Western meer showpeople ......!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Western meer showpeople ......!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 22:28

Van mezelf weet ik het wel, ik van mooie spullen op mijn paarden. Maar, hebben westernriders zoveel meer spullen dan de engelse ruiters?
Ik heb voor ieder paard een zadel, dus 2 westernzadels en zeker 2 hoofdstellen per paard en setjes teugels. Voor mijn engels rijdende dochter 1 zadeltje en beide paarden 1 engels hoofdstel.
Wat hebben jullie allemaal aan spullen? Echt nodige spullen en voor "mooi", "uit" en "show". Cool

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 00:21

Ik heb 1 zadel, 1 pad, 2 hoofdstellen en 2 setjes teugels Haha!

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 00:37

heb 1 zadel en 2 hoofdstellen (eentje die ik al jaren heb van een eerder paard en paste niet qua kleur)
ik vind het allemaal leuk en aardig maar ik ga geen zadel kopen alleen voor de show. daar is mijn portemonee te klein voor Haha!
maar idd ik heb dus 2 hoofdstellen en de rest van de stal maar 1 maar die gebruiken 1 hoofdstel voor alles (kleur is zwart of zwart of bruin)

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 08:33

Ik heb 1 zadel, 3 pads en iets van 6 hoofdstellen, ja ik weet het een beetje veel, maar gebruik ze allemaal Haha! (hoofdstel verslaafd hoe kom je erbij Haha! )

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 08:46

pojack schreef:
Ik heb 1 zadel, 3 pads en iets van 6 hoofdstellen, ja ik weet het een beetje veel, maar gebruik ze allemaal Haha! (hoofdstel verslaafd hoe kom je erbij Haha! )


Troost je hier komt mijn lijstje.....
Ik heb 1 zadel, 5 pads, 6 teugelsets en 18 hoofdstellen Verward (ja ja er zijn er 5 weg en maar 1 bij). Het aantal halters en haltertouwen tel ik maar niet eens!

Tot mijn schaamte Bloos moet ik toegeven dat ik op ebay een hoofdstel (ook nog een prijzige) gezien heb wat ik perse wil hebben. De verkoper wil niet naar NL versturen en nu wordt het de sport dat toch voor elkaar te krijgen!!

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 09:04

ach ik heb dan nog niks, ik heb niet eens een zadel(omdat mn paard nog jong genoeg is die hoef ik nog niet in te rijden) 2 pads, 2 hoofdstellen en 2 sets teugels. waarom ik dat allemaal wel heb??, dat had ik al van mn zus (die heeft ook heel lang western gereden en die heeft haar zadel verkocht en de rest mocht ik hebben! lief he! Lovers

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:00

Argh wij hebben hier voor twee paarden: 2 zadels 6 hoofdstellen. 6 setjes teugels ( ben te lui om de teugels dan te verswisselen) en 4 pads, en dan nog 4 kleuren peesbeschemers en dan moet je nit zien wat ik qua kleding in de kast heb hangen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:10

Als ik zie wat sommige mensen die Engels rijden in hun kastje hebben liggen... ook veel Haha!

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:29

net een westernzadel gekocht Pling ,met een pad. En als ie past ook een bosal, maar ik hoop dit lijstje een beetje uit te breiden op equitana Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 14:39

Ik heb 2 paarden, eentje kan nog niet bereden worden.
Ik heb een goed 2dehandse stubben vzh zadel en 1 normaal hoofdstel.
Ik hoop mijn kleine lijstje morgen uit te breiden met een westernzadel! En nou maar hopen dat ie past..

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 14:44

Ik zie mezelf niet als 'show'people, maar ik heb wel een aardige kledingskast vol Haha! en dus hoeven mijn paarden het ook niet met één outfitje te doen Lips are sealed

Monnik zal ik niet inhalen Haha! , maar op het moment heb ik 4 zadels liggen. Met bij elk zadel een bijpassend hoofdstel c.q. bosal en slechts 2 pads, maar wel met verschillende kleurtjes hoezen Haha!

Verder vind ik toch wel één van de grote trekpleisters op een wedstrijd dat iedereen er mooi gekleurd opstaat en niet zo zwart/wit als bij het engelse gebeuren. Wel vind ik het belangrijk dat eea smaakvol is en in balans.
Je kunt ook teveel 'kerstboom' zijn of qua kleurstelling de plank missen Haha!

anoniemmetje
Berichten: 12
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 18:54

Ik heb een eigen paard gehad, daarmee heb ik dressuur gereden, je wilt niet weten wat ik allemaal had, 3 zadels, 20 dekjes met bij passende bandage's, 8 hoofdstellen enz. enz. Nu heb ik een western paard en heb ik een zadel, 3 hoofdstellen, een paar been beschermers en twee pads!

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:07

Wij hebben 8 paarden (ook jong spul hoor) 3 zadels, 7 pads, 8 hooddstellen, 30 (weet niet precies hoeveel hoor) bitten, verder voor alle paarden een eigen halster en touw, 6 winterdekens, 7 zweetdekens, en nog veel meer, kan het allemaal niet eens opnoemen. Ben dan ook al heel wat jaartjes aan het verzamelen.

Greetz Mirriam

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:16

Bij mij valt het best mee hoor, ik heb 1 zadel, 1 pad, 1 hoofdstel, 1 paar teugels, 2 halsters+touw en heel veel borstels

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 00:05

EHmm...2 paarden, waarbij 1 zadel, past gelukkig beide, 3 hoofdstellen, 1 bosal incl hoofdstel, 2 pads, 3 paar teugels en daarnaast bezit mijn moeder wat engels spul dat ze nog voor de fjord gebruikt naast mijn western, en daar leen ik regelmatig wat van..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 00:08

Volgens mij is er tot nog toe niemand van het western clubje die mij inhaalt Cool *LOL* Bloos

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:07

ik heb 1 zadel en ben opzoek naar een tweede voor wedstrijden
(dus als iemand een light oil showzadel 16 inch met veel zilver en basketwaeve of eikenbladeren lederenbewerkingen heeft die hij weg doet laten weten ben al 3 jaar opzoek naar eentje en vind geen gepast en naar men smaak en prijs westernfriek@hotmail.com) Cheese! Cheese! Cheese!
3 hoofdstellen (waaronder twee voor trainen maar één is ook show en dan men echt showsierstuk men kralen showhoofdstel met twee oren show zenne)
heb dus 4 teugelsetten
5 pads
2 borstriemen
en zoek nog altijd bij lols Haha! Tong uitsteken

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:23

Hm. Ik dacht dat het allemaal wel meeviel, totdat ik mijn paard ging verhuizen en alle paardenspulletjes zolang bij mij thuis belandden. SCHRIK Bloos! ! De halve zolder staat vol, een deel van ons schuurtje idem dito en er hangt inmiddels een rek met halsters, hoofdstellen en longeermateriaal op een speciaal gemaakt rek in het trapgat op zolder.

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:25

soms geen showzadel volgens men beschrijving dat teveel plek neemt en dat je weg doet???????????????????????????????????????????
Knipoog Cheese!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:28

Bij mij valt het gelukkig nogal mee.
2 zadels ( 1 endurance met 2 dekjes en 1 western) 3 pads en 3 hoofdstellen waarvan 1 bij de bosal en 1 setje teugels met clipjes zodat ik kan wisselen. Tot nu toen ken ik alleen maar een hoop engelse ruiters met wel 10 kleuren dekjes in allerlei barbie kleurtjes Misselijk

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:29

Mijn zadel voldoet wel aan jouw beschrijving Westernfriek, alleen heeft het een beetje zilver en niet "veel". Heb het gekocht omdat het zo goed op mijn paard past (wilde eigenlijk helemaal geen zilver); dat gaat voorlopig dus niet weg!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:46

Wetsernfriek welkom (die tikfout is wel even wennen hoor Lachen )

Wow een topic van 8 maanden oud omhoog halen Cool
Gelukkig verandert er nogal eens iets in de aanwezige aantallen zadels en hoofdstellen. Schijnheilig

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:48

ja sorry had mistikt wou westernfriek maar had gemist en ja was al geregistreed daarmee sorry Verward

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:16

Ik heb op het moment dozen vol met 'troep' Lachen Maar toch merk ik zelf dat ik vrijwel altijd hetzelfde hoofdstel pak etc en de rest ligt te verstoffen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 13:20

cornelie schreef:
Maar toch merk ik zelf dat ik vrijwel altijd hetzelfde hoofdstel pak etc en de rest ligt te verstoffen.

Ik heb een favoriet maar er is zoveel moois te koop ..... Tong uitsteken