een veulen eruit gaat komen, bont/ hengst/ merrie/ solid.......

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:20

als jullie nou toch bezig zijn Schijnheilig ik heb nog 3 namen te verzinnen. en je moet eens weten hoe slecht ik daarin ben, dus HELLUP.
de eerste vader smart little egger moeder isonic royal lee.
nr 2 vader ook smart little egger moeder docz skippa leoreen en als laatste mijn paintmerrie a saint she aint en de vader is red pebbles.
iemand ideeen????

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:33

1. Smart Little Lee, Royal Egger
2. Smart Little Skip, Smart Little Leoreen (woeps, niet voor een hengstje)
3. Red Saint

Pffff........moeilijk he.........

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:04

Glow Bar Stars
Two Bars Star

1. Little Isonic Lee
2. Skip Me Eggs
3. She Aint Red

Pff ik ben ook niet goed in namen verzinnen Haha!

Iemand inspiratie voor ons veulen, Ned app maar willen wel een Amerikaanse naam Lachen

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:28

Ik vind het niet leuk als iemand anders de naam van mn veulen bedenkt. Daarom heb ik dat 3 jaar geleden ook zelf gedaan Haha!
Ik vind het trouwens wel 2 hele moeilijke namen om te combineren... daar breek je je hersens op Knipoog

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:33

Ik vind Buzzy's Glowing Star een hardstikke mooie naam Haha! Haha!
Moet je wel ff checken of die naam nog niet bezet is Knipoog

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:03

ook ik moet in maart toch wel een aantal namen hebben verzonnen, want eind maart is mijn paard uitgerekend; True Topnotch en de vader van het veulen heet Hesa Triangle Chex Cool , dus wat ik ga doen is de hulp van mijn stalgenoten in het leven roepen . wij hebben een stalblaadje op stal en daar zet ik dan de pedigrees in van allebei de ouderpaarden. en dan afwachten wat eruit zal komen want mijn fantasie raakt al een beetje op, alle namen die er verzonnen worden schrijf ik op en de leukste stuur iik naar Amarillo, Texas. maar de naam buzzy s glowing star is heeeel erg leuk. veel succes met het verzinnen van een nieuwe naam Lachen

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:36

Buzzy's Glowing Star is een topnaam OK dan!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:02

ben ik het helemaal mee eens.
mijn ervaring is dat paarden op hun naam gaan lijken, dus met die naam zit je goed.

met spooky
billy the kid, en calamity jane zat ik dus helemaal fout Frusty Haha!

dus met een nieuwe naam houd ik nu er wel rekening mee.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:06

Denk er alleen wel aan dat de AQHA (ik weet niet of dat bij de APHA ook zo is) GEEN komma's in namen mogen worden gebruikt, dus je moet indienen als:

Buzzys of Buzzy S (de 2de geeft dan weer problemen met de omroeper op shows )

Groetjes, Gisela

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 19:42

Gisela schreef:
Denk er alleen wel aan dat de AQHA (ik weet niet of dat bij de APHA ook zo is) GEEN komma's in namen mogen worden gebruikt, dus je moet indienen als:

Buzzys of Buzzy S (de 2de geeft dan weer problemen met de omroeper op shows )

Groetjes, Gisela


Ja, nou je het zegt: ik heb zojuist even gekeken op de papieren van Brio. Die hebben wij Brio s Golden Dream (die komma lukt dus niet op mijn compu, heeft iemand daar nog een oplossing voor Verward ) Maar dat hebben ze daar (in Amerika dus Haha! ) inderdaad aan elkaar geplakt. Was me nog niet eerder opgevallen Bloos

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:10

ik wou dat ik de naam van me paard zelf had verzonnen
hij heet king's poco doll vind dat net een naam voor de nieuwe baby born.
dus ik heb hem een andere naam gegeven voor mezelf Haha!
noem hem nu face off maar helaas blijft ie op papier een baby born Tong uitsteken

buzzy's glowing star vind ik ook een mooie naam
ook leuk voor afkorting buzzy
want als je je paard roept zeg je natuurlijk nooit de hele naam Haha!

voor de rest kan ik denk ik niet echt helpen
want ben er niet zo goed in Haha!
maar ik ga het proberen weet ik wat dan laat ik het weten

groetjes Lachen

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:17

als je paardje nog geen wedstrijden heeft gelopen kun je in ieder geval bij de AQHA een name change indienen . ik heb bij een van mij er ook ernstig aan zitten te denken vind nl. skip poco sue tivio geen naam maar 4 woorden bij elkaar gezocht Scheve mond .

en idd gisela ik wist dat komma's enz. niet toegestaan zijn, bij de AQHA in ieder geval en volgens mij bij de APHA ook ( zou ik even moeten opzoeken om zeker te zijn). bij het veulen van dit jaar moest ik daar ook al rekening mee houden. daar had ik ook een paar namen waarbij er eigenlijk een komma in moest, maar goed dat is uiteindelijk eclips of a moon geworden.

summertje "skip me eggs" nou nee dan moet ik steeds aan eieren denken. maar she aint red is wel heel erg leuk, die zal ik onthouden. en ja als het een hengst word, word het toch gewoon he aint red Haha!

