trailerzenuwpeesje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 21:55

Morgen ga ik met Mandy naar Monnik om samen te rijden. Mandy is helemaal blij als ze de trailer ziet, ze stuift de klep op en dan.....
Ze begint te hinniken (Echtgenoot;"is dat de V-snaar?") te trappelen en komt drijfnat aan. De laaste keer heb ik besloten voortaan Sedalin te gebruiken voor op reis (dat was een vakantie). Maar als je wilt gaan rijden, kan dat natuurlijk niet. Dus beginnen we morgen met oefenen. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 22:03

misschien kun je haar eerst een paar keer alleen de klep op laten lopen, en dan weer terug. Dus nog niet in de trailer. Dan langzaam telkens ietsje verder, gewoon proberen met een wortel, vind ze vast wel lekker Vork Dan er haar eens inzetten, en dan voeren in de trailer. Dan een keertje de klep en stang dichtdoen. En als dit alles goed gaat, en ze zo de trailer inloopt, dan kun je eens een stukje rijden van 100 meter ofzo. Dan weer uitladen. Zo telkens een stukje verder Haha! Zo heb ik het mijn jaarling geleerd, en die is wel druk op de trailer, maar loopt er wel zo in }>

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 22:14

dat vind ik een goed idee van nonnie
laat haar van tijd tot tijd eens een poos gewoon staan in de trailer
hooizak heb je er vast wel in hangen?
langzaamaan opbouwen aan tijd
je hebt er wel wat geduld voor nodig
maar dat kan het wel waard zijn Knipoog
succes en veel plezier morgen !

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 04:50

Nee, je hoeft niet te oefenen. Als ik het goed begrijp vind ze de trailer juist hartstikke leuk. Ze stuift tenslotte niet voor niets de trailer in. Ze vind het ontzettend leuk en is vreselijk zenuwachtig... Zie het als een klein kind dat op vakantie gaat. De avond van tevoren wordt er ook nauwelijks geslapen. Ik persoonlijk zou er niks aan doen. Naarmate de leeftijd vordert wordt het vanzelf minder.
groetjes.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 16:51

Update van vanmorgen.
De heenweg ging prima, een beetje gezweet en veel liedjes gezongen Haha! Je weet wel, vroeger op schoolreisje enzo
De buitenrit was helemaal geen probleem, alles was leuk en spannend.
De terugweg was minder leuk. Minder gehinnik maar veel gestamp en gewiebel. Thuis bleek ze helemaal drijfnat en ze had zelf bloed aan/uit haar neus. Helemaal afgesopt, poosje op stal met eten en daarna weer naar buiten. Het probleem is dus alleen onderweg. Ze is duidelijk niet bang, misschien dus juist erg blij. We blijven maar oefenen Verward

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:16

De heenreis ging heel goed. Mandy stond rustig in de trailer. Wiebelde af en toe een keertje, maar hinnekte veelvuldig!!!
De buitenrit op zich ging heel goed en onze 2 meiden zijn dikke vriendinnen. Hoewel Okidokies onder dikke vriendinnen iets anders verstaat dan Mandy, die haar regelmatig in d'r billen beet, waarop Okidokies haar kontje de lucht in liet gaan *LOL*.
Beide paarden liepen heel ontspannen door de Soesterduinen. Dit was de eerste keer dat Okidokies uberhaupt die kant op is gegaan, omdat ik de weg niet wist. Dat hebben we ook wel geweten, hè Margee, want we zijn de weg kwijt geraakt..... Maar afin we hebben een reuze fijne rit gemaakt en een leuke besteding van onze zondagochtend/middag. We gaan dit zeker vaker doen en dan hopen we op een betere terugreis, want tijdens de terugreis was Mandy inderdaad erg onrustig. Dacht heel even dat ze zich wilde omdraaien in de trailer. Vandaar misschien de bloedneus?

Hier even een fotootje van ons vieren.

[img]../upload/1060/met_z_n_viertjes.jpg[/img]

jewle
Berichten: 5
Geregistreerd: 10-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:57

Leuk dat het zo goed ging.
Mijn paard is ook heel zenuwachtig meestal wil ze de trailer niet in en is ze heel opstandig.
Dat is echt een probleem want dan gaat ze er echt niet in, maar sinds een tijdje loopt ze er gewoon weer in (meestal). succes verder nog met jullie paarden.
groetjes roos

Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:10

Hallo, ik heb zo ook mijn problemen gehad met het laden en vervoeren van mijn paardje. Die ging er niet eens in. Na veel oefenen ("wijken voor druk") en veel geduld gaat dat nu goed. Ook mijn paardje kwam nat uit de trailer. Na een tip zijn we er achter gekomen dat het voor mijn paard heel belangrijk was dat we nog rustiger met de trailer reden dan we al deden, dus stapvoets door de bocht, heeeeeeel langzaam optrekken, zo langzaam dat je zelf als je in je autostoel zit bij een bocht ook geen druk voelt. Je bent wel iets langer onderweg, maar vooral in het begin is dat belangrijk en inderdaad veel belonen, een paardje mee als gezelschap, genoeg hooi in een net en vooral heel rustig (tot stapvoets) rijden, dat was bij ons de doorslag. Nu gaat het goed, alhoewel ze - als ze uit de stal komt en ze ziet de beenbeschermers en de trailer - ze van oor tot hoef helemaal staat te trillen, echt bibberen en haar buik helemaal optrekt ....! Toch gaat ze er voor me in en als ze er eenmaal instaat is de ergste spanning nu weg. Heb gewoon veel geduld. En denk erom, wees al blij dat ze er in gaat, een paard hoort van nature niet in zo een kleine ruimte, maar op een enorme prairie !!! Dat ze er uberhaupt al ingaat voor je is toch al fantastisch. Neem in het begin genoegen met een klein beetje. Dan wordt het hele ding minder erg. Succes, Irene

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:47

Heb je het al eens met een andere trailer geprobeerd, misschien scheelt dat? Ik ken ook paarden die vrachtwagens minder eng vinden dan trailers en er rustiger op staan.
Heb je er al eens bijgestaan tijdens het rijden (wees voorzichtig natuurlijk) of er met een auto achteraan gereden om te zien wat er precies gebeurd?

Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 09:08

Bij mij scheelt het wel als ik mijn paardje met een 2-paards trailer vervoer. In een anderhalf paards trailer heeft ze te veel ruimte en weinig steun. Dus ik gebruik altijd een 2-paards. Vrachtwagen niet tot mijn beschikking, helaas ......... Maar tegenwoordig gaat het erg goed, dus het is voor ons geen probleem meer. Groetjes Irene