westernles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

westernles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 10:44

Ik wil graag western gaan rijden. Weet iemand een leuke manege/stal waar ik les kan krijgen in de buurt van Gouda? Heb zelf geen westernpaard.

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:41

Oei, rondom Gouda is het wel moeilijk, ik weet het want ik kom zelf uit Ouderkerk aan den IJssel en zucht... eer ik wat kon vinden, hihi!
Ik weet wel een aantal trainers in de buurt, maarja, dan zit je met het probleem geen eigen paard. Het dichstbijzijnde zal dan denk ik bijv. RC Hitland zijn in Nieuwerkerk a/d IJssel, of in Bleiswijk bij HC Bleiswijk of wellicht in Bergschenhoek bij Sari Schuurmans.
Anders kom je dus nog verder op, in Den Haag of Oud-Beijerland.

Groetjes,

Krista

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 15:54

pff inderdaad een hele onderneming misschien dat ik iemand die bij mij op stal western rijd om proefritjes vraag en als ik het leuk vind wil ik zelf n western ingereden paard koop. Tot die tijd mag ik n pony op stal rijden maar dan moet ik western les nemen van de eigenaresse zucht. Onze bak is niet geschikt hiervoor dus kan niemand laten komen.Ik heb van de week op haar pony gereden en wat aanwijzingen over hulpen zadelen ed. gehad en vond het stukken leuker als dressuur wat ik al vanaf mijn 8e doe
hardstikke bedankt alvast voor de adresjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:28

O maar als je wel zelf een paardje tot je beschikking hebt, kun je het af met een instructeur die aan huis komt lesgeven. Dan zou je Westerntraining 11J uit Aarlanderveen kunnen proberen, ik weet niet of Frenk en Lil naar Gouda gaan, maar je kunt het altijd proberen. Of ga er gewoon zelf eens kijken of de rijstijl je aanstaat. DunnitsMystery van hier staat daar met zijn paard, die kan je wel meer vertellen denk ik.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 09:47

onze bak is niet geschikt voor western volgens de eigenaresse van de pony dus ik mag niemand laten komen, anderen op onze stal krijgen wel westernles in deze bak

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:50

Ik weet niet wat je van plan bent of wat voor ideƫen de eigenaresse van western heeft, maar een beetje normaal rondsturen met de basis-oefeningen kun je echt op elke bodem doen hoor Lachen
Zodra je gaat spinnen en stoppen heb je een aangepaste bodem nodig, eerder echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:54

gouda schreef:
onze bak is niet geschikt voor western volgens de eigenaresse van de pony dus ik mag niemand laten komen, anderen op onze stal krijgen wel westernles in deze bak


Ehhhh dan even om je een illusie armer te maken: ik denk niet dat je meteen aan slidingstops en spinns toebent hoor.... Haha!
Als anderen er westernles in krijgen, waarom jij dan niet? Ach what the heg, anders ga je toch naar een westernmanege? Er ligt genoeg in de buurt hoor: Madepolder in Den Haag, GreupStables in Oud-Beijerland, Lone Star Western Stables in Alphen aan den Rijn....

*Voor alle stallen geldt: ga er eerst zelf goed rondkijken en oordeel zelf over hoe het daar gaat en of je je er in kunt vinden. Over ALLE stallen gaan gruwelijke verhalen de ronde, maar het gaat om JOUW bevindingen en waar je je in thuis zou kunnen voelen*

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 10:25

Dat snap ik wel dat ik niet meteen spins enzo kan maken maar wat de eigenaar niet wil kan niet he.
Ben al bij 1 manege wezen kijken in nieuwerkerk ben van plan om bij meerdere te gaan kijken vandaar mijn vraag. Ik heb geen idee wat er in de buurt van gouda zit nog nooit in verdiept. Als ik geen les ga nemen kan ik de pony niet blijven rijden want straks verpest ik haar met mijn dressuurkennis rijd al vanaf mn 8e dresuur.
Dank je voor de manegenamen kan ik de adressen opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:35

gouda schreef:
Als ik geen les ga nemen kan ik de pony niet blijven rijden want straks verpest ik haar met mijn dressuurkennis rijd al vanaf mn 8e dresuur.


Een goede dressuurruiter mag van mij gerust op onze paarden plaatsnemen hoor, die verkloot ze echt niet.
Laat je aub niet wijsmaken dat je niks kunt omdat je achtergrond Engels is, dat heb ik al voor je gedaan. Je komt er vanzelf achter dat je deze basis de rest van je leven, wat voor stijl je ook rijdt, gewoon kunt blijven gebruiken.
Ik quote maar weer eens een uitspraak van een wijze vent waar ik les van heb gehad: een paard is een paard is een paard is een paard..... Knipoog
(Bedankt Jan Haha! Ik heb 'm nog vaak gebruikt en zal dat ook blijven doen )