Verslagje WRAN jurycursus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Verslagje WRAN jurycursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 19:02

Hallo bokkers,

Vandaag was de examendag van de WRAN jurycursus in Koudekerk. Omdat de deelnemers ook live moesten jureren voor het examen werd er een wedstrijd gesimuleerd.

Ik heb met Holly meegedaan in de Showmanship at halter, Pleasure, Trail en de Western Horsemanship.

Nog nooit had ik Showmanship at halter gedaan maar na een weekje oefenen vond ik dat we dat aardig hadden gedaan. Ik geloof niet dat ik dit onderdeel op een echte wedstrijd zou starten, al dat danspasjesgedoe en geren (die bak was zooooo zwaar) is niks voor mij Haha! .

Helaas konden de deelnemers aan de Showmanship niet inrijden voor de Pleasure omdat die er direkt achteraan volgde. Het was dus zadel erop, hoofdstel om, startnummers bevestigen (waar zouden we zijn zonder lieve grooms), en toen snel de bak in. Holly gedroeg zich redelijk, maar werd nog steeds een beetje nerveus van de andere paarden vooral toen een paard naar haar uithaalde...

Vervolgens was daar de trail. Van de lope-over over vier balkjes maakte we een jump-over maar geen 1 balkje geraakt Haha! . Voor Holly was het de eerste keer dat ze een brug over moest en deed dit echt voorbeeldig .

De Western Horsemanship was ons beste onderdeel van vandaag. Al met al een hele leuke dag!

Nog even mijn complimenten voor Monique Koster die vreselijk nerveus was voor de HMS. Dit kwam omdat ze vorig jaar met de eerste wedstrijd (in Lisse) met Jester onderuit was gegaan in de Horsemanship en hierbij een gebroken been en een gekneusde schouder aan over had gehouden. Toen ze het parcours vandaag zag van de HMS baalde ze als een stekker omdat dit dezelfde was als die van vorig jaar waar ze in onderuit was gegaan. Heel knap (maar ietwat gespannen Knipoog ) gereden!

Groetjes ,
Bianca

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:26

Hey, ik heb daar vandaag gekeken. Ik rij op die manege. Je paard sprong idd mooi over de balkjes hoor Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:29

hey wat gaaf joh!! Lachen

Lijkt me heel leuk om eens zoiets mee te maken... Lachen

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 19:46

Ha die Smithsgirl! Is alles ok met Banjertje?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:50

hey Bianca! Alles perfect... Lachen we kijken er al naar uit dat we weer kunnen lessen... Lachen

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 07:57

Hi,

Maar hoe is je jury examen verlopen? Vertel daar eens wat meer over.
Ben je echt van plan te gaan jureren of heb je het gedaan om wat beter op de wedstrijden voorbereid te zijn?

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 08:25

Ik heb niet aan de jurycursus meegedaan maar aan de "wedstrijd" die voor de examenkandidaten werd gehouden.

Ook weet ik niet wie er wel en niet geslaagd zijn, dit weten ze zelf ook nog niet.

Wat ik weet van de jurycursus is dat je 3 dagen "les" krijgt en vervolgens het examen doet. Het examen bestaat uit 4 onderdelen. Dit zijn het theorie gedeelte, vanaf video jureren, live jureren en aansluitend een interview. Het is niet dat je zomaar even jury word als je het regelboekje uit je hoofd kent, je moet de regels kunnen toepassen en je houding/uitstraling/motivatie moet ook goed zijn. Vorig jaar is er zelfs niemand geslaagd!

In het live jureren gedeelte stonden er 3 echte jury's en 12 "jury's in opleiding" in de bak, een hele aparte ervaring. De echte jury's waren Chris Knol, Peter Wittemans en Jan van Berendonk. Door de eerste 2 werd de cursus ook gegeven.

Groetjes,

RenB

Berichten: 21
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:11

Hey,

Hier heb ik vorig jaar ook aan meegedaan vondt het erg leuk en zeker gelijk een goede ervaring !!! *LOL*

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 13:05

Ik bedoelde trouwens Jan Trel(l?) en niet Jan van Berendonk .

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:10

Hello,

Ja, was gisteren erg leuk.
Holliebollie, de foto's zijn naar je onderweg.
Check je e-mail maar.
Ben zelf een beetje dom met foto's op bokt zetten, anders had ik er wel een paar neergezet.
Iemand nog tips hoe dat moet?

Greetz,
Liesbeth

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:12

Liesbeth... pb mij maar, of mail ze maar... dan zet ik ze er wel op... Lachen

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 13:25

Het is mij ook nog nooit gelukt om foto's op het internet te krijgen , ook niet met hulp van Sugarmiss & andere bereidwilligen Knipoog . Dus als Smithgirl dit zou willen doen?????? Heel graag!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:30

Heel knap van Monique! Een echte overwinning dus voor haar! *LOL*

=^.,.^=

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 13:37

Zeker heel knap van Monique! Ik denk dat dit wel een aanzet is om weer wedstrijden te gaan rijden met Jester.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:35

Hoe is ze toen dan gevallen?

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 14:47

Ze was uitgegleden op een kleine volte in galop. Jester gleed weg met een been en probeerde zich nog te corrigeren maar er was helaas geen houden meer aan...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:02

Hollybollie schreef:
Het is mij ook nog nooit gelukt om foto's op het internet te krijgen , ook niet met hulp van Sugarmiss & andere bereidwilligen Knipoog . Dus als Smithgirl dit zou willen doen?????? Heel graag!

Uiteraard wil ik dat doen... Lachen Mail de foto's maar... Haha!

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:35

Hallo allemaal,

Even een reactie op het jury examen. Voor mij dus een trie out. Dik in de zenuwen gezeten, na de val van vorig jaar met Jester, maar gelukkig deed hij het geweldig. We bleven overeind in de horsemanship en reden het parcours netjes. Ik was dik en dik tevreden. Nu nog even mijn eigen zenuwen de baas en dan wordt het nog eens wat.... Ook de pleasure was hij erg braaf en alleen in de trail was ik hem af en toe kwijt. Boten ziet hij niet dagelijks voorbij varen..... en dan de aandacht bij het werk houden valt niet mee.

Mijn dank gaat uit naar Jan, Joyce, Lucienne, Bianca en Chris die mentaal hebben bijgestaan!!!

Groetjes,

Monique

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:45

.
Laatst bijgewerkt door draaakje op 04-07-23 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:05

Maar welke nieuwe juryleden mogen we feliciteren Verward

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:07


Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 20:15

Dat is nog niet bekend Sugarmiss, maar zodra ik het weet zal ik het laten weten.