Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shanna schreef:hoe kan een paard nou weer omkomen bij het filmen van een film?
Cassidy schreef:Ik was al niet van plan geweest om erheen te gaan, omdat ik er absoluut niet tegen kan dat een dergelijk boek zo verkracht wordt omdat het voor de film beter uitkomt. Ongelukken gebeuren, ook bij dierenfilms, dus ik denk niet dat er sprake kan zijn van met opzet de dood injagen...
Citaat:Chippewa (film van 11 min. waarvan ik nu nog misselijk ben)
Citaat:Cassidy Ongelukken gebeuren, ook bij dierenfilms
buster4ever schreef:gadver damme heb dat filmpje gezien ow gadver damme....
echt te ranzig voor woorden...bah bah bah....zit gewoon jankend achter me pc om dat filmpje...
Cassidy schreef:Quote van : http://www.sharkonline.org/index.php?&p ... 0000000284
"The horses were absolutley terrified and were running for their lives. In the process, the horse tripped on its own rope, and fell down and another horse kicked him in the head, and that horse was in a spasm and died a horrible death."
Knappe kop die het zo kan plannen dat het paard bewust over zijn eigen touw struikeld, daarbij ten val komt en aansluitend door een ander paard een trap op zijn hoofd krijgt waaraan hij komt te overlijden.
Dit was een ongeluk, en beslist niet zo gepland. En het is beslist niet het eerste paard dat het leven moet laten ten behoeve van een film. Ken je de film "The man from Snowy River"? Vind je het een leuke film? Kijk je daar met plezier naar? Dan wil ik je vertellen dat ook bij het opnemen van deze film paarden bij zijn omgekomen.
Ik heb de websites die je hebt aangegeven even bekeken en vind ze allemaal zeer zwart-wit, zeer overdreven en zeer Amerikaans aandoen.
MissToseland schreef:lijkt wel of het een sport wordt om zulke filmpjes op bokt te zetten
Ik kijk t niet meer
ik kan ik 's nachts van wakker liggen
Walgelijk
daffene schreef:offtopic: ik heb het filmpje in een nieuw topic gezet omdat ik dacht dat dat er hier niet bijhoorde, maar dit is dus voor een film?????????????
Cassidy schreef:Ik vind dit geen error in judgement meer. Als je een wild paard berijdt en hij knalt tegen de grond is dat dierenmishandeling. In dit geval werd het wilde paard ook nog met touwen bewerkt en was het een filmscene. Onnodig dus. Dus dierenmishandeling.Even een tegenvraag (en daarmee keur ik beslist niet goed dat men hier paarden bewust laat struikelen) Hoeveel paarden die getraind zijn om te vallen doen dit op een manier dat je niet ziet dat het getraind is?
Als je oude cowboys films bekijkt zie je dat paarden voorover vallen, ze struikelen letterlijk over een draad die gespannen is. Tegenwoordig vallen de paarden naar opzij. Getraind dus. Ik heb van LOTR zelf maar een klein stukje gezien en viel prompt in slaap, niet mijn soort film. Maar ik heb wel 'the making of' gezien en daarin werden supergetrainde paarden gebruikt.
Er zijn echter alternatieven voor dit soort scenes, die helaas ook met kosten verbonden zijn. Ik weet niet of je LOTR hebt gezien, maar daar werden ook CG paarden gebruikt voor de nodige valscenes...hadden ze kunnen overwegen.
Een "error in judgement" echter als dierenmishandeling neer te zetten vind ik overdreven.
Linda61 schreef:MissToseland schreef:lijkt wel of het een sport wordt om zulke filmpjes op bokt te zetten
Ik kijk t niet meer
ik kan ik 's nachts van wakker liggen
Walgelijk
Ik heb nog nooit eerder iets op bokt gezet, maar omdat ik dit erg belangrijk vond heb ik inderdaad gemeend het nu wel te doen, wetende dat op BOKT zoveel paardenliefhebbers zijn. Ik heb er expres een waarschuwing bij gezet, wetende dat het schokkende beelden zijn.