NK good or bad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:14

Blaze schreef:
Dus niet alleen maar in drie WRAN-wedstrijden gestart moeten hebben, maar daarin in elk geval ook geplaatst moeten zijn (bijv. eerste drie plaatsen gelden voor deelname aan een NK) Dat zou de kwantiteit op zo'n NK weliswaar niet ten goede komen, maar de kwaliteit des te meer Cool


Ik ben niet alle dagen geweest en kan dus geen 100% oordeel geven, maar wat ik gezien heb zag er best redelijk uit. Ik heb wel minder gezien op een NK. Ik had dus de indruk dat de regels qua starten al wel enigszins zijn vruchten had afgeworpen.

Ik kan me redelijk vinden in bovenstaande, maar zou er wel bij willen zeggen dat als er in een 'voorronde' in een onderdeel niet meer dan 3 ruiters meedoen dat alleen de 1e een 'startpunt' heeft verdiend. Dus des te meer er starten des te meer zich kunnen kwalificeren voor een NK.
Misschien dat er zelfs een soort van minimaal aantal winstpunten moet zijn om te mogen starten in dat onderdeel waar de punten in behaald zijn.

Je loopt dan echter wel het risiko dat er op het NK maar weinig starters zullen zijn en of we daar beter van worden Cool



DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:19

Als je een show organiseert met o.a. Quarter/Paint, Open in Amateur en Profs dan zie je toch al wel veel dezelfde mensen/paarden langskomen.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:28

Blaze schreef:
.Trouwens een aantal van die ruiters hebben les van mensen die in mijn ogen toch ook moeten zien dat hun rijstijl nog niet NK waardig is.

Ging het nu om de rijstijl of om de neergezette prestaties Schijnheilig
Iemand die dus netjes op zijn paard zit is startgerechtid, maar een 'kromme' ruiter mag niet starten Verward

Overigens ben ik het wel met je eens in die zin, dat de ruiter die ik voor ogen heb waarschijnlijk meer uit zijn paard zou kunnen halen als hij het beest met zijn manier van rijden en houding niet in de weg zou zitten Cool

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:57

Blaze"]
Ik bedoel mensen zoals Cool Cool Cool nee toch maar niet Schijnheilig
[/quote]
Ben benieuwd of we het over dezelfde hebben Cool

Verder zijn we het zowaar eens eens Haha!

[quote="gera"]
Het NK is echter wel wat anders: daar hoor je toch echt pas aan mee te doen als je omgeving duidelijk maakt dat je goed genoeg bent, wanneer je trainer aangeeft dat je er klaar voor bent en wanneer je zelf ook weet dat je geen flater gaat slaan
[/quote]
Maar als je van jezelf niet weet c.q. wilt weten dat je een flater slaat én ook nog trainer bent, met een 'omgeving' die ziende blind achter je staat. Waar blijf je dan.... Cool

[quote="Gera schreef:
Beter een jaartje wachten dan na een jaar bij het publiek bekend te staan als bijvoorbeeld 'diegene die als een zoutzak op het paard zat'.


Mijn favo 'zoutzak' rijdt al enkele jaren iedereen eruit en is voor mij het voorbeeld van hoe vroeger de 'echte' cowboys zonder veel moeite (en rijstijl Cool ) uren (zo niet dagen) in het zadel doorbrachten. Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:04

farichta schreef:
Niet iedereen heeft de Geld, geld! voor zowel een trainings- als een showzadel.

Is ook zeker niet nodig, maar als ik een ruiter zie rijden met het zadel onder een centimeter stof, zodat het basketpatroon haast niet meer zichtbaar is, dan denkt ik dat dit simpel te verhelpen is.

Natuurlijk zal bij een NK eerder al het zilver uit de kast gehaald worden, maar ik denk dat een jury een mooi gereden proef toch hoger waardeert dan een proef waar je gezien de uitrusting een Cool nodig hebt.

Ik kan me heel goed indenken dat mensen met een niet-Q/P/A zich ondergesneeuwd voelen, de trent is idd dat men na enkele jaren overstapt. Toch ook mede omdat men denkt (al dan niet terecht) beter te kunnen presteren met een 'Amerikaantje'. Maar om nu dezelfde Amerikaantjes te weren van een WRAN-wedstrijd zou denk ik het beginsel van de WRAN aantasten en is dus niet haalbaar. Wel zou er binnen de WRAN misschien een onderdeel kunnen komen voor alle andere rassen.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:25

Ik ken ook iemand die werd meerdere malen dusdanig gesneden dat het paard zich ging verdedigen. Dit kostte niet alleen plaatsingen, maar ook was het paard (en ruiter) daarna van slag.
Toch jammer als je je zo goed hebt voorbereid, er helemaal klaar voor was, dus er veel van verwachtte.

Pleasuren is niet alleen je paard netjes in de rondte sturen, maar ook overzicht houden en anticiperen op je mederuiters. Net als in het verkeer eigenlijk Clown

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:09

En dan is het kringetje weer rond Lachen

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:39

In dat geval: sie sind verzeihen Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fantast en 8 bezoekers