Milena gaat weg.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Milena gaat weg.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:11

..... en ik ga mee Haha!

Omdat ik zoveel lieve en bezorgde PBtjes heb gehad nav een reactie in een topic waar ik zeg dat Mileen geen wedstrijden meer gaat lopen maar blijvend bosritjes gaat doen, gooi ik het maar vast op het Westernforum.

Dick en ik zijn dit jaar in Twente op vakantie geweest, en op 1 of andere manier voelde dat als thuiskomen.
Ooit, later als we groot zijn, wilden we bv op de Veluwe of in Brabant gaan wonen, maar het laatste jaar hebben we het daar niet meer actief over gehad.
TOT de vakantie....
We kwamen verschillende mensen tegen met een beetje dezelfde liefhebberijen als wij, die de overstap van Randstad naar Salland gemaakt hadden.
We kwamen 'thuis' op de manege waar de paarden stonden, die voelden zich meteen lekker daar en wij ook (ondanks dat het echt een Engelse dressuurmanege is)
De omgeving is er schitterend
En dan nog de Boktrit voor Dorine op 15 juni, die je dan verdomd goed laat beseffen dat je wel kunt gaan wachten tot je 65e, maar dat je 65e misschien wel helemaal niet komt......

Afijn, na de vakantie zijn we ons gaan oriënteren op die regio, qua wonen, qua werk....
En we hebben de knoop doorgehakt: we kappen met die bende in de Randstad, we kiezen voor onszelf! Voor een schitterende woonomgeving, (veel) vriendelijkere mensen, meer rust en tijd voor ons tweetjes en de paardjes.

We zijn beiden aan het solliciteren, er is inmiddels een huisje achter de hand waar we in ieder geval tot volgende zomer in kunnen, en de stalling voor de paarden is geregeld.


Nu weten jullie dus waarom Mileen niet meer hoeft te starten: ze wordt lekker bospony! We zullen wel western blijven rijden, en ik ga daar in de regio ook kijken wat er te doen is op westerngebied, maar eerst gaan we heeeeeeel veel bosritten rijden!

Zo, dat was het laatste nieuws vanuit Alphen.... Clown



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:08

Cool Bedankt voor de leuke reacties. Iedereen vind het wel wat voor ons, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er blij mee is Haha! Beide bazen waren niet echt dolenthousiast dat we weggaan bij 'onze' bedrijven, maar begrepen het wel.... Tong uitsteken

't Is ook best een grote stap. We hebben allebei een vaste baan met een heel aardig inkomen, een heel grote flat (2 verdiepingen) vlakbij een winkelcentrum, de paarden 9 kilometer verderop op de enige westernstal in de wijde omtrek waar ik ze zou willen hebben.

Maar toch..... Die rust daar, de geur die er hangt, de mensen, het dorpje, de omgeving..... *zucht*

Dus allemaal duimen voor leuke banen voor ons. Dick gaat morgenmiddag op gesprek bij een detacheringsbureau, en ik doe as. maandag m'n afrondende test en arbeidsvoorwaardengesprek bij een landelijke uitzendorganisatie.... Fingers crossed!!!
Als alles goed gaat (lees: als 1 van ons een krabbel onder een contract kan zetten) komt alles in de volgende stroomversnelling terecht en zitten we eind september aan de andere kant van het land Tong uitsteken

Hihi, ook geinig om te weten: ik heb ons voor de lol ingeschreven voor de jaarlijkse recreanten-samengestelde wedstrijd daar Schijnheilig Vinden ze vast grappig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 08:25

machie schreef:
gaaaf joh!
Als je in twente woont, mag ik je dan komen meeten?


Jahaaaaaaaa wat dacht je dan!!!! Dit is DE kans om de andere kant van Bokkend Nederland eens te meeten!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:02

En DAT is dus inderdaad een nadeeltje van dat gebied.....
Volgend jaar krijgen Leo en Mileen dus allebei een heel goede vliegendeken voor hun verjaardag Haha!
Iemand tips over wat de beste is? Ik zat te denken aan de Anky ( Misselijk maar wel een mooie deken) met hals en masker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:18

Marianne schreef:
(en Twents leren...)


Milena is een peerdje Haha!
Verder kom ik nog niet
Maar ik versta het wel, dus dat komt welgoed *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:48

oberon schreef:
Ik ben jaloers ! Dat jullie wel durven. Ik woon nu in Voorburg maar wil zo graag terug naar het Noorden. Alleen die stap van mijn huis verkopen en mijn baan met een goed salaris opzeggen is wel erg eng.
Veel plezier in ieder geval.


Op een goede dag gaat de knop om. Wij hebben ook al jaren van die vage plannen. Ik kom oorspronkelijk uit Brabant (hoor je niks van Schijnheilig ) en heb eigenlijk jarenlang een soort van vage heimwee gehad. Vooral als we er dan weer met de paarden op vakantie waren geweest en ik lekker met een Trappistje op een terrasje met m'n ouwe drinkebroeders zat te ouwehoeren Cool Dat heb je hier gewoon niet, dat sfeertje, de gemoedelijkheid, de ruimte....
Toen ontstond het idee om richting Veluwe te gaan. Maar dat bleek zeeeeeer begrotelijk, en in die tijd gebeurde er bij ons e.e.a. in de privésfeer, onder meer met iemand in onze zeer naaste omgeving die heel ernstig ziek werd.
En nu ineens, een paar jaar later, kwamen we weer een plek tegen waar we zomaar thuiskwamen.....

Dat zet je aan het denken. Want wat heb je nou eigenlijk in de Randstad?
* Een goede en dikbetaalde baan, was antwoord nummer 1. Maar voor die baan sta ik wel 's morgens en 's avonds een dik uur in de file, en ik werk me kapot om de boel draaiend te houden.
Op I-net gekeken: krijg nou wat, daar hebben ze ook vacatures....

* Een mooie grote flat, is antwoord nummer 2. Hmmmm, mooi en groot is íe inderdaad. Maar die 19 idioten die alleen Nederlands verstaan als het ze uitkomt die naast me wonen, zou ik niet missen. Barbequen op een duobalkon zodat m'n woonkamer helemaal blauw staat als ik thuiskom en ik de was die buiten hing te drogen opnieuw kan gaan doen, het gegil en prutsmuts 's nachts op het balkon naast m'n slaapkamer (zij hoeven de volgende ochtend niet te werken, dus waarom zou je 's nachts slapen?), de junks die je regelmatig aan de kant moet schoppen omdat je anders niet bij je voordeur of postbusje kunt....
En huizen staan daar ook, veeeeeel mooiere en betaalbaardere zelfs....

* Alles lekker dicht in de buurt, is de volgende. O verrek, dat heb je daar ook en je hoeft er niet eens voor in de file te staan.

* Vrienden.... Ehhhhh vrienden?????
Als ik in Holten kom kan ik geen 20 meter van m'n auto weglopen na het parkeren voordat er iemand vriendelijk goeiedag heeft gezegd, en ik kan al geen half uur meer daar zijn voordat ik iemand tegen ben gekomen die ik graag mag. Als ik op het dorp gesignaleerd ben, gaat m'n mobiel al af met uitnodigingen of ik zin heb om 's avonds te blijven eten omdat ik nog zo'n end moet rijden.....
Kom je hier in Alphen niet tegen hoor....


Inmiddels ben ik vergevorderd met een sollicitatie (gewoon open sollicitatie gestuurd naar een uitzendorganisatie die me wel aanstaat Haha! ). Ik werk nu bij een klein bureau, en ja, ik heb nu meer salaris en een auto van de zaak dan dat dat landelijke bureau me zal gaan betalen. En een auto krijg ik daar ook niet.
Maar ik ga wel op maar 10 km afstand werken, heb geen files, heb voortaan weer een hoofdkantoor om op terug te vallen dus veel minder werkstress, een landelijk computersysteem dus veel makkelijker en handiger werken. De huur van het huis (met tuin, o my god hoe moet dat????) is lager dan die van de flat nu, de paarden staan (veel!) goedkoper met (veel!) meer voorzieningen dan we nu hebben, en bovendien een enorm natuurgebied als achtertuin.....

Denk je dan echt dat ik me druk ga maken over minder salaris, een minder goeie baan, en geen auto van de zaak meer?????

Berichtje voor iedereen met vage plannen, met heimwee naar een bepaalde streek, of gewoon met de neus vol van de Randstad:

DON'T DREAM YOUR LIFE! LIVE YOUR DREAM!!!!!!!!!!!!

't Is eigenlijk net als met paardrijden. Je hebt heel veel mensen die erover praten en alles beter weten, maar niks presteren. En je hebt er die d'r misschien niet zoveel verstand van hebben, maar d'r lekker instappen, dikke lol hebben, en nog eens een prijsje verschalken ook.

Wat doe je liever? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:44

Dimple, zelfs al ga je het wel missen, je kunt ALTIJD terug!
Als het je niet bevalt, of het "lukt" niet, dan wordt je niet onthoofd, niet het land uitgezet, niet gemarteld etc etc , maar mag je gewoon weer terugverhuizen.
OK, dan heb je misschien een foute beslissing gemaakt, maar niet DE grootste fout die je kunt maken. Dat is namelijk die dat je aan het eind van je leven zegt: "Had ik maar...... "

You go girl!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:05

Nee joh ik ga niet naar Drenthe! Daar rijden ze met huifkarren!
Maar in het bos sjouwen lijkt me een aardig alternatief... Haha!
Kom maar een keer logeren met dat trekpaard van jou, ploegen we samen de Holterberg om *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 44 bezoekers