afscheid van de westernsport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 08:41

Hallo allemaal, jullie lezen het goed. Ik stop er even een paar jaartjes mee. De laatste 2/3 jaar is de westernsport in nl steeds meer achteruit gegaan en het niet doorgaan van de appieshow is voor mij de laatste druppel geweest. Ik vind de westernsport een geweldige sport maar in nl leeft het nog te weinig denk ik. Ik ga mijn paard in de dressuursport uitbrengen en wie weet, als ik eenmaal Z2 ben en niet meer verder kom (over 7 jaar ofzo) begin ik weer met western wat dan natuurlijk helemaal toppie is Knipoog Voor het paard zal het geen probleem zijn aangezien ik toevallig precies dezelfde hulpen zal kunnen blijven gebruiken. Ik moet hem alleen nog ff wijsmaken dat op X halthouden en groeten geen sliding betekend *LOL* Het ga jullie goed!!!



cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 09:46

Maar de demo/shows blijven hoor!! Eind september geef ik toch nog een westerndemo in de brabanthallen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 11:04

Hoi marianne, jij beschrijft alles precies zoals ik het bedoel. Ik ben alleen zelf daar niet zo handig in om te verwoorden. Ik neem geen definitief afscheid!! En wat betreft die demo brigitta, ik heb nog een keer contact opgenomen met sonja en alles goed doorgesproken. En er is nu van beiden kanten duidelijkheid waardoor het gewoon een nette demo wordt. Het stamboek wil het gebruik van de appie door de jaren heen laten zien met dus ook een stukje western. Ik kan dus gewoon een nette trail oid neerzetten want ook dat had je nodig op de prairie *LOL* Veranderlijk? denk het niet, ik weet juist heel goed wat ik wil. Maar ik zie je vast wel weer, jij gaat zaterdag toch ook naar nieuw leusden?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 12:15

Hoi, doorzettingsvermogen heb ik juist wel getoond. Ik ging ook voor mijn lessen naar Vorstenbosch, 2 uur heen met de trailer, half uurtje les a 100 piek en weer 2 uurtjes terug. Om maar appaloosaklassen gevuld te krijgen ging ik met mijn veulen al alle halter/most colorfull shows af. Ook naar deurne, 2,5 uur heen, 8 uur aan destart verschijnen in je uppie of hooguit met zijn 2en en weer die reistijd terug. Wat betreft die wisseling in trainers brigitta, ik dacht toch dat wij goed met elkaar overweg konden. Ik heb je uitgelegd dat door omstandigheden ik veel heb moeten veranderen. Vorstenbosch werd wat te ver voor mijn vriend (geen echt paardenmens en ik had geen rijbewijs), de trainer daarna was ook ruim een uur rijden maar ik was het zat om te horen dat een appie een appalooser is. De trainer die ik toen had kwam hier 5 minuten vandaan wonen maar verhuisde helaas weer naar limburg. