Geweldig NK in St. Oedernrode?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 14:43

In tegenstelling tot alle enthousiaste berichten vond ik het NK tegenvallen.
Ik ben alleen op vrijdag geweest maar kon niet juichen over het geheel. Ik had veel meer ruiters verwacht die op een hoger niveau rijden, de lokatie was naar mijn inziens te klein voor de ruiters en ik heb me echt heel erg verbaasd over de 3 uur durende 'pauze' tussen 16.00 uur en 19.00 uur!
Om de tijd te doden hebben we wat rond gekeken in de winkels (waren er overigens lekker veel) en in de stallen. Maar 3 uur vol krijgen was een hele kluif. Waarom geen leuke en vooral leerzame clinics van goede ruiters. Ik heb nog heeeel wat te leren over alle disciplines en volgens mij, vele met mij. Dat geeft extra sfeer aan het geheel.

Ik dacht ook dat wij de westernsport beoefenen omdat wij paarden zo leuk vinden, er zijn toch kennelijk mensen die een stuk minder blij met hun paarden zijn en denken dat je het dier hier zwaar voor straffen moet. Ik heb affentoe met tranen in mijn ogen gezeten. Mijn complimenten voor de Jury die dit genadeloos afstraften!

Het kassa systeem van de WRAN zal ze niet veel geld opgeleverd hebben, of je wilde betalen was facultatief en de meeste kozen dan ook voor gewoon doorlopen.
Ik was ook aanwezig op de wedstrijd in Wijde Wormer, voor mij was het verschil tussen deze twee te klein. Is dat een compliment voor Manege Kalverhoek of moet de Wran toch achter zijn oren krabben?

Ik vind het geweldig dat er NK's worden georganiseerd maar we hoeven toch niet te juichen 'omdat' er een NK wordt georganiseerd?
Ik weet dat de beste stuurlui altijd aan wal staan maar wij zijn wel degene die de kaartjes betalen en daar als toeschouwer aanwezig zijn om te genieten van het BESTE wat Nederland te bieden heeft.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 15:10

Ik denk nog wel eens met weemoed terug aan de 'oude' Ermelo tijd. Lekker gezellig druk, veel winkeltjes.
De beste reining heb ik daar gezien, super slidings en zonder hoofdstel (na bittenkontrole) tot aan de bakuitgang galopperen EN STOPPEN !!

Ik heb de indruk dat het nivo wat dat betreft niet verbeterd is.
Te weinig beginnerswedstrijden
Geen goede kwalificatie-eisen
Betere begeleiding/training

Wie zal het zeggen.

Wel zijn gelukkig de gangen in de pleasure verbeterd, dus er zit vooruitgang in.

Misschien willen we te veel te snel....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 16:05

Ik deel je mening, Vera. Jammer dat je alleen met je tranende ogen niet direct de AQHA-toezichthouder, Jeff Deleat hebt geroepen! Dat hij aanwezig was, is de redding van veel paarden geweest. Ook ik hoop dat ze volgend jaar Ermelo kunnen strikken voor dit soort evenementen en dan nog de stand-kosten wat gaan drukken (voor een stand moest je fl 2000,- betalen!!!) zodat het allemaal wat drukker gaat worden. Verder vond ik het wel gezellig druk. Ben je nog wezen plassen??? Dat was geen succes daar.....ieks, smerig!!! Op zich wel een goed gevoel over gehouden na dit weekend, ze hebben geweldig hun best gedaan om er een geslaagd weekend van te maken. Heb me trouwens verbaast dat we zoveel Paints in Nederland hebben, gelukkig worden er steeds meer uitgebracht in de wedstrijden!!! Op naar volgend jaar! *LOL*

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:22

Als je kijkt naar het dal waar de WRAN uitgekropen is (NK 1998 en 1999) dan vind ik dat er een super verbetering zichtbaar is qua organisatie.

Natuurlijk kan het allemaal nog beter, mooier en groter, maar het huidige WRAN bestuur verdiend een compliment voor de progressie. En in vergelijking met de meest recente AQHA NK's vond ik het bij de WRAN gezellig, drukbezocht en drukbezet.

Het niveau is een ander verhaal. Een aantal NL toppers laat deze NK blijkbaar links liggen.
En nog altijd zijn er malloten die vinden dat ze de NK best kunnen misbruiken voor het VOOR HET EERST starten van een wedstrijd!!

Hoog, hoog tijd voor een puntensysteem waarmee je je eerst moet kwalificeren voor zo'n evenement.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-10-01 20:23 ]</font>

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 09:43

Hoi Marianne,
Een puntensysteem zou inderdaad een aardige oplossing zijn maar zijn er wel voldoende wedstrijden om je te kunnen kwalificeren?
Dat de WRAN uit een diep dal gekropen is is helaas voor mijn westerntijd (was toen nog een dressuurruiter) dus ik kom totaal blanko naar dit soort evenementen.
Maar mijn kritiek is niet om iets af te kraken maar hopelijk iets voor het volgende NK. Als iedereen alleen maar zijn mond houdt en men nooit probeert om elk jaar de lat weer een streepje hoger te leggen dan zou dat zonde zijn.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:00

Dan is het misschien van belang om je aan te melden bij de organisatie! Bereid zijn om mee te helpen en mee te denken om het nog beter te maken. Op zo'n moment kom je ook knelpunten binnen de organisatie tegen die je als bezoeker misschien niet ziet.

Of schrijf de punten van verbetering op papier, zet er een oplossing bij en stuur de brief naar de voorzitter van de club.

Groetjes,

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:04

Ik ben er niet geweest, dus kan helaas niet meepraten. Een meisje uit mijn klas heeft wel meegereden, ze is 4e geworden.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 12:07

Hoi Gisela,
Ik zou het met alle liefde willen meewerken om een NK op te zetten maar ik zou niet weten wanneer; 2 paarden thuis, 2 jonge kinderen, Pony Express maken, man met eigen zaak (= weinig thuis) en een huis wat nog steeds niet af is....Mwah, ik heb nu precies alles gepland en zou niet weten wat ik moet doen als ik nog zoiets erbij ging organiseren. Maar de brief is ook een idee, alhoewel ik denk dat de organisatie ook deze forums leest.

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:43

Ja, inderdaad, we lezen soms deze forums. Maar denk je niet dat een nette brief met duidelijke uitleg (en oplossingen voor de problemen) die getekend is met je volledige naam een veel serieuzere indruk achter zal laten dan dit anonieme gedoe op een internetsite?? Ik kijk naar je brief uit. (En by the way: ik heb een fulltime baan, een studie, 2 paarden en een huishouden en ik zit wel in het bestuur!) Tot horens, Natascha

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 16:58

Beste Natascha de Heer,

ik ben absoluut niet anoniem en stuur met alle liefde een briefje als dat voor jullie kan helpen. Dit forum is niet bedoeld om ' stiekem' commentaar te leveren maar bedoeld om van gedachten te wisselen en elkaar te helpen.

Petje af als je toch nog tijd weet te maken voor de WRAN met zo'n druk leven, maar kinderen nemen een grote hap van je tijd in beslag.....misschien dat ik daarom echt geen tijd overhoud.
Overigens nog van harte met je behaalde prestaties en de brief komt er aan (mag een email ook?).
Groet, Vera Wayper

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 00:23

Citaat:
Op 2001-10-02 16:43, schreef Natascha dH:
gedoe op een internetsite??


Hey hey Natascha...EEN internetsite? DE internetsite! We hebben het hier wel over bokt hoor en als hier alleen maar gedoe gedaan werd kwam ik hier vast niet zo vaak *LOL*

Trouwens ik heb maar een parttime baan, één kind en één paard en nu al bijna nergens anders tijd meer voor Knipoog