Ja hoor.. het is weer zover

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Ja hoor.. het is weer zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 19:09

Op de een of andere manier wil mijn moeder het volgens mij niet echt begrijpen.

Ze is vandeweek weer bij ons op stal geweest,
iedereen heeft daar weer even zijn roddelsmoel opengetrokken,
want ik straf mijn paard niet als hij niet doet wat zij vinden dat ik zeg.
En ik schop hem niet in twintig stukken wanneer hij trapt naar een ander paard..
Sorry maar wat verwachten ze van me?!

Helaas komt 't er nu weer op neer dat ik kan kiezen,
of weer les van mijn oude instructeur, waar ik me gewoon zelf klote bij voel.
Of mijn paard moet weg!

Ik voel me echt zwaar klote nu,
dit is echt het laatste wat ik nu kan gebruiken
(gisteren laatste ME check gehad, nieuwe medicijnen waar ik zwaar ziek van ben)

Wat moet ik nou?
Ik kan mijn moeder niet aan haar verstand peuteren dat een westernpaard net zo goed gehoorzaam moet zijn als een engels gereden paard, dat idee heeft ze nu weer.. (door die fijne roddeltantes op stal die gewoon de mond van het paard openrukken, wanneer het niet 1,2,3 reageert)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:16

Lastig. Die oude instructeur van jou, is dat een westerninstructeur? Zo nee, dan heb jij er natuurlijk niet zoveel aan als je verder wilt in de westernsport.
Ben jij de enige op je stal die western rijd?

Kun je de oplossing zoeken in de richting van:
- westerninstructeur zoeken
- verhuizen naar stal met meer westernruiters?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:23

Kom maar een dagje langs met je moeder hoor...ik heb een westernarabje, heel fijn aan het been en lekker in haar mondje... Dn kan ze zien dat western absoluut op een heel ontspannen manier kan... Ik vind niets heerlijker dan mijn benen lekker lui laten afhangen en mijn teugels neer te leggen op het zadel en zo mijn oefeningetjes doen... en zo zijn er denk ik genoeg mensen waar je moeder even een kijkje kan nemen om te zien dat western absoluut geen geruk, gepluk of rodeo rijden hoeft te zijn... ze mag zelfs even hobbelen op mijn pukkie hoor... het is alleen een beetje uit de buurt van den Bosch, maar ach...

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 19:33

Manege met meer westernruiters is hier niet..
Mijn instructeur is redelijk rigoreus op springen gefocust... over die hindernis en geen gezeik, absoluut niet mijn stijl.

Ga deze week naar een ranch, hier 'verderop' (1uur fietsen) en dan ga ik kijken of ik eerst eens lessen op hun paarden kan nemen.

Ben nu de enige, maar dus nog steeds met dressuurzadel enz, dus het komt niet echt over. Er is iemand met een jaarling die straks ook western gaat rijden, maar volgens mij nemen ze haar ook niet echt serieus, alleen kan zij het maken een grote bek terug te hebben...

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:25

Citaat:
Er is iemand met een jaarling die straks ook western gaat rijden, maar volgens mij nemen ze haar ook niet echt serieus, alleen kan zij het maken een grote bek terug te hebben...


misschien kun je samen met haar western lessen gaan nemen op die ranch.... misschien heeft ze een auto, hoef je niet een uur te fietsen Haha!

En, bij de weg, gefelici met je geslaagdheid! Cool

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 22:20

Dankje..
Heb al eens bij haar geinformeerd,
maar madame is niet van plan les te nemen.
Ik mocht van haar destijds ook niet eens even het zadel passen waar ik al eerder een topic over geopend heb, en ik niet zal kopen, daar niet van..

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 23:27

Vervelend zeg die meiden bij jou op stal. Alsof iedereen hetzelfde moet doen mijn zijn paard. Ik kan me voorstellen dat je baalt (wel gefeliciteerd met het halen van je examen by the way Knipoog ). Waarom heeft je mams zo'n wild west idee, komt dat door die meiden??
Ik vind zelf dat westernpaarden over het algemeen juist veel gehoorzamer zijn dan dressuurpaarden en als ik Lieneke (een stalgenootje) met haar paardje zie sturen.......geweldig heel ontspannen aan een lang teugeltje en het paard is heel erg geconcentreerd met haar bezig, ik kan daar echt van genieten Party!! . Ik ben zelf sinds kort ook "om" en probeer mijn oude merrie dus ook westernachtig te rijden (ik heb er zelfs nog de meeste moeite mee geloof ik Haha! ), de omschakeling is voor haar best moeilijk maar ze is nog nooit zo ontspannen geweest, ze loopt niet meer zo met haar staart te zwiepen en ook niet meer zo te bijten om haar bit. Mij bevalt het uitstekend in ieder geval. Heel veel succes met het overhalen van je moeder en nog meer succes met die "aardige" mensen bij jou op stal.