mijn paard wil niet netjes stoppen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:21

valt uberhaupt een engels ingereden paard van een jaar of 9 dat soort dingen allemaal nog te leren denkt men Verward ? wij zijn ook weer bezig om de basis op te pakken nml, maar stops heeft ze helaas nog nooit echt kunnen maken (misschien hebben wij ook nooit de goeie hulpen gegeven) ze stopt wel, maar stuiterd / huppelt dan nog een paar stapjes door, maar niet met de achterhand eronder, de voorbenen blijven daarintegen wel staan... Scheve mond heeft dit te maken met het feit dat ze ietsje over-bouwd is?

Please understand my situation... Knipoog i'm a perfect example for what some people call "retarded" Haha! (OJA: PROFIEL UPDATE! check het uit!)


yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:20

Cassidy schreef:
Nee, bouw heeft daar niets mee te maken. Een goede stop met doorglijdende achterhand krijg je alleen als je flinke snelheid maakt. En dan fencen tegen een gesloten wand, niet ergens midden in de bak.
En voordat je er ook maar aan gaat denken om een sliding stop te willen maken: zorg dat je paard het goede sliding beslag onder heeft. Verkeerd beslag zorgt er alleen maar voor dat je paard pijn krijgt, en dan stopt hij op een gegeven moment helemaal niet meer. En stop ook niet als je paard zonder ijzers loopt, want daar brokkelen en scheuren de hoeven alleen maar door, en glijden kan hij dan ook niet.

Er komt mee bij kijken dan alleen maar zwaar zitten en Whoa roepen.


maar een goede basis leer je door vanuit alle gangen (eerst stap dan een drafje etc...) direct achterwaards te gaan Verward tenminste dat maak ik uit een aatal verhalen op hierzo... maar daarbij hoef je toch niet al meteen speciaal beslag te hebben? en wij hebben ook een bak met houtsnippers, dat lijkt me ook niet echt een voordeel om het goed te leren

Please understand my situation... Knipoog i'm a perfect example for what some people call "retarded" Haha! (OJA: PROFIEL UPDATE! check het uit!)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers