Don Diego de la Vega

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Don Diego de la Vega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 21:42

(hopen dat het lukt)

Hierbij enige foto's van ons nieuwste Vaquero Westernzadel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 21:53

Sugarmiss,

Sorry, ik ben moe en zie niet meer wat er nu niet goed is gegaan met het opnemen van de foto's...enige hulp a.u.b. (ik ga nu naar bbbbbbb).

MVG Louis


sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 21:54

Al een redder in de nood.
Je ziet ik heb meer verstand van verzekeringen.....

Dank je wel Louis

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 14:42

Als weerwoord op de (terechte) verwijzing naar “commercieel” :
Dit westernzadel wordt alleen voor presentatie gebruikt. En ik had eigenlijk de insteek voor verlate deelname aan de zadelcompetitie.....slap excuus , maar ik kon het niet laten jullie e.e.a. te laten zien. Zal mijn leven beteren.. ...


MVG Louis

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 15:31

Sp(l)iting imago....

MVG Louis

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 18:15

Ik maak de zadels op een "bouw-bok". Hierdoor staan de fenders nogal strak uit elkaar en wordt de indruk gewekt dat het zadel heel erg breed is. Niets is minder waar, want er zit een normale "full-quarter" boom in (voor wat dat dan waard is).

Ik buig de zadels dan ook bij de klant "in model" .
Natascha heeft daar ooit eens foto's van gemaakt.

MVG Louis

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 08:46

Ik vind hem heel mooi, zelfs een beetje "Sjiek". Misschien heet hij daarom Don?
Graag wel ons op de hoogte houden hoor!!! (alhoewel ik er wel van ga kwijlen)


Don Diego de la Vega is de ware naam van Zorro. De Spaanse emigranten in California reden al parade´s en toonden zich dan op hun best. Ik heb getracht met dit zadel de “rijkdom” van Vega een beetje te laten zien (er zit voor Euro 400 echt zilver op, deels zelfs antiek).

Zeg , die riem over je....fenders ,
wat is dat dan

Kweet niet of dit een hele domme vraag is hoor


-domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden-

De riem voor de fender komt van de oudere modellen westernzadels. Van oorsprong had men geen fenderblad, maar het zweet van het paard resulteerde bij sommigen in een extra lap leer (de fender) ter bescherming. Van oorsprong zat deze lap leer aan de skirts vast (de riemen zaten er dus los voor). In latere data werd de lap aan de riemen vast gemaakt en weer later kwam het blad voor de riemen.

MVG Louis

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 12:41

De meeste van onze "eigen" westernzadels zijn "hard-seated" en ook op buitenritten van meer dan 7 uur, hebben wij geen "zitvlees" problemen Lachen .

Van oorsprong waren trailzadels (veedrijvers) allemaal hard-seated. Niet omdat "soft" toen niet bestond, maar gewoon vanwege het feit dat "soft" de neiging heeft om "aan te klampen" waardoor op den duur “brand” kan ontstaan Party!! .

(Soft-) seat´s zijn beter geschikt voor competitie, omdat je dan meestal meer hou vast (zit vast) hebt .

Ons maakt het m.b.t. het maken niet uit. De (soft-) seat heeft het nadeel dat het meer werk is (zit lijmen / naaien), maar weer het voordeel dat het veel minder (duurder) tuigleer kost EN dat het tuigleer deel van de seat veel kleiner is en dus economischer uit de huid te snijden is. Dat is ook de reden waarom bij “fabrieks zadels” de exemplaren met (soft-) seat vaak goedkoper zijn als die zonder (soft-) seat . Vaak bestaan daarbij , bij grotere opgelegde seat´s, de tuigleer seat-delen uit 2 stukken (nog economischer).

MVG Louis van Kerkhoff


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers