Built-up pad ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Built-up pad ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 22:48

Goh ,

ik zie nu ineens dat een built-up pad inhoudt dat het gedeelte rond de schoft dikker is.... zou beschermend moeten zijn....

Ontgaat mij hier nu iets ?

Ik zie het beschermende er niet zo van in ?

Heb trouwens vandaag bij wijze van test eens m'n Barefootzadel met een heuse westernpad gereden , lag wel een beetje typisch maar zat erg lekker , dat dikke ding onder dat zadel !

Ik hou alleen niet zo van al dat materiaal op die schoft , het ligt er zo onbeholpen overheen...vandaar ook dat ik me eigenlijk afvraag wat voor voordeel je er nu van hebt als je NOG meer materiaal daar op die plek
hebt...dan krijg je toch alleen maar minder ruimte en extra druk ?

Maarja het is al laat Knipoog , kans is groot dat ik in deze een inschattingsfout maak.

Kunnen jullie me vertellen waarom dat built-up dan zo goed moet zijn Verward

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:55

Een build-up pad is in eerste instantie een lapmiddel. Je gebruikt het bij paarden in de groei, als je zadel nog te breed is. Het voorste gedeelte van de pad is dikker waardoor de ruimte bij de schouder opgevuld wordt. Het is niet zo dat je altijd met build up zou moeten rijden, kies dan voor een goed passend zadel. Het heeft dus eigenlijk niets met bescherming te maken. Pling

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:04

That's right! Geen aanvullingen meer van mijn zijde.
Ik bleek er ook één te hebben, nadat ik hem goed bekeken had vond ik het al zo'n raar geval, dus maar eens gevraagd, en daarna gauw een andere aangeschaft!

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 23:05

Aha Lachen .

Het komt dus eigenlijk zo'n beetje op hetzelfde neer als een schuin oplopende zadelonderlegger bij een Engels zadel.

Dat was idd ook mijn bedenking , bij een goed passend zadel heb je alleen maar nadeel van teveel materiaal...het gaat dus om een niet goed passend zadel waar je dit voor gebruikt....tja dat is dan wel weer logisch *LOL*

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:12

Nee hoor dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Je paard kan ook zo overbouwd zijn dat je zadel wel past maar dus voorover ligt.

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 09:24

Chief hadden seksistische gedachte bij lezen verhalen over “build-up” pads Party!! .

De build-up pad in Chief´s gedachte, te maken hebben met dames die een niet correct passen kledingstuk dragen, om vervolgens handel passend te maken met... juist ja...build-up pads.

Omdat “opvullen” iedere keer toch weer onhandige actie zijn (net zoals bij westernzadel dat niet passen), mensheid hebben bedacht vulling al in de dames zelf te proppen . Chief nu halsreikend uitkijken wanneer eerste war-pony met siliconenschouders op aardkloot rondlopen..... Nerd

Moraal van Chief´s verhaal: “al dat opvullen, is toch maar nep”.

UCH UCH Chief

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 09:38

Uhm, er zijn al paarden met siliconenvulling helaas.....

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:14

idd en ook honden Haha! . Ik heb ooit iets gelezen over dat ze bij castraties het zakje weer opvullen met siliconen om het dier toch een mannelijke look te geven. Is toch weer vet offtopic maar moest er even uit Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:04

Niet alleen het zakje wordt opgevuld, ook wil er nog wel eens wat aan het hoofd van een paard 'verbouwd' worden.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:21

Ik gebruik nu dus ook een build up pad,mijn haf is zo'n 2.5 jaar geleden geopereerd aan zijn achterbenen,en daar voor was ik echt heel erg fanatiek met hem aan het lessen en trainen
Zo'n jaar na de operatie begon ie witte haren te krijgen achter de schoft en het zadel wipte naar voren Knipoog,ik maar denken hoe kan dit nou ik had het zadel al een paar jaar en nooit problemen mee gehad Verward
Maar wat is nu het geval,na de operatie heb ik hem nooit zo fanatiek meer getraint als voor heen,ik rij hem nu alleen maar recreatief,dus zijn de spieren lichtelijk weg gevallen achter zijn schoft Verward daar kwam een stal genootje achter,ik zelf had daar nog niet eens bij nagedacht Party!! Schijnheilig
Ik gebruik nu dus een build-up pad om het zadel van voren wat omhoog te krikken en nu ligt hij weer goed Knipoog

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:36

Braveanimal do like Chiefs look on life!

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:02

Ik ga ook een build up pad zometeen. Ik heb een zade, maar mijn paardje is heel erg smal en het zadel is dus wat te breed. Ik ga kijken of ze door het rijden wat breeder wordt en het zadel dan wel gaat passen en anders zal ik mn zadel moeten verkopen....