ik overweeg yetje weg te doen... :-(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

ik overweeg yetje weg te doen... :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 22:35

Beste mensen, ik heb dit ook al op E/A gepost, maar ik wilde het hier ook even laten weten, omdat ik hoop dat degene die met haar verder gaat, ook verzot is op western, want ik moet zeggen dat ze er echt meer lol in heeft dan engels...

dit doet me echt pijn aan m'n hart, maar ik denk dat het beter is.... Huilen

ik ben nu al een jaar aan het tobben, maar ik denk dat het dan uiteindelijk toch moet gaan gebeuren....

afgelopen juni heeft yetje ons een prachtig veulen geschonken genaamd "rick" nou is het zo dan robyn en ik allebei 40 uur werken en aangezien ik net een nieuwe functie heb gekregen ook in de weekenden moet gaan werken en heel veel sávonds op concerten e.d. dus erg moelijk om yet de aandacht te geven die ze verdiend rick willen we in januari / februari afspenen en dan gaat hij direct voor 2 jaar naar texel in de opfok maar wel goed voor hem hopelijk kan ik over 2 jaar van mijn werk een 32 urige werkweek vragen, want we willen tegen die tijd zoveel mogelijk aandacht aan rick schenken, omdat hij dan zadel mak etc. gemaakt moet worden, en met 2 paarden wordt dat zowieso heeel lastig

met andere woorden, ik sta voor de moelijke keuze om yet vanaf januari / februari aan een ander baasje te schenken voor een niet al te hoog bedrag, omdat ik het belangrijker vind dat zij de verzorging en aandacht krijgt zie ze verdiend, en hopelijk blijft ze dan ook in de buurt...

yesta is een koffie vos merrie van 9 jaar oud
echt met een super karakter, tikkeltje eigenwijs, tikkeltje uitdaging...
momenteel zijn we bezig met de basis van het western, maar ze is engels ingereden... maar ik moet zeggen nu we bezig zijn met western, lijkt ze een stuk gelukkiger...

en nog even voor de duidelijkheid: GEEN OPLICHTERS EN HANDELAREN!
ik wil ook met degene die in aanmerking komt alles zwart op wit vastleggen, bijvoorbeeld "waarschuwen bij doorverkoop" en dergelijke...
dat ik haar voor een niet te hoog bedrag wil wegdoen, wil niet betekenen dat elke simpele ziel in aanmerking komt... (sorry voor mijn woordkeuze, maar ik vind dit echt moeilijk...) Verdrietig

hier wat foto's van haar met rickje

http://ds018.xs4all.nl/stillmotion/fab/rick

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:03

Jeetje wat erg voor je. Het is zo'n leuke merrie! Maar ik kan het helemaal begrijpen. Als ik in jouw situatie zou zitten dan zou ik ook het beste voor mijn paard willen. In een ander topic vraagt DJQuarter om een fokmerrie of een merrie om te berijden. Misschien is je paardje wat voor haar? Stuur haar eens een pb! Ik weet niet hoe Yesta gefokt is, maar misschien dat zij wel interesse heeft
Succes en sterkte ermee. Het lijkt me een ontzettend zware beslissing

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 10:00

dank je, dat is lief....

yesta is half arabier en half welsh k, ze heeft dus geen papieren en zou dus ook geen goeie fokmerrie kunnen zijn (alhoewel ze wel hele mooie halve quarter veulens geeft Schijnheilig )

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:15

O, ik dacht dat ze een Quarter was. Het doet natuurlijk helemaal niets af aan haar (vooral omdat ik helemaal weg ben van de kruising Arabier en Welsh), maar dan is het misschien wat minder interessant voor de westernruiters hier. Tenminste, ik denk wel voor DJQuarter
Ik hoop dat je een goede en vooral lieve nieuwe eigenaar/eigenaresse voor haar kunt vinden

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 11:50

dank je...
tja dat is ook zo.. als je echt pro wil gaan rijden moet men wel een volle quarter / paint hebben idd, en voor de wran moet ze ook nog net ff wat verder zijn Knipoog maar ze leert snel...

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:08

misschien iets voor marcella1...........

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:13

charene schreef:
misschien iets voor marcella1...........


Heb haar al een pb gestuurd en zijn al over en weer aan het pb-en Haha!