verslagje gezamenlijke training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 19:18

hallo, ik ben dus nieuw op deze site, dus even oefenen hoe dit werkt.

Allereerst wil ik Rinus en ook Jan enorm bedanken voor de leerzame trainingsavond. Een heel goed idee en ik ben volgende keer weer van de partij vast goed oefenen wat ik geleerd heb, ik denk inderdaad dat het de volgende keer soepeler verloopt zoiets is altijd even wennen.
Jammer Jip dat je geen commentaar gegeven hebt, misschien volgende keer? trouwens ik was die vrouw op dat jonge paardje, dus ik was heel blij met je verslag, ben nog aan het blozen!!!
Zij is een 3 jarige quarter en we hebben haar pas ongeveer 20 weken onder zadel en alles zelf gedaan, dus ik ben best heel trots op haar en dan mee naar een vreemde plaats, super zo cool.

Tot de volgende training en dan zijn er weer, en velen met mij, hoop ik!!!


Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 23:17

hoi Cowgirl, zoals Jip het beschrijft, doe ik het ook, soms is het "schakelen" zoals hij beschrijft wat saai, als je het lang doet maar wel effectief, je krijgt de achterhand er goed onder en controle over de snelheid zodat je je paard echt stapje voor stapje kan laten gaan alleen met gevoel, ook rijd ik veel voorwaarts zijwaarts, bij mijn jonge paardje inderdaad een paar pasjes naar links weer rechtuit en dan een paar pasjes rechts, eerst in stap en als dat goed gaat in draf, krijgen ze een heel sterke achterhand van. overgangen rijd ik zelf veel op de letter(dressuur) of bij elke paal of zoiets als er geen letters zijn dan weet je ook of hij goed reageert op je hulpen en hoe snel, zo doe ik het tenminste, misschien heb je er wat aan.
groetjes Emmy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers