Nieuwe regelgeving American Paint registry

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Nieuwe regelgeving American Paint registry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 19:25

Ik las net op een ander forum dat het voorstel voor de nieuwe regelgeving (verdelen van de Paints in Regular, Paint Bred en Breeding Stock) en de nieuwe regels voor Crop Out Quarters, is afgewezen.

Het was erg krap 56 stemmen tegen, 50 stemmen voor.

Ik denk dat dit nog niet van tafel is, degene die dit voorstel hebben ingediend gaan het nog een keer proberen....

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 11:12

Ze willen drie registries: Regular (dus vlekken). Paint bred (zonder vlekken maar met minstens een Paint ouder) en Breeding Stock...waar dus ook de crop out Quarters en alle andere rassen in terecht zouden moeten komen.

Paarden van bijvoorbeeld de Breeding Stock registry zouden dan niet meer mogen aantreden tegen paarden uit een andere registry (bijvoorbeeld de Paint Bred)

Dus paarden als Gunner of Gamblin Man zouden dan bijvoorbeeld in de toekomst niet meer aan wedstrijden mee mogen doen.

Afbeelding

For the past 41 years, cropout sires such as Gambling Man, above, and Colonels Smokingun (Gunner), below, have achieved major milestones as Paint Horses and have had a significant impact on the breed.

Afbeelding


Van de website: www.apha.com

Paint-Bred Registry
Under this proposed amendment, a Paint-Bred Registry would be established to record the pedigrees of stallions, mares and geldings that are ineligible for registration in the Regular Registry based on the color rule (RG-110), but that have at least one registered Paint parent. The other parent could be registered with the American Quarter Horse Association (AQHA), the Jockey Club (JC), or APHA.

Similar to horses in the existing Breeding Stock Registry, these horses would be restricted from competition with Regular Registry horses and would not have the same privileges as horses registered in the Regular Registry.

Under the Paint-Bred Registry proposal, owners of horses currently registered in the Breeding Stock Registry, and that have a registered Paint parent, could request to be advanced to the new division. A replacement certificate reflecting the new designation would be issued upon receipt of current photographs, the original Breeding Stock certificate and the required $20 replacement certificate fee.

APHA would continue to maintain its Breeding Stock Registry for horses ineligible to advance to the Paint-Bred Registry. The Breeding Stock Registry would also be maintained for current Breeding Stock Registry horses whose owners do not wish to advance them to the new Paint-Bred Registry.


Dus breeding stock paarden met een Paint ouder, kunnen dan aan aanvraag indienen om in het Paint Bred registry te mogen worden opgenomen. Crop Out Quarters, die teveel wit hebben om in de Quarter registry mee te mogen doen, maar te weinig wit hebben voor de Regular registry blijven dan in de Breeding Stock. Ruinen kun je dan helemaal niet meer inschrijven

van de website:

The One-Paint-Parent rule, in effect, would eliminate the continued
registration of “Cropouts” from APHA’s Regular Registry.
It would, instead, place cropout stallions and mares
in the Breeding Stock Registry, regardless of color.
Also, cropout geldings would not be eligible for registration.

Deze veulens zouden bijvoorbeeld niet in de regular registry mogen:

Afbeelding

te lezen op: http://www.apha.com/connection/con_feature.html


Het maakt het er allemaal niet makkelijker op. Enfin, het voorstel is voorlopig weer van tafel.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 23:22

Annelou schreef:
Wat zonde dat z'n prachtig paard als die eerste dan niet meer mee zou kunnen doen.

Maar een Paint Bred met een z'n grote vlek mag dus niet? Scheve mond


Als een Paint Bred zo'n grote vlek heeft dan is het geen Paint Bred, maar een Regular Paint (en wat de Paint fokkers natuurlijk het liefste zien zijn vlekken). Maar ook als je vlek met vlek kruist, is het niet gezegd dat het veulen ook vlekken heeft. In de Regular Paint registry komen dan de paarden met vlekken (zoals ook die eerste), in de Paint Breds komen de paarden zonder vlekken, maar met tenminste 1 Paint ouder.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 23:37

Nee Ods, dat begrijp ik niet. Het aandeel van de Crop Out Quarters is maar 1% van alle paarden die in 2002 in de Paint Horse Registry zijn opgenomen. Nu de AQHA de Cremello's en de Perlino's in zijn eigen registry opneemt zullen die aantallen wel minder worden.

Afbeelding

De Paint Horse Registry is ontstaan uit de Quarter Horse Registry. Zonder de American Painted Quarter Horse Registry had de APHA helemaal niet bestaan zoals hij nu bestaat. Dus waarom de boeken sluiten? Waar zijn ze bang voor? Voor zulke Crop Outs als Gunner, die wel mooi nummer 1 staat op de Wereldranglijst?

En helemaal nu ze Ruinen uit de Breeding Stock willen weren: er zijn mensen die nu maar beweren dat je een Crop Out Quarter Hengstveulen, die niet goed genoeg is om hengst te blijven maar beter meteen de hersens kunt inslaan. Hij kan niet bij de Quarters, hij kan niet meer bij de Paints...hij kan helemaal geen papieren meer krijgen. Voor de fokkers in de US een mond meer te voeden...en vooral als je die paarden nergens meer kunt registreren, wil niemand dat er bekend word dat zijn hengst of merrie zo'n veulen heeft voortgebracht.....

De Paint Horse registry is ontstaan omdat men paarden met vlekken wilde hebben en daar bewust op is gaan fokken. Als de witregel bij de Quarters nog verder wordt versoepelt, krijgen we straks Quarters met vlekken en Paints zonder vlekken...

En dan snappen we het helemaal niet meer...Haha!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 13:33

SM, of een crop-out Quarter minder opbrengt dan een Paint hangt helemaal van de tekening af. Als je een van de veulens in mijn mail hierboven staan aan iemand zou aanbieden, en daar "gewone" gekleurde Paint prijzen voor zou vragen, denk ik dat ze die bedragen er idd voor krijgen. Breeding stocks zijn idd meestal goedkoper. Maar een crop out Quarter is niet alleen maar wit op de benen of een te grote witte bles op het hoofd. kan ook een vlek op de buik zijn.

Ik ben helemaal voor het sluiten van de boeken, bij de Quarters en bij de Paints. Ik ben er ook voor dat QHxQH= QH. Maar dan moet de Quarter Horse registry ze ook gaan opnemen. Ook als ze er sporadisch zo uitrollen als die veulens hierboven.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 21:57

jeddah schreef:
En toch was ik voor. Inderdaad, wat je zegt over de ruinen is erg vervelend, maar de verantwoording van de AQHA niet de Paint.
Ik vind dat het op een gegeven moment wel tijd is om de "boeken te sluiten" voor de QH cropouts (en de TB's helemaal) omdat je met een ras te maken hebt.


Maar Jeddah, het gaat in dit geval niet om het sluiten van het stamboek. Het stamboek wordt namelijk helemaal niet gesloten. Want als je bijvoorbeeld met een Crop Out Quarter (uit de Breeding Stock Registry) en een Regular Paint zou fokken, dan zouden de nakomelingen altijd in het regular of Paint Bred registry terecht komen (want een Paint ouder) . Je sluit het boek helemaal niet! Je verhindert er op deze manier alleen mee dat de Crop Out Quarters, kleur of geen kleur, aan wedstrijden meedoen. Fok er daarna met een Paint mee, en dan mag het ineens wel?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 22:25

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van het geleidelijk sluiten van de boeken.
Zoals ze nu ook bezig zijn met het overwegen alle HYPP positieve paarden binnen de komende 10 jaar uit de AQHA registry te weren. Doe het nu, en je bent met 1 paardengeneratie van het probleem af. (Hadden ze al veel eerder moeten doen Lips are sealed)

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 22:34

Ik denk dat je het ras nooit voor het TB gesloten krijgt.
Er is teveel geld gemoeid met de Paint en Quarter Horse Racing Industry...
En dat is uiteindelijk waar het allemaal om draait. Bij HYPP en bij het weren van de Crop Outs (waar zijn ze nu eigenlijk bang voor? Voor een tweede Gunner? Crop Out Quarter die de discussie weer heeft doen opwaaien dat Paints toch maar Quarters zijn met vlekken?) En niet zo misselijke bedragen ook.

Money talks!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 23:30

Ik ben niet zo thuis in de Paint Horse, maar de Registry is ontstaan doordat er twee Associations zijn gefuseerd, de American Paint Quarter Horse Association (waar alle gevlekte Quarters in waren opgenomen) en de American Painted Stock Horse Association, waar ook afstammelingen van andere rassen in zijn beland die vlekken vertonen (zoals Shire en Clydesdale). Ik heb weleens gehoord dat met name deze rassen voor vermeerde haargroei aan de benen zorgen (lees: sokken)

Dus Paint een gekleurde Quarter? Vroeger wel. Maar er zit tot op een later tijdstip vreemd bloed doorheen dan bij de Quarters.

Voor een overzicht over de geschiedenis van de Organisatie moet je even hier kijken: http://www.apha.com/breed/history.html

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 00:10

Er zijn er nog meer Jeddah. Wat zou je zeggen van Plaudette? Plaudette heeft op deze foto duidelijk witte billen en een vlek onder haar buik....en heeft voor zowel de AQHA als de ApHC nakomelingen gegeven. Hier een foto: het veulen is Maddons Bright Eyes (QH merrie)

Afbeelding

De reden dat er nog steeds Crop Out Quarters bij de Quarters voorkomen, komt omdat de AQHA is vroeger is gefuseerd met de AQHRA (American Quarter Horse Racing Association) en daar werden paarden met vlekken wel in opgenomen.
Bij de fusie belandden deze paarden dus gewoon in de AQHA...vlek of niet. De AQHA heeft inderdaad vroeger wat steken laten vallen.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 11:26

Dusse...een Paint is toch een Quarter met teveel wit...Haha!

(AUW! nee, niet slaan!)

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 13:34

jeddah schreef:
LOL! Of sommige Quarters lijken net Paints???


De Quarters Horse Registry was er eerder.... Tong uitsteken

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 23:04

De foto van Maddons komt uit Legends 3, dat Western Horseman boek. Er is in dit boek een heel hoofdstuk aan haar gewijd, met mooie foto's, o.a. haar in race conditie, enmooie statiefoto's. Wist je dat ze een blauw oog had? Er staan foto's van Bright Bar en Bright Red in, en ook van Me Bright. Ik heb helaas geen scanner, de foto van Plaudette is ingescand door Paintje (en haar behoort de dank daarvoor).

Misschien dat er iemand in je omgeving is die deel 3 van Legends heeft. Anders vrees ik dat het je toch geld gaat kosten Haha!

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers