voornemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 18:18

Als ik al die verhalen zo allemaal lees over het NK en het westernrijden, word ik diep ongelukkig Huilen
Ik durf bijna niet meer te starten op een wedstrijd Bloos
Ik doe ook nog zoveel fout, terwijl ik net dacht dat het er wel aardig uit begon te zien Huilen
Maar...... Jos zou Jos niet zijn als ze niet toch maar door zou zetten.
Hoewel ik er toch hard aan denk , om de volgende wedstrijd met een zak over mijn hoofd te starten zodat niemand mij herkend Haha!
oeps ...... Lips are sealed verraden. Frusty

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 18:42

Misschien durf ik dat ook wel, dan moeten ze toch raden. Alhoewel, de paarden zijn misschien herkenbaar.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 20:30

Citaat:
Op 2001-10-02 18:42, schreef Carys:
Alhoewel, de paarden zijn misschien herkenbaar.


Niet als Claudia ze eerst 'onder handen' neemt. *LOL*

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 01:01

Citaat:
Op 2001-10-02 18:18, schreef Jos:
Als ik al die verhalen zo allemaal lees over het NK en het westernrijden, word ik diep ongelukkig Huilen
Ik durf bijna niet meer te starten op een wedstrijd Bloos


.....en ik weet nu helemaal zeker dat nooit wedstrijden ga rijden Knipoog

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 11:47

Ook ik rij reiningwedstrijden en ook ik bak er niets van, de dag na een wedstrijd kijk ik ook nog even snel op bokt of er geen erge dingen over mij gezegd worden (gelukkig nog nooit gebeurd). En ja, ik heb niet ingeschreven voor het nk vanwege alle negatieve berichten over 'mensen die niet kunnen rijden' Maar zo mis ik OOK wel weer een wedstrijd waarvan ik veel had kunnen leren (en er zijn er al niet zoveel in de buurt). Als ik nu achteraf alle berichten lees en zie dat er wel erg veel commentaar is van mensen die NOG NOOIT gestart zijn wordt ik daar moedeloos van. Van de mensen die wel op het NK gestart zijn hoor je echter vooral positieve verhalen. Die weten hoe moeilijk het is een 70 puntenproef te rijden ( en een grote wedstrijd te organiseren).

Bij ons op stal staat een meisje die bij de dressuur al 3 jaar in de B rijdt. Zij heeft NOG NOOIT commentaar gehad of zij zich wel op een wedstrijd mocht vertonen en ZE HEEFT ER NOG STEEDS PLEZIER IN! Ik ben beginner en amateur en ik hoef niet te leven van deze sport (kost alleen maar). Laat mij gewoon rijden zonder commentaar aub en hou gewoon iedereen in zijn waarde!

En verder aan iedereen die er ook over denkt wedstrijden te gaan rijden: gewoon doen, het is ontzettend leuk en leerzaam, tijdens de wedstrijd gaat iedereen wel leuk met elkaar om.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:18

Door al dat ge-emmer durf ik niet eens aan deelname te denken. Als ze er al zijn in de buurt Frusty

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:26

Iedereen die dat wil moet wedstrijden kunnen starten, maar wel in een klasse die bij je past. Dus als je nog beginner bent of pas beginnende amateur dan wel in DIE klassen en niet in de 'open'. Het is logisch dat mensen zich gaan ergeren als je sommigen ziet stuntelen in een groep waar ze duidelijk nog niet thuishoren. Het is ook jammer dat de 'prof's' het blijkbaar niet interessant meer vinden om te starten op een NK en het 'hogerop' op een EK zoeken.
Het is aan een organisatie om daar iets aan te doen, bijvoorbeeld door toch een 'rookie'klas op een NK te organiseren....
of trap ik nu weer een open deur in Knipoog

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 12:36

Er zijn ook trainers die hun paard voor het eerst starten , maar dan wel op
het NK Verward
ik dacht toch echt dat je dit jaar minimaal 1 officiele wedstrijd moest hebben gestart.
en als het dan niet gaat zoals het hoort te gaan krijgt de WRAN een slechte naam Frusty
laat als proff in ieder geval zien hoe het moet Misselijk


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos op 2001-10-03 12:40 ]</font>

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:43

Een 'prof' is mi dom als hij als 1e wedstrijd het NK uitkiest en hij is niet 99% zeker van de gedragingen van zijn paard. Hij riskeert natuurlijk dat aanstaande klanten zijn 'trainerschap' links laten liggen en ergens anders hun heil gaan zoeken.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 12:46

ja dat lijkt mij ook. maar toch vervelend voor de serieuze deelnemers.
voor de toeschouwers maakt het niet uit
die staan toch aan de kant met goede raad, en hebben door dit soort dingen weer stof om over te praten Haha!

trouwens....... lekker veel te lezen hè , de laatste paar dagen.

<

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos op 2001-10-03 12:49 ]</font>

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:51

Ik denk dat het voor de toeschouwers wel degelijk uitmaakt als ze weten welke klasse er verreden wordt (een beginners of een profs). Je gaat dan ook je verwachtingspatroon wat hoger leggen en zult je minder snel ergeren aan 'stuntelige' beginners' die 'open' starten.
Dit moet je niet negatief opvatten, ik ga graag naar beginnerwedstrijden hoor... Pling

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 11:19

Ook ik denk dat een NK niet de juiste plaats voor een beginner is tenzij ze hier inderdaad aparte klasse voor openen. Als je in de B rijdt ben je tenslotte ook een beginner maar er zijn wel voldoende gelegenheden om je te kwalificeren. Dat is in de westernsport helaas minder, er worden te weinig wedstrijden georganiseerd om ervaring op te doen, helemaal als je niet in staat bent om alle uithoeken van Nederland te bezoeken. Dat zal voorlopig nog wel blijven maar als we met z'n alle onze 'honger' naar meer mogelijkheden laten horen dan komt er misschien antwoord... Verward

Verder, Sunny, het is mij niet helemaal duidelijk waarom ruiters die nog nooit gestart zijn, geen commentaar mogen leveren? Ik heb jarenlang op 'gewone' dressuurwedstrijden gereden, dus wedstrijdervaring genoeg.
Nu ben ik overgestapt naar de westernsport en heb het mezelf moeilijk gemaakt om een groen paard te kopen waardoor het voor mij nog even duurt voordat ik 'wedstrijdklaar' ben. Huilen
Toch denk ik dat, ookal ben je je hele leven toeschouwer, we best in staat zijn om te oordelen of iets klopt of niet. Maar misschien heb ik het mis... Haha!