centered riding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Storm_oud

Berichten: 11
Geregistreerd: 24-01-03

centered riding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 15:52

Hey,
Ik ben geïnteresseerd in centered riding (Sally Swift) en vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met deze manier van rijden. Ik heb al een privéles afgesproken maar ben gewoon nieuwsgierig naar de bevindingen van anderen. Knipoog

skybandit
Berichten: 36
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:16

Ik heb het boek van Sally Swift gelezen.
Ik heb nl last van chronische pijnklachten en op advies van een westerninstructeur heb ik dit boek gelezen.

Ik reed altijd al op een ontspannen manier, maar zodra de pijn ondraaglijk werd, betrapte ik mezelf erop dat ik wat meer gespannen werd om de pijn te ontlasten. Daarom werd mij geadviseerd dit boek te lezen en te kijken of dit een manier is om de pijn te verlichten.

In het boek van Sally Swift staan een heleboel nuttige tips, en je wordt je bewuster van wat je doet met je lichaam.

Zeker een heel goed boek om in ieder geval eens te lezen, het zet aan tot nadenken. Niet alles wat erin staat is bruikbaar, sommige voorbeelden vind ik .......... Maar je moet eruit halen wat je nuttig lijkt.

Ik heb niet zo heel veel aan het boek gehad wat de pijn betreft, maar verder zou ik aanbevelen om het gewoon eens rustig al lezende in praktijk te brengen.

Succes!

patriciavg
Berichten: 114
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:37

Ik heb een centered ridingles gevolgd. Ik heb van tevoren geheel geen boek gelezen en had er ook nog nooit van gehoord, maar een paar vriendinnen van mij organiseerden het huren van een instructrice. Ik moet zeggen dat het op zich wel goed bevallen is. Ik weet niet in hoeverre de les zal aansluiten bij het boek, dus daar kan ik je niets over vertellen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:13

Ik heb het boek gelezen, maar kwam tot de conclusie dat ik het al jaren zo doe Haha!

In principe dan Tong uitsteken

Storm_oud

Berichten: 11
Geregistreerd: 24-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 22:01

Dat wordt lezen dan..! Bedankt voor de reacties, ga me er 'ns flink in verdiepen OK dan!

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:12

Het boek vind ik een echte aanrader en ik heb er al veel aan gehad . Inderdaad is niet alles "bruikbaar" maar veel dingen spreken mij aan en gebruik ik.

Grtn.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:15

Alleen al voor mijn zit veel aan gehad.

Storm_oud

Berichten: 11
Geregistreerd: 24-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 21:30

Hey...wisten jullie dat er nu ook een deel 2 van het boek bestaat???leuke uitleg iid en nu ook met wat meer 'western' erin (teugelvoering e.d.) Ben benieuwd of het mijn zit ook verbeterd...Heb erg zin in die les! Dat boek heet trouwens gewoon centered riding 2, dus
Enjoy! *LOL*

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:32

Dank voor tip!