Milena gaat weg.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Milena gaat weg.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:11

..... en ik ga mee Haha!

Omdat ik zoveel lieve en bezorgde PBtjes heb gehad nav een reactie in een topic waar ik zeg dat Mileen geen wedstrijden meer gaat lopen maar blijvend bosritjes gaat doen, gooi ik het maar vast op het Westernforum.

Dick en ik zijn dit jaar in Twente op vakantie geweest, en op 1 of andere manier voelde dat als thuiskomen.
Ooit, later als we groot zijn, wilden we bv op de Veluwe of in Brabant gaan wonen, maar het laatste jaar hebben we het daar niet meer actief over gehad.
TOT de vakantie....
We kwamen verschillende mensen tegen met een beetje dezelfde liefhebberijen als wij, die de overstap van Randstad naar Salland gemaakt hadden.
We kwamen 'thuis' op de manege waar de paarden stonden, die voelden zich meteen lekker daar en wij ook (ondanks dat het echt een Engelse dressuurmanege is)
De omgeving is er schitterend
En dan nog de Boktrit voor Dorine op 15 juni, die je dan verdomd goed laat beseffen dat je wel kunt gaan wachten tot je 65e, maar dat je 65e misschien wel helemaal niet komt......

Afijn, na de vakantie zijn we ons gaan oriƫnteren op die regio, qua wonen, qua werk....
En we hebben de knoop doorgehakt: we kappen met die bende in de Randstad, we kiezen voor onszelf! Voor een schitterende woonomgeving, (veel) vriendelijkere mensen, meer rust en tijd voor ons tweetjes en de paardjes.

We zijn beiden aan het solliciteren, er is inmiddels een huisje achter de hand waar we in ieder geval tot volgende zomer in kunnen, en de stalling voor de paarden is geregeld.


Nu weten jullie dus waarom Mileen niet meer hoeft te starten: ze wordt lekker bospony! We zullen wel western blijven rijden, en ik ga daar in de regio ook kijken wat er te doen is op westerngebied, maar eerst gaan we heeeeeeel veel bosritten rijden!

Zo, dat was het laatste nieuws vanuit Alphen.... Clown

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:27

Gaaf man!!! Maar endurance is ook heel leuk om te gaan doen Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:30

Een hele goede keus Sonja! Welkom in het oosten, en jullie paarden zullen het vast heerlijk gaan vinden op de Holterpuist (zoals 'wij hier' hem liefkozend noemen)! Cool

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:02

Nou son ik kan je alleen maar feliciteren! Ik woon nu 3 maanden in het oosten en okee van gelderland naar overijssel is niet zo'n mega stap maar het is hier geweldig.
de rust de ruimte en vooral alle vriendelijke mensen.
enne nou heb ik mooi iemand weer ik regelmatig mee kan buitenrijden toch ???

enne het is heerlijk hoor je paard aan huis. zoveeeel goedkoper en lekker alles maar dan ook echt alles zelf beslissen

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:04

Ow heerlijk!! Sinds ik een weekje op de veluwe gekampeerd heb met mn paardje 2 jaar terug zou ik niets liever willen dan daar wonen aan dat prachtige reusachtige bos... Hopelijk later...
Heel veel plezier daar!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:52

You go girl Lachen
Mij krijg je ook niet meer terug 'die kant' op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:04

Groot gelijk!!
Ik woon in Arnhem maar mijn paard staat echt in een boerengebied. Mooie omgeving, rust, bos en gemoedelijke mensen. Zo woon ik in de stad 5 min. fietsen van de Bijenkorf vandaan. En als ik 20 min. naar het oosten rij met de auto op weg naar Lois, zit ik ineens in een gebied waar ze onverstaanbaar Nederlands spreken Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:10

gaaf!
wat een keus zeg!
wat goed dat jullie voor jezelf hebben gekozen! heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:36

Echt een goede keuze
Wij wonen ook lekker in het bos en ik zou echt niets anders willen.

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:53

Je hebt groot gelijk. Wij zijn 2 jaar geleden vanuit Hazerswoude naar de provincie Groningen verhuisd en we hebben daar nooit spijt van gehad. We hebben de paarden lekker bij huis, meer tijd voor alles en goed contact met mensen in de buurt. Het was bij ons toen ook: nu of nooit en mocht het niet lukken kun je altijd weer terug.
Soms mis ik wel eens vrienden en familie hoor, maar dan heb je altijd nog de telefoon of je pakt gewoon de auto en je rijdt er naar toe.
Voor de plek zouden we in ieder geval niet meer terug gaan.
Veel plezier!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:51

Sonja, Dick, Mileen en Leonardo: van harte gefeliciteerd! Goed van jullie dat je zo'n stap genomen hebt want inderdaad; het 'later als' kan zomaar veranderen in 'na vandaag nooit meer'. Zelf ben ik er ook erg mee bezig (ga volgende week een stekje op de veluwe bezichtigen) en alhoewel m'n oudste dochter het vreselijk vind (dat is een echte stadse puber) om het er alleen al over te hebben laat het idee de randstad te verlaten ons maar niet los. Jullie voorbeeld doet mij in elk geval goed! En ja, ik vroeg me ook al af hoe dat zat met Mileen die niet meer op wedstrijden komt; ik ben blij dat het deze reden blijkt te zijn en niet een of andere nare blessure. Heel veel geluk! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:08

Cool Bedankt voor de leuke reacties. Iedereen vind het wel wat voor ons, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er blij mee is Haha! Beide bazen waren niet echt dolenthousiast dat we weggaan bij 'onze' bedrijven, maar begrepen het wel.... Tong uitsteken

't Is ook best een grote stap. We hebben allebei een vaste baan met een heel aardig inkomen, een heel grote flat (2 verdiepingen) vlakbij een winkelcentrum, de paarden 9 kilometer verderop op de enige westernstal in de wijde omtrek waar ik ze zou willen hebben.

Maar toch..... Die rust daar, de geur die er hangt, de mensen, het dorpje, de omgeving..... *zucht*

Dus allemaal duimen voor leuke banen voor ons. Dick gaat morgenmiddag op gesprek bij een detacheringsbureau, en ik doe as. maandag m'n afrondende test en arbeidsvoorwaardengesprek bij een landelijke uitzendorganisatie.... Fingers crossed!!!
Als alles goed gaat (lees: als 1 van ons een krabbel onder een contract kan zetten) komt alles in de volgende stroomversnelling terecht en zitten we eind september aan de andere kant van het land Tong uitsteken

Hihi, ook geinig om te weten: ik heb ons voor de lol ingeschreven voor de jaarlijkse recreanten-samengestelde wedstrijd daar Schijnheilig Vinden ze vast grappig

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:41

OH wat lekker!!

Is er niet iemand die een huurwoningje weet ofzo+ goedkope stalling in de buurt van een goed bos. Ik wil ook zo graag.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:08

Wat ontzettend goed Sonja! Ik weet nog hoe wild je was van de omgeving hier en nu heb je het straks zelf! Toppie succes met de sollicitaties!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:13

Wat leuk! Er over praten is 1 ding, maar het ook daadwerkelijk doen is een veel grotere stap Lachen.

Heel veel succes met het vinden van een passende baan.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:45

Daar ga jij geen spijt van krijgen sonja Haha!
Wij zijn een paar maanden geleden gewoon naar drenthe vertrokken en het is hier geweldig... heerlijk die beestjes aan huis. Het was best een beetje eng hoor.... vind je werk, je huis verkopen, kun je er aarden etc, maar een gokje moet je wagen en je krijgt er zo veel voor terug. Wij hebben het hier super getroffen met de boerderij en de omgeving Haha! Hadden we veel eerder moeten doen! Veel succes hoor!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:33

veel plezier daar
ik hoef gelukkig niet te verhuizen.
ik mis alleen nog het Beetser Bos Haha! , maar verder heb ik hier een heerlijk rustig eilandje.
Als ik in de stad zo wonen zou ik het ook doen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 02:11

Heel gaaf voor jullie Sonja.
Kan me wel voorstellen dat je naar de andere kant van het land wilt.
Veel succes met jobhunten. OK dan!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 03:03

gaaaf joh!
Als je in twente woont, mag ik je dan komen meeten?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 07:58

Heeej Son,
Grote stap maar ik snap hem helemaal, dat heb ik dus met zeeland, alleen is daar zo verdomde weinig werkanders was ik allang vertrokken.
Heel veel succes met het zetten van de krabbels en de as verhuizing......
Viv

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 08:25

machie schreef:
gaaaf joh!
Als je in twente woont, mag ik je dan komen meeten?


Jahaaaaaaaa wat dacht je dan!!!! Dit is DE kans om de andere kant van Bokkend Nederland eens te meeten!!!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 08:28

Gefeliciteerd met deze beslissing. Als het in mijn vakgebied niet zo moeilijk was geweest om werk te vinden had ik er allang gezeten...

Succes met het zoeken van een baan!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 09:56

Gefeliciteerd!!!! Echt super!!!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:00

Het maken van een zwartwitgeel(2x)bruin-buitenritje wordt zo wel heel aantrekkelijk... Wel buiten het dazen-seizoen, want Limo en dazen zijn geen goede combi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:02

En DAT is dus inderdaad een nadeeltje van dat gebied.....
Volgend jaar krijgen Leo en Mileen dus allebei een heel goede vliegendeken voor hun verjaardag Haha!
Iemand tips over wat de beste is? Ik zat te denken aan de Anky ( Misselijk maar wel een mooie deken) met hals en masker.