Breedingstable Stienen Quarterhorses

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Breedingstable Stienen Quarterhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 10:09

na aan leiding van dit topic:
http://hotel.messageboard.nl/3915/viewtopic.php?t=220
...zal ik wat meer vertellen over onze opbouw van ons nieuwe bedrijf.

Ik begin bij het begin:
Al jaren waren wij ook op zoek naar een huis/boerderij waar we de paarden aan huis konden houden.Na lang zoeken we dit pand in Egchel gekocht.Het is wel veel groter dan bij de begingedachte de bedoeling was,maar dit geeft voor ons nog meer mogelijkheden;een echt paarden bedrijf,een meisjesdroom van mij.....

We wonen sinds november vorig jaar in deze boerderij met veel schuurruimte en in totaal ongeveer 4,8 hectare land.
We zijn meteen begonnen met de vergunningen aantevragen en na veel moeite hebben we een milieuvergunning voor 27 paarden en is er een enorme bouwvergunning voor het bedrijfsgebouw goedgekeurt.
Er zal uiteindelijk dus 1 hal met 27 boxen plus luxe facciliteiten,1binnenrijhal van 50 keer 20,een buitenrijbak(40-20),stapmolen buiten,longeerroundpen,paddocks en 4 hectare weiland gebouwd worden.

Ons doel is om reining-quarterhorses te gaan fokken die tot het hoogste nivo in de sport kunnen presteren.Een populair kleurtje erbij is dan ook nog gewenst!In de toekomst zullen we ook enkele paarden uit laten brengen in de sport,waar we iemand voor aannemen,want daar ben ik niet goed genoeg voor!Tja,en het topdoel is natuurlijk een eigen super-dekhengst fokken(ach,je moet wat te dromen hebben,haha!)Nou,prestisieuze plannen dus.

Hier wat foto's van hoe het nu uitziet.Er zal zwaar herbouwt worden,maar tot die tijd zullen we in de "zooi" moeten wonen!

http://groups.msn.com/BreedingstableStienenQuarterhorses/bouwstable.msnw

DE PAARDEN!

Ik wil nog niet teveel vertellen en foto's laten zien van de paarden tot ze echt in nederland zijn.We zijn nog met een aantal in koopprocedure en je weet nooit wat er met een paard gebeurt tussen nu en als ze in november in nederland aankomen.
Eentje laat ik wel al zien,want die heb ik al een keer op "bokt "gezet,dus dat zou een beetje raar zijn als ik er verder niks over zeg,dus dit is Shiners Sugar Cookie,een cremello merrieveulentje.Haar sire is Sparks Well Dun;Hij is een zoon van Shining Spark en zijn moeder is van Hollywood Dun It.De moeder van Sugar Cookie komt uit een zan parr bar-lijn.

http://groups.msn.com/BreedingstableStienenQuarterhorses/nieuwepaarden.msnw

De namen die meer of minder direct in de pedigrees van de andere paarden voorkomen zijn o.a.Peppy san Badger,Shining Spark,Hollywood Dun It,Dun It With A Twist,Joe Cody,Buenonic Chex,Mr Melody Jac,Zan parr Bar,Topsail Wizz,mr Joe Glo,Doc's Hickory,Cutter Bill.
Voor de foto's zullen jullie toch tot in november moeten wachten,dan laat ik ze uitgebreid zien,als jullie dat leuk vinden.

Ik heb best moeite gedaan om het zo te plaatsen,dus ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien.
Groetjes,Vanessa.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:48

Wow, super! Als je op deze manier je meisjesdroom waar kunt maken, dan moet je toch wel de gelukkigste vrouw in NL zijn!

Hou ons vooral op de hoogte van de vorderingen! Is altijd leuk om te lezen!

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 11:26

Ziet er allemaal gaaf en veelbeloved uit hoor!
Ben erg benieuwd naar de vorderingen.
Succes ermee. OK dan!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 11:37

Klinkt heel erg goed! En ik ben de foto's op dit moment aan het bekijken en denk dat jullie een ontzettend mooie locatie hebben daar! Jullie zijn er vast nog wel even druk mee, maar dan mag het resultaat er vast zijn. Ik ben ontzettend benieuwd!!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:03

Hoever ligt Eghel van Helmond af? Want dit biedt perspectieven natuurlijk!
Top zeg!

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:51

wat een klus zeg! maar het resultaat wordt vast helemaal geweldig! wat leuk dat je je dromen kunt verwezenlijken. Heel veel succes met jullie bedrijf!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 13:42

Jac schreef:
Hoever ligt Eghel van Helmond af? Want dit biedt perspectieven natuurlijk!
Top zeg!


Egchel hoort bij de gemeente helden/panningen,dus dat is echt niet ver van Helmond,tenminste als je niet moet lopen Haha! ................

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:52

Super zeg! Een huis met een binnenbak......op dagen als deze is dat wel iets om bij weg te dromen.

Veel succes met alle bouw- en aankoop activiteiten.

Waren dat allemaal asbestplaten trouwens die van het oude dak afkwamen? Dan is dat nog een duur klusje geweest Scheve mond

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:21

Hee da's dichtbij! Ik ben laatst nog in Kessel geweest, das vlakbij helden...Kunnen we ook komen trainen met onze paarden 1x per week ofzo?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:24

mooi hoor OK dan!

wat een werk Gaaaap

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:33

Waanzinnig! Ik zou haast jaloers op je worden! Zo zou ik het later ook wel voor elkaar willen hebben...
Mooie Paint trouwens!