welke stang best voor onervaren paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 11:14

Als je geen goede aanleuning hebt op je trens heb je dat bij je stang ook niet. Erger nog het kan averechts gaan werken. Met als gevolg een verkloot paard dat niet meer te rijden is.
Eerst les nemen en het rijtechnisch oplossen want dit probleem ligt niet aan het paard maar aan jou.
Pas als alles goed gaat kun je gaan denken aan verder stappen.

En ik denk dat iedereen het wel met me eens is.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 14:45

We hebben het wel allemaal over het inbuigen en buigen. Maar daar kom ik weer met mijn geleerde theorie van de heer AdB. Enkelt een rechtgericht paard laat zich buigen.

Zou het dier dan gewoon niet scheef zijn? Dan kun je proberen wat je wilt maar niks helpt dan en het probleem wordt alleen maar erger.

Mijn eigen ervaring is nu dat ik weet wanneer mijn paardje recht is, hij geeft dan al vanzelf na en ik kan hem links en rechts vragen, zonder geweld op een gewone trens. Ik merk geen spanning en hij komt absoluut niet tegen de hand.
Ook het zwaar worden in de hand is dan ver te zoeken.
Al met al allemaal rijtechnische problemen die niet met hulpteugels en schrepere bitten zijn op te lossen.

En zijn er nou echt geen knappe instructeurs in de buurt bij jou?

Over rechtrichten is inmiddels genoeg geschreven, gebruik daar de zoekfunctie eens.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers