Hoe los ik dit probleem op?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Hoe los ik dit probleem op?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 21:33

Als ik met mijn haf buitenrij kan ik hem alleen in de stap netjes aan de lange teugel laten lopen,dan heeft ie heel relax zijn hoofdje laag mooi boogje in de teugels,echt super OK dan!
Totdat ik wat sneller wil,dan begint het eeuwige gevecht Verward
Hij gooit zijn hoofd omhoog en zijn Tempo ook,dus ik weer hard aan het werk om hem laag te rijden hoofd en tempo dat lukt op zich wel aardig totdat ik weer langzaam mijn handen ga ontspannen dan begint het hele verhaal weer van voren of aan,echt om moe van te worden.
In de gallop is het nog erger,kop in de lucht en gaan met die banaan.
Behalve als ik hem op een myler schaartje rij(de scharen bewegen trouwens onafhankelijk van elkaar) dan gaat het een stuk beter.
Wie kan mij tips geven over hoe ik dit het beste kan aan pakken?
Hij doet het in de bak trouwens super OK dan!
Maar ja buiten is alles zo interesant he Verward Haha!


minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 21:59

Sugarmiss schreef:
Misschien niet leuk om te doen, maar '400 kg on the run is no fun'. En de beste plek om te oefenen is dus met buitenrijden. Haha!

Wat voor Myler heb je precies Verward


Eeh maak daar maar 550 kilo van Verward Minco is een beetje uit de kluiten gewassen haflinger.

Ik kan zo niet meer op de naam komen van het bitje Bloos! maar hij is gebroken en er zit een busje tussen de knikjes zeg maar,o jee ik ben ook al niet goed in het beschrijven van een bit Haha!
En die andere kun je vergelijken met een gewoon trensje alleen is deze gevormd naar de mond van het paard en dit bitje heeft ie echt schijt aan om zo maar te zeggen,meneer weet ook precies wat ie in zijn mond heeft hangen

En Cornelie,dat is dus de ellende als ik doe wat jij zegt dan wordt meneer alleen maar dwarser in zijn besluit(ik ook trouwens Schijnheilig ) met als gevolg dat ie staat te piafferen of lekker in mijn handen gaat hangen,op zo'n moment ben ik al heel erg blij dat ik hem weer ontspannen in de stap krijg.Het klinkt misschien raar maar Minco is een paardje wat heel erg graag voor je wil werken maar dat bestaat voor hem schijnbaar uit tempo draaien,ik heb dus ook heel erg sterk het gevoel dat dat voor hem totale ontspanning is Verward
Als ik lange buitenritten maak met hem en we gaan lange stukken draven in een behoorlijk pittig tempo is er ook niks aan de hand maar ja hij zal toch ook een moeten leren dat ie in een rustig tempo ook aan de lange teugel moet kunnen lopen zonder gas te geven.
In de bak is hij de rust zelfe dan kan ik hem op een touwhalstertje door de bak rijden in wat voor tempo ook OK dan! ,maar buiten Verward

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 22:42

Als ik het goed heb zijn het een echte myler bitjes ik heb ze gekocht bij the Oregon Trail Tack Store in Eesergoen.

Het schaartje zoals ik hem simpelweg noem is een comfort snaffle met een flat shank.
En die andere is of lijkt het meest op een snaffle met Eggbutt w/hooks.
Laatst bijgewerkt door minkieboy op 10-08-03 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 22:46

cornelie schreef:
'Hang' je dan ook aan 1 teugel? Want in principe kan een paard dan niet staan piafferen of in je handen hangen als je 1 teugel pakt.


Op het moment dat ie zich zo loopt op te fokken probeer ik hem dus met twee teugels tegen te houden anders peert ie hem helemaal.
En dat kan ik nu net niet gebruiken in het verkeer
Het is jammer dat je hier niet net zoveel ruimte hebt als in de cowboy film dan kun je ze toch net even op een andere manier aan pakken zonder je druk te hoeven maken om het verkeer

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 14:09

Nou ik ga het eerst eens proberen zoals Cornelie het me aanraad dat klinkt me wel lekker in de oren,gelijk van de week maar even flink aan de slag Knipoog

Dapperdier jouw methode heb ik al geprobeert maar het leuke is dat als ik hem elke keer op de ho zet(wat overigens rustig moet gebeuren met hem ivm ocd in de achterbenen.) en hem dan achterwaarts laat lopen,dan wordt ie helemaal blij.
Hij is namelijk gek op het achterwaart gaan vindt ie super leuk Verward dus daar bereik ik al niks mee Lachen
In een lange berm lekker laten draven aan een lossen teugel gaat perfect maar hij kan dit ontzettend lang volhouden zonder langzamer te gaan,ik heb dit eens tijdens een buitenrit gedaan van zo'n 14 kilometer op de helft van de rit draven aan de losse teugel,ging perfect maar hij heeft dit echt zolang de berm was volgehouden(ongeveer 5 a 6 kilometer) ja en dan moet ik toch zelf weer ingrijpen dus hellaas die vlieger gaat ook niet op.
Dan zou ik het eens op een verlaten strand moeten proberen. Haha!

Ene Wens hoe heet dat systeem wat jij gebruikt?
Ben trouwens wel bang dat ie er dwars tegen in gaat,hij is nogal een stijfkop als ie iets niet wil dat krijg je het ook bijna niet voorelkaar,maar het is natuurlijk altijd het proberen waard.

In elk geval allemaal bedankt voor jullie reacties en ik ga gelijk weer met goede moed aan de slag OK dan!


minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 13:40

Hee Cornelie ik heb vandaag even je advies opgevolgd,en ik moet zeggen dat het me niet tegen viel OK dan!
Hij liep zo nu en dan zelfs netjes in de jog aan de lange teugel(zonder in mijn handen te hangen OK dan! )met het hoofdje laag.
Maar het zou Minco niet wezen als ie niet langzaam maar zeker het tempo begint op te voeren Verward
Maar hij heeft echt twee lange stukken zeer netjes gejogd,ik heb hem dan ook gelijk de hemel in geprezen
Ben wel benieuwd of ik dit ook voorelkaar krijg als er een ander paard mee rijd.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 00:53

Hee CORNELIE
Het druk doen in de groep is naar mijn gevoel ook een stukje Macho
gedrag hij is nogal laat gecastreerd en hij heeft als hengst ook gedekt(wat ie overigens nog steeds doet Haha! )
Maar dat gedrag binnen de groep gaat wel steeds beter.
Minco is gewoon ontzettend voorwaarts buiten het is ook niet zo dat ie er in 1x vandoor knalt of zo,hij bouwt gewoon stiekem weg heel langzaam het tempo op. Schijnheilig
Alleen het galoperen in groepsverband dan moet ik hem flink in de gaten houden,want hij kan zo allemachtig snel die achterhand eronder knallen dat ik er bijna van achteren afrol Haha! Haha!
Maar ik zet gewoon door,en ik weet dat je het niet een,twee,drie voorelkaar krijgt maar ik ben gelukkig net zo koppig als een haflinger OK dan!
In elk geval was ik al tevreden met hoe hij het nu deed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers