spijkerbroek????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

spijkerbroek????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 08:05

Er is pas een topic over geweest, maar ik kan het nergens vinden Verward

Mijn probleem met rijden met een spijkerbroek is dat ie zo opkruipt, doe ik iets verkeerd ofzo??? Ik heb nu een echte Wrangler (waren 50% korting bij Coutnry Mill Knipoog ) die als ik loop behoorlijk aan de lange kant is en zelfs die kruipt op.

Ik heb ook een stretch geprobeerd, maar die eindigt bij mijn knieën onderhand na een kwartiertje.

Als ik lange chaps aanheb, kruipen die ook op, moet ik ze steeds naar beneden "duwen" tijdens het rijden.

Wat ik rij??? Recreatief, door het bos stappen en draven en proberen mijn paard onder controle te houden, galop begin ik niet meer aan (ben al bejaard )

kan iemand mij wat tips geven om dit te voorkomen, hebben jullie hier ook last van, zo ja, wat doe je eraan????????

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:58

Nou nou, wat een belediging. Bejaard op die leeftijd!!!

Mij gebeurt dat ook vaak en vooral in de draf juist. Het rare is dat het de ene keer wel en dan weer niet gebeurd. Stretch doet het inderdaad erger dan gewoon. Extra lang is een optie maar toch.....
Ik heb nu trouwens een Wrangler die het niet doet, bij Arthur vandaan maar dat is ook geen jeansstof.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:51

Ik heb dat probleem al jaren en dat is ook de reden dat ik nog vaak gewoon lekker in een 'engelse' rijbroek rijd, want ik rij dus regelmatig mijn knieen kapot.
Ik heb nu Steed's Riding Jeans, spijkerbroeken zonder binnennaad maar met een extra stuk op de knieen. Hiermee is het wel minder, maar op warme dagen kan ik me nog open rijden.
Om de boel strak te houden heb ik aan de binnenkant klittenband gemaakt en maak daar om mijn voet/schoen een elastiekje (met de andere kant van het klitteband) aan vast.
Werkt perfect Lachen
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 24-08-03 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:57

ohw jeeh ik ben over drie jaar bejaard.... Moet toch echt eens gaan uitzoeken hoe met met me pensioen zit, want daar snap ik nog steeds niks van....

Maar op jou vraag over de broek... Net als Sugar rij ik nog steeds veel met een engels rijbroekje. Is wel lekker makkelijk. Voor de spijkerbroeken had ik hetzelfde. Ik heb wel iets gevonden, maar weet niet of het bij iedereen helpt... ik koop een broek met veel knieruimte die eigenlijk te lang is voor mijn maat. Die kruipen ook enigszins op, maar in ieder geval minder.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:02

Ik rij gewoon met spijkerbroek , van Zeeman en Hans Textiel ook hoor Haha!

Als je er verder niks aan doet dan kruipt het idd op , erg irritant !!

MAAR : als je gewoon je broek in je sokken stopt is er niks aan de hand !
Dus bij het paardje , voordat de lange of meestal korte chaps aangaan : even sok naar beneden , broek strak naar beneden trekken , sok er weer overheen helemaal omhoog trekken. Probleem verholpen !

Bij mij althans Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:10

No offense, maar volgens mij ligt het aan de manier van rijden. Als je je benen losser laat heb je er niet of nauwlijks last van. De soort broek maakt natuurlijk wel uit, maar als je het bij alle broeken hebt zou ik even kritisch naar je been houding kijken Lachen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:12

Romkabouter schreef:
No offense, maar volgens mij ligt het aan de manier van rijden. Als je je benen losser laat heb je er niet of nauwlijks last van. De soort broek maakt natuurlijk wel uit, maar als je het bij alle broeken hebt zou ik even kritisch naar je been houding kijken Lachen


haha no offence, maar volgens mij ligt het aan vrouw zijn... als je net ietsje meer vet op de beentjes hebt, dan heb je meer risico van opkruipende spijkerbroeken. Mijn beentjes zijn in ieder geval los, dat weet ik zeker!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:17

Hmm, ietsje meer vet op de benen dan ik heb je al snel ja Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:17

Ik heb 1 broek die voornamelijk uit viscose bestaat (dunne broek) en 2 'gewone' spijkerbroeken (broeken zijn niet (meer) geschikt voor dagelijks gebruik) en ik heb er geen last van. Eerst wel, maar die broeken die heb ik ook niet meer, dus kan niet vergelijken of het aan de manier van rijden ofzo ligt, waren trouwens ook gewone broeken.
Laatst bijgewerkt door Kais op 24-08-03 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:18

Ik ben ook een vrouw maar bij mij kruipt er niks Verward Maakt niet uit met welke broek ik rijd.
Ik zou het toch in je rijstijl zoeken
Als je daar niks aan wilt/kunt veranderen dan zou ik eleastiekjes aan mijn pijp naaien en die onder je voet doen. Als je de elastiekjes aan de binnenkant van je broek naait, kun je ze onder je voet in je schoen doen en toch je broek over je laarzen Haha! geen kip die het ziet Cool

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:21

Anya"]
[quote="Romkabouter schreef:
No offense, maar volgens mij ligt het aan de manier van rijden. Als je je benen losser laat heb je er niet of nauwlijks last van. De soort broek maakt natuurlijk wel uit, maar als je het bij alle broeken hebt zou ik even kritisch naar je been houding kijken Lachen


haha no offence, maar volgens mij ligt het aan vrouw zijn... als je net ietsje meer vet op de beentjes hebt, dan heb je meer risico van opkruipende spijkerbroeken. Mijn beentjes zijn in ieder geval los, dat weet ik zeker!
[/quote]

Na eventjes nadenken, wat ik soms doe, hebben jullie allebei gelijk. Wij zijn natuurlijk de strakke spijkerbroeken gewend maar in b.v. de Westernhorseman staan de mannen in de jeansreclames in vrij wijde broeken die ook allemaal veel te lang zijn. Die kruipen natuurlijk veel minder op en glijden weer terug!!!! En wat vrouwen betreft, die hebben billen, zoals het hoort!!!! Haha!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:21

Eén ding is zeker: ik heb geen vet op de beentjes Lachen.

Maar Rom je zou gelijk kunnen hebben. Ik rij nog erg in een 'engelse' houding, dus met de benen 'waakzaam' aan het paard en niet afgestoken.
Ook heb ik er op mijn ene paard meer last van dan op mijn andere paard en alleen met de galop.

Citaat:
maar als je het bij alle broeken hebt zou ik even kritisch naar je been houding kijken

Tja zou maar zo kunnen, maar met 'buiten'rijden is dat wat moeilijk, niemand die je er op aanspreekt of zo Lachen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:22

Vera... ik heb verhoudingsgewijs veel vet op/bij de knieen. Sinds ik broeken koop die daar ruimer zitten, kruipt er niets meer op. Kan niet voor andere opkruipgevallen spreken, alleen voor mezelf... Bij mij werkt het.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:28

Maar een wijde broek veranderd dus niets aan het opkruipen, alleen doordat ze ook langer zijn valt het 'onderop' niet zo op Lachen
Maar dat opgekropte kruipsel gaat bij jullie dus niet schuren in de knieholten Verward
Hebben jullie dan allemaal "O"-benen dat je knieen niet tegen het zadel liggen of heb ik "X"-benen Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:31

Sugarmiss schreef:
Maar een wijde broek veranderd dus niets aan het opkruipen, alleen doordat ze ook langer zijn valt het 'onderop' niet zo op Lachen
Maar dat opgekropte kruipsel gaat bij jullie dus niet schuren in de knieholten Verward
Hebben jullie dan allemaal "O"-benen dat je knieen niet tegen het zadel liggen of heb ik "X"-benen Haha!


Moest vroeger met viltjes tussen me knieen rijden om ze aan het zadel te krijgen. Dus das niet mijn natuurlijke houding Haha! Had ik altijd veel last van met dressuur. Schuren in knieholten heb ik geen last van. Wel schuren van binnenflapje van de laars. Daar heb ik hoge sokken voor gekocht.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:33

Ik heb me nog maar 1 keer doorgereden in mijn knie. Dat was bij het klaverblaadjes rijden in draf maar dat was ook niet mis.
Op andere plaatsen ging het regelmatig mis, tot bloedens toe. Ik hou nu goed in de gaten dat ik op mijn broekzakken blijf zitten, dat helpt wel.

