2e les.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:35

Fijn dat het zo goed ging! De switch van Engels naar western is niet bepaald makkelijk, heb ik zelf ondervonden. Waar les je eigenlijk? Je woont namelijk redelijk dichtbij en ik wil ook nog graag ergens gaan lessen, dus misschien heb je wel een goede tip voor me! *LOL*


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:28

Wat denk je van neckreining en het sturen door aan de teugels te trekken? Bovendien stuur je in de western eh.. zeg ik dit goed, ja, in de western trek je ahw de teugel opzij, in de dressuur/engels doe je hem naar achteren (of is het nou net anders om? Ik heb echt veeeeel te lang niet meer gereden). En natuurlijk dat je in de western je handen niet megalaag moet houden (handen open door de horn) en je je handen omhoog moet doen bij het sturen (de basisoefeningetjes waar ik net kennis mee heb gemaakt haha) en niet op dezelfde hoogte houden
Pff het is warm, mijn uitleg is weer eens niks

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:22

Sugarmiss schreef:
trekken aan de teugels om te sturen doe je nooit, ook niet in de engelse variant


Maar wel op de manege waar ik heb leren paardrijden Bloos! Iedereen vond dat altijd zo raar. Of ik heb de lessen niet begrepen...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:23

Ik formuleer vandaag ook echt bagger.. ik denk dat ik moeilijke antwoorden morgen ga schrijven Het is echt ongelofelijk gesteld met me vandaag Scheve mond

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:28

Ik moest tegen het paard leren praten en zei tegen jonge paarden steeds 'goed zo', met als gevolg dat ze de 'zo' als 'ho' zagen (en ik praatte niet eens hard!) Met als gevolg dat ik steeds onverwachts en plotseling stil stond Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:49

vrolijk schreef:
en bij mij is de galop toch echt contra
bij dressuur doe je je buitenbeen naar achter en je drijft met je binnen been.


Heb ik ook geleerd ja. Ze zeiden altijd tegen me 'binnenbeen tegen de singel, buitenbeen achter de singel'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers