kheb voort eerst met sporen gereden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

kheb voort eerst met sporen gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 19:09

HI ik reed mijn rabje altijd zonder sporen western. Maar afgelopen vrijdag was ie zo lui dat me instructrice me sporen aandeed. Ik had nog nooit op hem met sporen gereden. Schijnheilig
en hij luisterde heel goed en lette veeel meer op me. Alleen ging ie wel snel Schijnheilig Haha!
Maagoed. Toen had ik gister (zaterdag) me verjaardagsfeessie en raad eens wat ik van me beste vriendin (reenarulez) kreeg???
jaja mensen... SPOREN!!!!!!!!!!!!
Pling Haha!
jief he?? nou dat wasset weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:35

Ongevraagd tipje: zorg wel dat je paard attent op je been blijft, zodat je niet afhankelijk wordt van je spoor.

Lief van Reenarulez hoor! Nog gefeliciteerd trouwens!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 20:47

ja maar ik ga ook niet elke keer met sporen rijden hoor ( dan moet ie zo zweten Haha!) ze heet eigenlijk gewoon mischa maar dr boktnaam is reenarulez Knipoog

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:53

Sonja schreef:
Lief van Reenarulez hoor! Nog gefeliciteerd trouwens!

ik ben ook lief Haha! Knipoog

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:56

die sporen lekker laten liggen voor op wedstrijden, dan reageert hij nog beter. Maak hem maar eerst lekker allert op jou benen zonder spoor Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:44

Ik zou regelmatig met sporen rijden, zodat je paard er aan gewend raakt. Als je ze alleen maar op de wedstrijd gebruikt, en je hebt een paard dat te snel gaat, heb je er nog niets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:30

Cassidy schreef:
Ik zou regelmatig met sporen rijden, zodat je paard er aan gewend raakt. Als je ze alleen maar op de wedstrijd gebruikt, en je hebt een paard dat te snel gaat, heb je er nog niets aan.


Je kunt ook met sporen rijden zonder in je paard te prikken

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:41

Ik gebruik mijn sporen bijna altijd, ik vind het gewoon makkelijker. Ik kan veel duidelijker de hulpen aangeven en ze is ook meer voorwaards. En als het niet nodig is gebruik ik ze niet Lachen

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 20:16

Shelley schreef:
Ik gebruik mijn sporen bijna altijd, ik vind het gewoon makkelijker. Ik kan veel duidelijker de hulpen aangeven en ze is ook meer voorwaards. En als het niet nodig is gebruik ik ze niet Lachen

dat heb ik ook idd.... je kan gewoon de hulp specefieker aangeven waardoor de oefening er gewoon netter uitziet.... Ook lijkt het me idd niet slim om alleen op een wedstrijd met sporen te rijden omdat het paard (ik ken hem Lachen ) dan toch al drukker is en als hij dan sporen niet echt gewend is echt vooruit schiet Vork

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:24

De meeste paarden zijn sowieso wat sneller en allerter als je met sporen rijdt, ook als je ze niet gebruikt. Ze weten dat je ze om hebt. Ikzelf rij altijd met sporen, maar ik gebruik ze alleen als het nodig is.