westernpaardje kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:54

Sugarmiss schreef:
Alle aanbiedingen idd graag per PB. Verder denk ik dat een arabier die net ingereden is niet iets voor je is.
Ga op zoek naar een wat ouder paard, wat nog goed gezond is in hoofd en lichaam. Bijvoorbeeld van een ervaren ruiter die aan 'iets jongers' toe is of een paard waarmee de eigenaar niet meer verder kan stijgen.
Van zo'n paard kun je nog veel van leren.


Mee eens! Lachen En het is natuurlijk ook heel erg aan te raden, dat je (als je er eenmaal één hebt gevonden) vóór de koop een klinische keuring doet.

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D


Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:04

Ja, das waar! Zeker als je een wat ouder paardje koopt en/of als je het verleden van het paard niet kent. Bij mijn paardje was een klinische keuring gelukkig genoeg, aangezien hij zowat z'n hele leven bij 'onze' ranch heeft gestaan en er nix is gebeurd. De veearts vond (na de klinische keuring), dat röntenfoto's niet meer nodig waren. Lachen

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:06

dirkje schreef:
toen ik jou verhaaltje las,kwamen er twee reacties in me op,waarom ben je je aan het orienteren als je pas volgent jaar een paardje koopt Scheve mond ,en...


Dat vind ik juist hartstikke goed! In de meeste gevallen moet je eerst een paar paarden gezien/gereden hebben voordat je de juiste hebt gevonden. En natuurlijk kan het liefde op het eerste gezicht zijn, maar het is nooit verkeerd om alvast te gaan orienteren en meningen van anderen te horen Lachen

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 00:43

Ligt het nou aan mij?!? Verward Marcella, je vraagt toch om tips? En toch (nog) niet om een paard?

Marcella1 schreef:
Hebben jullie nog tips, adresjes, waar moet ik allemaal op letten bij de aanschaf van een paardje, prijsklasses etc. ?


Ik ben het met jullie eens dat je niet een jaar van tevoren een paard gaat zoeken en vervolgens aan de eigenaar vraagt het dier een jaar te 'reserveren'. Maar tips e.d. kun je toch ruim van tevoren vragen? Verward Lachen

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:23

Who cares?? Lachen

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:42

Je hebt helemaal gelijk Vikki! Dat vind ik nou ook. Iedereen heeft het in één keer over het paard zelf, ipv over de 'voorbereiding' Verward Lachen Marcella, als je nog tips wilt, kun je me wel ff pb-en!! Haha!

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers