Ze wordt zo heet met changeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Ze wordt zo heet met changeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 11:02

Jemille en ik zijn net bezig met Changeren. Ze doet wel wat haar gevraagd wordt maar na het overspringen wordt ze zo enorm heet. Dan galoppeerd ze keihard de volte op.
Ik denk zelf dat het kwartje nog niet gevallen is, wat betreft het changeren. Maar wat kan ik het beste doen? En wat is jullie ervaring?
Ik doe het 1x per dag (links en rechts) want anders ben ik bang dat ze er gek van wordt en straks gaat weigeren.



Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 09:18

Bedankt allemaal. Gisteren weer bezig geweest en het ging wel iets beter. Maar net wat azhari zegt het zal wel een tijdje duren.

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 10:40

Op het moment dat ik mijn binnenbeen iets aanleg om haar voor te bereiden weet ze al wat er gaat gebeuren. Dit moet ik wel doen want anders schrikt ze helemaal van het changeren. Op het moment van changeren haal ik mijn binnenbeen eraf en leg ik mijn buitenbeen aan. Dit is niet genoeg dus moet ik haar een tikje geven met mijn spoor. Dan springt ze over. Maar gaat ook harder lopen. Ik laat haar een halve volte harder lopen om even tijd te nemen om haar te belonen Ach gut (qua changeren) en dan neem ik haar terug. Ik wil niet gelijk na het changeren gaan lopen trekken (want dat moet je dan echt doen want ze is even heel heet) want dan gaat ze straks denken dat ze het verkeerd heeft gedaan en na een halve volte kan ik haar op mijn zit terug nemen na draf, stap of stilstand.
Gister les gehad en het ging veel beter. Vrijdag weer les en vanavond zelf oefenen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers