paard verkouden - DEFINITIEF niet naar Amersfoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 08:08

Mac is verkouden. Hij hijgt en puft als een oude vent tijdens het rijden. Als het zo blijft kom ik zaterdag niet naar de gezamenlijke training denk ik.

Maar misschien knapt hij voor die tijd weer op. Ik laat het z.s.m. weten of we wel of niet komen.

Hebben meer mensen/paarden hier last van? De weersomslag is misschien te snel gegaan. Mac heeft nu sinds ca. 1 week op de dag en 's nachts een deken om. Had ik misschien eerder mee moeten beginnen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-09-20 20:19 ]</font>

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 09:52

Hoi, geef je er al wat voor? HoestCure van VSM doet wonderen. Had mijn paard trouwens ook vorige week, toen heb ik hem ook maar meteen een deken omgedaan.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:54

Hoi!! Ook hier loopt vanalles met gesnotter rond. Ik gooi de paarden met een dag voortdurende regen niet meer naar buiten, voordat de veulens afgespeend zijn en er weer veilig een deken opkan.....Heel jammer voor ze maar veiligheid voor alles!!! Over een maandje breekt de rust voor beide moeders weer aan en zullen ze onder het deken worden gepropt *LOL* . Hopelijk gaat het niet alvast vriezen!!!! Nou ja, veel beterschap met Mac en verwen 'm maar goed! Pling -Karen-

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 15:22

Mijn paard hoest ook! Maar pas op want de veearts heeft mij geadviseerd om het paard 2 tot 3 weken rust te geven! Anders gaat de ontsteking nog dieper en wordt het dus nog erger!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 18:31

mmmmmmm, ik wou eigenlijk niet meteen aan het doktoren slaan. Ben zelf ook snipverkouden en sla mij er met veel zakdoekjes en sinaasappeltjes doorheen.

Heb Mac vanmorgen wel op stal gehouden (zeer tot ongenoegen Haha! ) met al die regen. En verder een lekker dekentje op.

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:09

heb je zijn koorts gemeten? Bij ons op stal stond een paard met 41 graden koorts, heeft nu een antibioticum kuur en vandaag was het al 37,5 ,maar moet uiteraard heel rustig aan doen. Wij waren vandaag bij Riecky en daar waren veel paarden snotterig, zij klaagde hier ook al over, dus met dit rare weer zal er wel een virusje heersen of zo. Ik bel je morgen hoe het gaat, groetjes

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 20:21

Ik kom definitief niet naar de training in Leusden zaterdag. Mac en ik zijn allebei nog te verkouden helaas.

Ik zal Rinus nog wel even PB'en.

Iedereen plezier met de training en ik hoop tot de volgende keer!

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 15:22

Hee Bri,
Jij ook ziek? Gaat lekker zo. Eerst Wit en nu jij. Nou ja ik lig ook al vanaf dindsdag in mijn bedje.......... ben het wel zat nu!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 12:22

Mijn paard is de afgelopen 16 dgn verkouden geweest...het heerst overal.
Had 40 graden koorts, koortsremmer en hoestsiroop,
dag later 39 en 39,9 koorts en toen 10 dgn aan de Ventipulmin en anti biotica...na 8 dgn geen koorts meer, hoesten over en snotneus praktisch schoon.
Ging ook even bokkend de bak door dus voelde zich weer lekker, heeft 2 wk nauwelijks naar buiten gekund moest rust houden en mocht niet langer dan uurtje naar buiten met lekker weer van de de DA. Vandaag weer voor het eerst rijden.