Kun je niet zo'n elastieke knieband omdoen?

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:35

Gaat idd in je knieholte zitten allemaal , auwie ! Haha!

In eerste instantie deed ik die sokken over mijn broekspijpen om die broek netjes te plooien en zo te houden. Zodat er niks zeer ging doen op mijn enkel met de mini-chaps erover.

Heb een keer of 5 a 10 zonder sokken gereden (ooit Haha! ) en toen kruipte een broek ineens op Verward

Trouwens ook als ik ZEER ontspannen op een bloot paard zit hoor , ala zitten op je billen en voor de rest raakt er weinig aan *LOL*

Dus weet niet of het komt door een bepaalde (gespannen) houding ,
en of het bij mij bij alle broeken is omdat ik sowieso al die sokken eroverheen aantrek dus het opkruipen niet merk....

Ik zou er anders idd ook zo'n elastisch bandje voor onder je voet aannaaien

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:09

hoe kan dàt nu??? ik heb overal last van, maar van opkruipende jeanspijpen NIET! doe ik iets fout, DAT MIJN PIJPEN NIET OPKRUIPEN?? Haha! Verward en mijn beenhouding vind ik dan net weer niet om over naar huis te schrijven!
veel vet op de billen heb ik dan weer niet, dus IK heb dan weer last van m'n achterwerk na het rijden!

zal je zien: de volgende keer als ik met jeans rijd kruipt die geheid wèl op......! Haha!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 15:59

doet me goed te lezen dat er meer dames last van hebben (over heren kan ik geen oordeel vellen.... Bloos )

Ik rij gewoon recreatief op een westernzadel, maar ik hou mijn Pikeurbroekje wel aan denk ik *LOL*

Alleen als ik een keer moet optreden met Moritz (2 dagen per jaar op Paard&Koets) dan moet ik wel een spijkerbroek aan, zowel op het westernzadel als op het Aussie zadel, maar ja zo'n optreden duurt maar 10 minuten hooguit! dat ga ik wel overleven!

Mijn houding met Engels rijden was ook al nooit goed, dus met Western zal het wel helemaal nix zijn Clown , vandaar ook dat ik de westernbeugels (die ik bij de 1e drafpas verlies) heb omgeruild voor Engelse beugels Haha!

Instructie zoeken hoor ik jullie alroepen, wordt aan gewerkt, alleen ze reageeert alsmaar niet, zal wel druk zijn met wedstrijden ofzo! OK dan!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:37

Ik heb dat ook als ik niet met zo'n 'echte' wrangler rijd. Die blijven gewoon perfect zitten. Alleen als ze te wijd zijn kruipen ze een beetje omhoog.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:39

Ik rijd altijd met Wranglers en heb, als jongen zijnde & met vetloze beentjes, geen last van opkruipende broeken. Ik heb wel vaak dat ik mijn knieën openrijd. Daarom heb ik inderdaad van die kniebandjes gekocht! Werkt als een trein. Niet mee lopen, dat is irritant, maar met rijden...niets geen last van kapotte knieën!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:01

Ik heb O-benen, misschien is dat het Haha!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 07:47

mijn bijrijdster heeft zulke o-benen, daar kan een volwassen varken met gemak tussendoor Haha! , maar bij haar kuipen ze ook op.

Ik zoek het meer in de dikte van de benen en het achterste, of in de zit.

Maar dan zitten er wel verrekte veel dames niet correct op hun paard! Verward

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:52

Romkabouter schreef:
No offense, maar volgens mij ligt het aan de manier van rijden. Als je je benen losser laat heb je er niet of nauwlijks last van. De soort broek maakt natuurlijk wel uit, maar als je het bij alle broeken hebt zou ik even kritisch naar je been houding kijken Lachen

Precies! Ik verwacht dat die genen waarvan de broek omhoog kruipt klemmen met de knieen. Dus hou ook rekening met je zit tijdens het rijden!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:37

Ik heb ook O-benen. En ze kruipen bij mij niet op. (maar er kan bij mij ook geen volwassen varken tussendoor hoor. Clown