gebruik je dezelfde hulpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

gebruik je dezelfde hulpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 09:34

hallo,

even een hele stomme vraag.... ik rij normaal gewoon engels, maar iemand van mijn stal is op vakantie en ik moet deze week dus haar paard rijden... nou jullie snappen al dus dat het een western paard is.

het is een connemara en heeft dus alles western spullen.
ik heb gisteren voor het eerst alleen gereden en het ging best goed.
de eigenaresse heeft wel uitgelegd hoe ik die dubbele teugels moet vast houden, dat ik mijn handen anders moet houden en meer op mijn kont moet zitten.

ik vind het dus heel moeilijk om niet de hele tijd te drijven, ik weet dat dat niet mag in de western maar hoe hou ik haar dan voorwaarts?
en wilde aangalopperen, gaf de 'gewone' hulpen maar ze draafde eerst hard voordat ze aansprong.

nou heeft ze hier ook moiete mee, maar ik vroeg me af of de hulpen wel hetzelfde waren??

na een uur gereden te hebben kreeg ik ook echt pijn in mijn voeten van de houding van de beugels, ik vond het wel heel erg leuk!

iemand nog tips?
en hoe zit dat met die hulp?

groetjes lindsay

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...


linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 09:51

ja ik kan niet naar het bos want hij is niet super verkeersmak...en wij moeten een heel stuk over de weg!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 16:17

okee toppie...

als ze maar aangallopeert uiteindelijk he...
em bij engels heb je toch je kuit aangesloten... waardoor ik het idee hebt dat je paard er meer bij blijft...
omdat je benen hier van het paard af liggen heb ik het idee dat je elke keer langzamer gaat!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 10:43

ik vraag niet of ik moet gaan longere of niet...
dit paard moet gewoon elke dag gereden worden, ik verpest er niks aan door een beetje in het rond te hobbelen...

ik geef gewoon de engelse galophulpen zeg maar, paard gaat er echt niet dood en word ook niet verpest, ik rij gewoon met lang teugeletje door debak heen! maar wilde alleen even weten hoe dat zat met die beenligging en de galophulp...

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 21:03

ik hobbel lekker rond en vind het echt geweldig!!

zit echt super dat western zadel!! eerste dagen wel pijn in mijn liezen van het breedzitten en mijn beben van de beugels maar ja nu ben ik er aan gewend en nu komt ze morgen weer terug haha

maar bedankt voor de hulp!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 5 bezoekers