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:22

rina schreef:
als je paardje nog geen wedstrijden heeft gelopen kun je in ieder geval bij de AQHA een name change indienen . ik heb bij een van mij er ook ernstig aan zitten te denken vind nl. skip poco sue tivio geen naam maar 4 woorden bij elkaar gezocht Scheve mond .

en idd gisela ik wist dat komma's enz. niet toegestaan zijn, bij de AQHA in ieder geval en volgens mij bij de APHA ook ( zou ik even moeten opzoeken om zeker te zijn). bij het veulen van dit jaar moest ik daar ook al rekening mee houden. daar had ik ook een paar namen waarbij er eigenlijk een komma in moest, maar goed dat is uiteindelijk eclips of a moon geworden.

summertje "skip me eggs" nou nee dan moet ik steeds aan eieren denken. maar she aint red is wel heel erg leuk, die zal ik onthouden. en ja als het een hengst word, word het toch gewoon he aint red Haha!


kan ik de naam van mijn paard dan nog veranderen?
heb nog geen wedstrijden met hem gelopen niet officeel dan
het is wel een paint ik weet niet of daar de zelfde regels gelden

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:52

Bij een Paint gelden voor zover ik weet dezelfde regels. Kijk anders op www.apha.com, daar heb ik het volgens mij heel duidelijk zien staan. Je moet echter wel een vergoeding betalen voor deze verandering van naam en je paard mag inderdaad nog geen wedstrijden hebben gelopen. Ik meen je te hebben gezien op de Happy Paint show in Wijdewormer, een rassenshow. Ik ben bang dat je dan de naam al niet meer mag wijzigen, maar dat zouden de iets meer geoefende westernliefhebbers op dit forum even aan moeten geven..

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:00

vrolijk schreef:
kan ik de naam van mijn paard dan nog veranderen?
heb nog geen wedstrijden met hem gelopen niet officeel dan
het is wel een paint ik weet niet of daar de zelfde regels gelden

Van de site van de APHA

How do I change a horse’s name?
The name of a registered Paint horse can be changed only if it has never started on an APHA recognized track; if it has no registered offspring; and if it has never performed in an APHA approved show or contest and earned points, been named grand or reserve champion or has a show record based on class wins.

If the horse meets those conditions, the name can be changed by submitting a signed written request along with a fee of $100 member/$200 non-member, the original registration certificate, and a direct side view photograph of the horse for use on the certificate. The new name choice must not exceed 21 characters and spaces and must not conflict with the name of any other APHA registered horse. Once the request is received, affidavits will be mailed for completion.


Als je er niet helemaal zeker van bent hoe het bij jouw Paint zit, kun je mailen naar askapha@apha.com .

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:19

waar ik aan me heb gedaan was niet van de apha maar van de dpha maakt dat uit?
want er stat als je nog nooit hebt meegedaan aan een apha show.
bedankt voor het berichtje paintje
ga maar is een berichtje sturen

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:34

De DPHC vertegenwoordigd de APHA hier in Nederland.
Volgens hun site en de gegevens van de APHA is jouw paardje een keer Reserve Champion Gelding geworden. Dat zou dus betekenen dat je de naam niet meer kunt wijzigen .

Klinkt toch best goed, Kings Poco Doll ?

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:05

Paintje schreef:
De DPHC vertegenwoordigd de APHA hier in Nederland.
Volgens hun site en de gegevens van de APHA is jouw paardje een keer Reserve Champion Gelding geworden. Dat zou dus betekenen dat je de naam niet meer kunt wijzigen .

Klinkt toch best goed, Kings Poco Doll ?


oh dat wist ik niet
ik had nog gekeken op de site week na de wedstrijd of dat er bij stond maar ik heb toen niks gezien dus daarom dacht ik dat het niks met elkaar te maken had.
maar wel dus ,erg jammer Verdrietig

gelukkig word hij alleen bij wedstijden kings poco doll word genoemd
voor mij blijft het face off Haha!

ik vind het niet echt een leuke naam , maar verschrikelijk is ie nou ook weer niet.
dus kan er wel mee leven *LOL*




want ik vind het dus niet echt een leuke naam

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:11

heb net weer gekeken
staat er idd wel leuk om te zien hoor
nu moet er nog de reining komen te staan Haha!

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:13

gera schreef:
Ik meen je te hebben gezien op de Happy Paint show in Wijdewormer, een rassenshow.


je hebt me toch wel alleen in de oefen bak gezien he
niet met de westrijd zelf hoop ik Bloos

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:33

rina schreef:
als jullie nou toch bezig zijn Schijnheilig ik heb nog 3 namen te verzinnen. en je moet eens weten hoe slecht ik daarin ben, dus HELLUP.
de eerste vader smart little egger moeder isonic royal lee.
nr 2 vader ook smart little egger moeder docz skippa leoreen en als laatste mijn paintmerrie a saint she aint en de vader is red pebbles.
iemand ideeen????


nou ik heb wat geprobeert Haha!
kan best zijn dat die naam er al staat heb ze niet allemaal nagekeken Knipoog

smart little egger isonic royal lee

isonic egger
isonic lee
smart little lee
lees isonic egger


docz skippa leoreen smart little egger

skips leoreen
docz skip egger
leoreen smart egger
little docs skippa
smart leoreen
docz smart egger

saint she aint red pebbles

she aint pebbles
red she aint
pebbles saint
shes a saint lady
shes a pebbles
aint she saint

en red saint vind ik leuk die flyinghigh heeft verzonnen

zoals ik al zei ben ik niet echt goed dit
maar misschien kom je op een idee door somige namen Haha!

groetjes vrolijk

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:48

rina schreef:
als jullie nou toch bezig zijn Schijnheilig ik heb nog 3 namen te verzinnen. en je moet eens weten hoe slecht ik daarin ben, dus HELLUP.
de eerste vader smart little egger moeder isonic royal lee.
nr 2 vader ook smart little egger moeder docz skippa leoreen en als laatste mijn paintmerrie a saint she aint en de vader is red pebbles.
iemand ideeen????


Smart (Royal/Little) (F)lee
(Royal) Little (F)lee

Docz Smart/Little Leo
Docz Smart/Little Leopard

Sacred Red Gal/Boy
Defile in Red