Tatoueren van ooglid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Tatoueren van ooglid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 20:34

Ik zat gister in wat Quarters te bladeren en toen viel mijn oog op een artikel waarin ze het hadden over de zon en de verbranding van de huid bij Paints e.d. Ook van huid rond de ogen, en toen stond er dat ze wel eens witte oogleden zwart tatoueren Verward En dat dit legaal was.
Dat doet toch harstikke pijn, of doen ze dan onder verdoving?
En is dit nog steeds legaal, en wordt dit in Nederland ook wel gedaan?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:44

Het blijven rare jongens die Amerikanen. Boos!
Ik hoop niet dat dit ook 'overwaait'

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:45

Heb er wel een svan gehoord dat ze het bij Arabieren deden...
Ik vind het echt ziek...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:51

Misschien is een vliegenkap wat eenvoudiger en diervriendelijker Haha! Kunnen de oogjes ook niet verbranden Knipoog

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:27

ja ze doen he ik heb er in de Paint Horse Journal een uitgebreid artikel overgelezen en daar leggen ze alles in uit en de paarden zijn veeeeeel beter uit als ze geholpen zijn.
Er zaten wonden tussen waarvan je nek haren overrend gaan staan en als je ziet hoe die paarden er daarna uitzien echt veel beter.
Het klinkt niet echt maar als je het hebt gelezen echt super.

Groetjes Trin Party!!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:31

En het had helemaal niets te maken met de (oog)uitstraling van een paard tijdens een show Cool
Als ze die beesten beter tegen de zon zouden beschermen zou die hele poespas niet nodig zijn. En zoals Vera zegt; een vliegen kap is wel zo funktioneel en veel goedkoper Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 21:38

Het stukje wat ik las ging echt over verbranding door de zon. Maar zal me niks verbazen als het ook gebeurt voor de uitstraling van het paard Verward

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 21:39

Haha straks krijgen we ook gothic-paarden Bloos Bloos Bloos

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:32

Ik kan me echt niet voorstellen dat een tatouage helpt tegen verbranden! Ik heb zelf ook een erg gevoelige huid en het enige dat er met tatoueren gebeurt is dat er kleurstoffen ingebracht worden. Het lijkt mij niet dat dit op wat voor manier dan ook het natuurlijke pigment vervangt. Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar voorlopig denk ik eerder dat het te maken heeft met cosmetische redenen.

=^.,.^=

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:47

nou ja zeg, moet toch niet gekker worden,ik zou het bij mijn paint in ieder geval nooit doen,dat het maar inderdaad gauw over mag waaien. Scheve mond

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:52

Bloos! Oke, laten we dit artikel maar niet door de merries laten lezen...
duurt het groomen bij wedstrijden helemaal UUUUREN. Krijg je dat gezeur weer dat ze ABSOLUUT zonder eye-liner niet de ring in willen! En zeker niet op de Cheese! !!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:41

radicalM schreef:
:oo Oke, laten we dit artikel maar niet door de merries laten lezen...
duurt het groomen bij wedstrijden helemaal UUUUREN. Krijg je dat gezeur weer dat ze ABSOLUUT zonder eye-liner niet de ring in willen! En zeker niet op de Cheese! !!!
.


YES YES YES, OK dan! OK dan! , ik zie het zo gebeuren..........whoehahahahha!!!!!

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:43

farichta schreef:
Ik kan me echt niet voorstellen dat een tatouage helpt tegen verbranden! Ik heb zelf ook een erg gevoelige huid en het enige dat er met tatoueren gebeurt is dat er kleurstoffen ingebracht worden. Het lijkt mij niet dat dit op wat voor manier dan ook het natuurlijke pigment vervangt. Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar voorlopig denk ik eerder dat het te maken heeft met cosmetische redenen.

=^.,.^=


Dat denk ik dus ook, ook paarden die niet wit zijn kunnen trouwens verbranden. Net als negroide mensen, als die weinig in de zon komen, kunnen ze net zo hard verbranden als een blanke.
Het moet dus gewoon opgebouwd worden, en zo'n masker kan zeker een oplossing zijn.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:54

radicalM schreef:
:oo Oke, laten we dit artikel maar niet door de merries laten lezen...
duurt het groomen bij wedstrijden helemaal UUUUREN. Krijg je dat gezeur weer dat ze ABSOLUUT zonder eye-liner niet de ring in willen! En zeker niet op de Cheese! !!!
Digger heeft een ontstoken oog en alleen een druppeltje zalf erin is al een drama Boos!
Laat staan als je het hele oog met eyeliner moet bewerken *LOL* *LOL*

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:38

vera"]
[quote="radicalM schreef:
:oo Oke, laten we dit artikel maar niet door de merries laten lezen...
duurt het groomen bij wedstrijden helemaal UUUUREN. Krijg je dat gezeur weer dat ze ABSOLUUT zonder eye-liner niet de ring in willen! En zeker niet op de Cheese! !!!
Digger heeft een ontstoken oog en alleen een druppeltje zalf erin is al een drama Boos!
Laat staan als je het hele oog met eyeliner moet bewerken *LOL* *LOL*
[/quote]

Een eyeliner maakt hem mooi, dus hij zal er geen moeite mee hebben, maar die oogdruppies..........die prikken, maken zijn gezichtsveld zelfs even onscherp.....da's dus NIET leuk!!!

Sterkte met 'm! Geef 'm een kussie van mama!

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:22

Oke, kan het niet laten, eyeliner doe je niet IN het oog...
Alleen een leuk lijntje aan de bovenkant doet al wonderen...
Trouwens, zijn er deze zomer paarden geweest, die op het land stonden ZONDER ontstoken ogen. Ondanks vliegenmaskers en de hele reutemeteut presteerde "die van mij" het om die infectie tot twee keer toe te laten terugkeren...

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:08

Sugarmiss schreef:
En het had helemaal niets te maken met de (oog)uitstraling van een paard tijdens een show Cool
Als ze die beesten beter tegen de zon zouden beschermen zou die hele poespas niet nodig zijn. En zoals Vera zegt; een vliegen kap is wel zo funktioneel en veel goedkoper Lachen

Klopt, hier zou een vliegenkap voldoende (kunnen) zijn, maar in de US staan paarden soms anders buiten dan bij ons, op enorme oppervlaktes staan ze in grotere groepen dag en nacht buiten, zonder dagelijks toezicht. Dus ik kan me voorstellen dat je bij erg zongevoelige paarden een alternatief zoekt op de vliegen kap. Met meerdere paarden bij elkaar is er ook nog eensde kans dat je vliegenkap geen lang leven heeft Knipoog
Ik denk dat als dit kan door eenmalig te tatoueren, dat je je paard een groter plezier doet dan hem zomer en winter met zo'n kap op te laten lopen. Het zal heus wel een goede reden hebben, anders deden ze dit niet. Dit schrijft Trin overigens ook.
Ik denk overigens dat je in een veulenopfok hier in NL ook weinig veulens met vliegenkappen op zult zien lopen en dat komt in principe op het zelfde neer.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:19

het is dus totale onzin volgensmij, want bij mensen is het juist zo dat plekken die getattoeerd zijn , juist heel goed moeten worden ingesmeerd omdat ze juist eerder verbranden !!!! zoek maar eens met google naar tattoo's en verzorging, daar kun je het allemaal lezen !

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:19

Het wordt idd ook mbt medische redenen gedaan, maar ik ken genoeg mensen die hun paarden ook gewoon de hele zomer door een masker op laten hebben. Ze worden regelmatig gekontroleerd en als het masker af is dan gaat er weer een nieuwe om. Als meerdere paarden er één om hebben dan worden ze ook niet als 'speeltjes' gezien door de jonkies. Overigens vinden de moeders het ook niet goed dat getrek aan de maskers, ze weten veel te goed waar het ding voor dient.

http://www.eyeclinicforanimals.com/html/equine5.html

Ik denk alleen dat de mensen die de paarden veel op de wei hebben het geld er niet voor over hebben om deze ingreep te laten doen en dat mensen die veel showen hun paarden niet zoveel op de wei hebben staan zodat er dus geen grond is om het te doen, behalve dan de 'showy' uitstraling.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:59

Is dit tatoeren tegen verbranding?Is dit niet voor de bescherming van een blauw oog,die lichtgevoeliger zijn?!?Het tatoeren van het oog gebeurt trouwens MET verdoving!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:27

jessiejanes schreef:
Is dit tatoeren tegen verbranding?Is dit niet voor de bescherming van een blauw oog,die lichtgevoeliger zijn?!?Het tatoeren van het oog gebeurt trouwens MET verdoving!



lijkt me idd meer voor de hand liggend, want mij is verteld dat ik mijn tattoo juist extra moet beschermen tegen de zon,en niet alleen in het begin, nee voortaan altijd...Verward

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:30

jessiejanes schreef:
Is dit tatoeren tegen verbranding?Is dit niet voor de bescherming van een blauw oog,die lichtgevoeliger zijn?!?Het tatoeren van het oog gebeurt trouwens MET verdoving!


Huh? Blond We hadden het toch over het tatoueren van de huid rond de ogen en toch niet het oog zelf? Verward

=^.,.^=

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:38

farichta"]
[quote="jessiejanes schreef:
Is dit tatoeren tegen verbranding?Is dit niet voor de bescherming van een blauw oog,die lichtgevoeliger zijn?!?Het tatoeren van het oog gebeurt trouwens MET verdoving!


Huh? Blond We hadden het toch over het tatoueren van de huid rond de ogen en toch niet het oog zelf? Verward

=^.,.^=
[/quote]

Tuurlijk de huid rond de ogen,ahum,dit had ik zelf nog niet kunnen bedenken,maar ik zal maar niet grof worden Verward OK dan!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:50

jessiejanes"]
[quote="farichta"][quote="jessiejanes schreef:
Is dit tatoeren tegen verbranding?Is dit niet voor de bescherming van een blauw oog,die lichtgevoeliger zijn?!?Het tatoeren van het oog gebeurt trouwens MET verdoving!


Huh? Blond We hadden het toch over het tatoueren van de huid rond de ogen en toch niet het oog zelf? Verward

=^.,.^=
[/quote]

Tuurlijk de huid rond de ogen,ahum,dit had ik zelf nog niet kunnen bedenken,maar ik zal maar niet grof worden Verward OK dan!
[/quote]

Haha! OK! Kmoestal helemaal schrikken! (Wat hebben die amerikanen nu weer verzonnen...)


=^.,.^=

babybelle
Berichten: 51
Geregistreerd: 15-12-01
Woonplaats: midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:53

Het is gewoon te belachelijk voor woorden!!!!!