Quarter Haidas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:01

Ik denk dat je voor een jaarling Quarter van een goede bloedlijn toch wel zeker op 5000 euro moet rekenen en dat is voor mijn gevoel toch wel bijna het minimum. Ik kom ze vaker tegen van rond de 7000-8000 euro.

Voor Haidas Little Smoke, ga naar (onder andere):
http://www.bqha.be/haidaslittlesmoke.html
http://www.angelfire.com/country/cuttinghorse/
http://western.ibs4.com/fcgi-bin/horses ... 01&catID=1

Informatie
Cowhorse-Champion 2001 Pullman-City II
Cutting 2e / Cattle penning 1e / Team penning 2e
Allround champion cowhorse

Resultaten veulens van Haidas little smoke

Furturity 2000: Smoke little beauty / 3e plaats
Miss little Quixote / 6e plaats

Haidas pickapeppa:

2001:
Herock Show: allround jeugd
Multicolor show 4-5 augustus te Wanroy: Reserve allround jeugd

NK WRAN 2001
Ned.kamp Showmanship open
Reserve allround jeugd
Allround Champion open


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:36

Sugarmiss"]
Nou als Euro 5000 normaal is ga ik ook maar weer fokken Haha!
[/quote]

Dan zou ik het maar weer oppakken, want 'de gek' telt het er wel voor neer

[quote="Sugarmiss"]
Ik vind de prijzen van veel Quarters veel te hoog voor wat je er voor krijgt qua 1. bloedlijnen (niet verder dan 3e generatie) en 2. prestaties.
[/quote]

Ik moet zeggen dat ik zelf voor de bloedlijnen zou gaan, maar ook voor het karakter. Als ik een paardje tegen kom die ik echt helemaal het einde vind en die toch net wat boven mijn budget ligt, zou ik er best wel (harder) voor willen werken om het paard toch aan te kunnen schaffen. Het gaat bij mij namelijk voornamelijk om de eerste indruk. Bloedlijnen kunnen erg aantrekkelijk en imponerend zijn, maar enkel op bloedlijnen vallen is ook niet goed... Ik zou, als ik op een paardje gevallen ben, natuurlijk nog wel kijken wat het paard in haar/zijn mars heeft en waar hij/zij geschikt voor is, maar als de bloedlijnen minder zijn, ja, so be it. Ik wil sowieso niet erg actief wedstrijden gaan rijden, dus met een recreatief paardje ben ik volgens mij al tevreden genoeg. Maar zeg nooit nooit

[quote="Sugarmiss schreef:
Als ik zo zie wat er op bijv. Marktplaats voor gevraagd wordt en hoelang ze er op staan c.q. vaak worden aangeboden, dan is verkopen nog steeds moeilijker dan kopen. Knipoog


Kopen is ook moeilijk, want ik zie eerlijk gezegd weinig erg leuke Quarters passeren als ik over marktplaats scroll. En de prijzen vind ik dan al helemaal te hoog. Laatst zag ik, volgens mijn normen, een foeilelijke Quarter, erg overbouwd en sowieso niet lekker in proporties voor heel erg veel geld. Dan kan je denken: Als hij duur is, zal hij wel goed zijn... Wat de gek er voor geeft......

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:43

Het erge vind ik nog, dat sommige mensen er de naam van de sire en dam bij zetten en die namen me echt helemaal niks zeggen en dat ik ook na onderzoek de namen nergens tegen kom, terwijl er dan staat dat het een goede bloedlijn is ofzo. Ik hoop dat de potentiele Quarterkoper zich een beetje in de goede bloedlijnen verdiept voordat hij/zij een Quarter aanschaft, want je kunt je nog aardig voor de gek laten houden. Ik zou ook, als ik op zoek zou gaan naar een Quarter, eerder de 'gerenommeerde' stallen langsgaan in Nederland en hier op bokt vragen, dan dat ik een oproep op marktplaats zet. Op zich heb ik niets tegen marktplaats, maar ik moet wel toegeven dat ik er zelden echt mooi gebouwde en goed gefokte Quarters aantref. En hetzelfde met Paints trouwens (ook al weet ik daar zelf een stuk minder van)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers