ik voel "de knik" niet meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

ik voel "de knik" niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 12:38

hoi,

Ik heb altijd op een snaffle gereden maar ik mag nu op shanksnaffle gaan rijden van mijn instructriese (eigenlijk al heel lang maar ik wilde die van haar eerst nog proberen op radetsky om te kijken hoe hij het vind voordat ik er meteen een ga kopen). Zodat ik hem op 1 hand kan pakken.

Als ik op een snaffle rijd bumb ik en geef ik heel licht druk en heeft hij zijn hoofd meteen heel mooi, als ik dat doe voel ik een soort knik, dan rommelt hij ff met het bitje en dan doet hij zijn hoofd naar beneden en dan loopt hij goed. Ik hoef er dan ook niet meer aan te zitten

Als ik een shanksnaffle in doe voel ik die knik niet meer, ik kijk dus steeds naar zijn nek omdat ik die knik (voor mij de bevestiging dat hij goed loopt) niet meer heb.

Heeft iemand oefeningen of iets in die richting waardoor hij iets meer toegeeft (ja ik kan er geen beter woord voor verzinnen) aan dat bit.

Is het iets waar een paard aan moet wennen ofzo, het voelt natuurlijk voor dat paard ook heel anders dan een normale snaffle.

Hier heeft hij dus een shanksnaffle in, ik vind hem ook iets te hoog lopen dus ik twijfel een beetje of ik hem dus wel moet gaan kopen
Afbeelding

keep your head up


celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 12:22

Hardstikke bedankt, ik ga idd eens met mijn ogen dicht rijden. Even kijken hoe dat gaat, misschien helpt het wel! Maar ik ging mij er even om van wat jullie er van vonden en of dit wel normaal was.

En als ik nou eerst op een snaffle rijd zodat hij lekker los is en dan een shanksnaffle erin doe? Misschien dat hij dan wat ontspannender is?

keep your head up


celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 19:40

Ja idd, dat was ik ook van plan Knipoog

keep your head up


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker