help wat kan ik doen??????????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

help wat kan ik doen??????????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 12:31

Hallo ik ben met mijn haflinger overgestapt op wetsern .Alleen heb ik best een probleem want ik heb zelf altijf engels gereden en nu heb ik de neiging om de teugels weer strak te pakken vooral buiten als we gaan draven enzo want als ik de teugels gewoon heb dan ben ik bang dat ze hard wegschiet ofsow en pak ik ze kort het voelt dan veiliger,wat kan ik hier aan doen????????????????????????

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:38

wachten met buitenrijden tot je je paard in de bak volledig onder kontrole hebt aan een losse teugel.

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:39

Die neiging heb ik ook een tijdje gehad, al heb ik nooit voor lange tijd engels gereden. Wat ik toen heb gedaan is met een stukje tape de juiste teugellengte afgezet en dan maar je handen op die plek houden. Eerst moet je er heel goed op letten, daarna ging het bij mij vanzelf. Teugels strakker doen is inderdaad een angst reactie en vaak versterk je het daardoor alleen maar. Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes ermee!

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 12:40

Jah cker wel ik ga het meteen proberen heel erg bedankt!!!!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 12:43

Is het probleem dat ze wegschiet of dat jij bang bent dat ze wegschiet Verward

Bij geval 1. zou ik Jos haar raad opvolgen, neem wat lessen tot je zekerder bent en je paard meer onder controle staat.
In geval 2. maak elastiekjes op die plaats op je teugels waar je ze vast hoort te houden, dus redelijk losjes, maar kort genoeg om toch direct te kunnen ingrijpen.
Wees er kontant op bedacht dat je die elastiekjes ook voelt in je handen, zoniet dan weer op de juiste plaats de teugels beet pakken. Haha!

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 13:31

Het is geval twee.Dus ik weet wat ik moet doen bedankt!

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:31

Het nadeel van elastiekjes vind ik dat ze toch nog makkelijk kunnen verschuiven en dan ben je het effect ervan kwijt. Maar een voordeel is dat er evt. geen lijm resten op je teugels achter blijven. Al heb ik daar geen last van gehad. Veel succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:33

En wat misschien ook handig is: zet uit je hoofd dat een westernruiter nooit contact met de mond mag hebben. Maakt het leven een stuk dragelijker en het rijden makkelijker Haha!

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 20:59

Ik wil het zelf niet . Ben net naar buiten geweest en heb gewoon met lose teigel gereden.Gaat al beter!!!! Dus erg bedankt maar tips zijn welkom.