Western Paintings

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Western Paintings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 23:11

Hoi,
Mijn airbrush paintings; veelal Western Art en paarden portretten, zullen worden tentoongesteld bij Kunst-Gallerie Gennep.
o.a. 'Dreamcatcher' 'Hawkeye' 'Laura's Horse' (van bokker pups) 'Buck en Mohawk' 'Samen op pad' (voor afbeelding zie mijn profiel) en 'moeder en dochter' ===>
Afbeelding
Ik hoop dat jullie ze mooi vinden,
Groetjes Wendy Lachen

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier



WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 23:48

Hier alvast het gedeelte dat klaar is,
de rest komt morgen Lachen Laura's Horse
Afbeelding
Ik heb nog wel meer foto's van verschillende werken, die kan ik je wel mailen. Ik ben ook nog met nieuwe bezig, zoals 'Cowboy' en 'Barrel Racer'

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 16:07

Er zijn maar heel weinig cursussen voor de airbrush, maar soms bij de volksuniversiteit, daar zou je het kunnen proberen want daar kun je bijv ook teken en schilder cursussen volgen, het enige nadeel is wel van zo'n cursus, de opdrachten en lesmatriaal is in het begin ontzettend saai...
Je moet eerst rondjes, kubussen, huizen, stillevens ect maken...Pas als je alles onder de knie hebt mag je met eigen werk aan de slag en als je dan paarden of andere dieren wilt gaan maken is dat heel moeilijk.
Ik ben bij de Dentons (die gaven een paar jaar terug een roping demo in de brabanthallen) in Colorado geweest, Bruce Denton maakte hele mooie schilderijen zoals bijv van herten,paarden enz...daar heb ik ook een hoop van 'afgekeken'...
Het is wel harstikke leuk om te doen, vooral als je onderwerpen hebt die je echt mooi vind. Ook kun je veel met de kleuren doen; laag over laag...

Met de tijd indelen valt het best mee...
Ik heb gewoon 1 regel; De paarden en alles wat ermee te maken heeft gaan voor alles !!
Verder neem ik de honden veel mee naar de stallen en ga daar ook altijd met ze wandelen en dat vinden ze heerlijk *LOL*
En in de tijd die ik over heb (soms ook snachts ja, maar met dit hete weer gewoon smiddags) maak ik de schilderijen...
Groetjes Wendy

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 13:21

pups schreef:
ik ben heel blij met het schilderij, en wat het mooiste is

HIJ LIJKT ER OP, HET IS PUPS!!!!!


ik ben blij dat je 'm zo mooi vind. het was ook heel leuk om te maken !
In mijn profiel staat nu ook een foto van het hout branden voor degenen die mij gevraagd hebben voor de naam-bordjes, misschien is dit wel een leuk idee...
deze is van mijn hond Mohawk
Afbeelding

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 09:01

Je hebt een mooie stal ! Ik heb de foto's van pups gezien en het ziet er mooi uit daar...veel ruimte ook en veel gras in de wei OK dan!

Ik ben ook bij veel verschillende trainers geweest in NL , Italie en USA, maar ik heb nergens zo veel geleerd als bij Jerry, Ik was daar in 2000.
Wat ik zo fijn aan zijn lessen vind is de theorie die ie er bij geeft; het klopt gewoon precies en hij gaat veel verder met zijn 'theorie bij de praktijk ' als andere trainers. Hij is ook wereldkampioen geworden in verschillende onderdelen. Hij is een kei in Reining, Working Cowhorse, Roping, Team Penning, Pleasure en hij kan je ook veel vertellen over de Cutting en Barrel Racing. En hoe die in de basis al die onderdelen in de oefeningen combineert is ook heel leerzaam voor ons en afwisselend voor de paarden...Ik ga ook zeker nog een keer terug
PS als je een adres nodig hebt daar in de buurt stuur dan een PBtje; een vriendin van mij woont daar in mooi huis met zwembad , hot tub ect Vingers aflikken
en verhuurt haar gastenverblijf; zij lest ook bij Jerry...

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 22:12

Ik gebruik meestal transparante createx verf, maar vaak ook een dunnere verf omdat ik met een dun spuitje (badger) werk...
Transparante verf vind ik wel belangrijk omdat ik vaak laag over laag werk om de kleuren zo warm mogelijk te maken...

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 09:20

Ja, ik heb ook meer western-achtige paintings, die staan in mijn profiel en op mijn site, en ik ben er nu ook met een paar bezig Lachen
Ik heb 2 wc brillen gemaakt, heb ik jammergenoeg geen foto's van,
maar waren wel heel mooi geworden, dat hout en model van de wc bril is overigens gemakkelijk om te branden en te airbrushen !
Ik gebruik single-action en verdun de createx zodat het niet te dik is, anders is de naalddikte/opening te klein en spat de verf te erg. Ik werk ook met andere verf, voor bijv op doek, maar op hout, metaal enz is createx het fijnste OK dan!
Mijn werken staan nu ook online bij www.kunsthandel-gennep.nl
Groetjes Wendy

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 16:17

Iets nieuws geprobeerd: Naambordjes voor paarden
Deze is voor Buck...
De foto is een beetje donker (de letters zijn bruin inplaats van zwart) geworden en het bordje moet nog in vorm gezaagd worden, maar hij is bijna klaar !
Afbeelding

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 18:54

Het hout is heel licht, maar lijkt op de foto wat donkerder...
Ook moet ik oppassen welk hout ik gebruik...ivm de airbrush
verf die ik gebruik...het blijft niet op alle houtsoorten plakken Haha!
Wat is vingerlassen ? Is dat dat stukje ~~~~ (ik weet niet hoe ik het
anders moet noemen Haha! ) hout boven de B? Want dat vond ik ook
niet zo mooi, maar dit stuk hout had ik toevallig nog over, maar dat
stukje gaat er nog wel af als ie op maat gezaagd word
Groetjes Wendy
PS als iemand nog een adresje weet waar ik natuurlijk hout kan
kopen.. Mail

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers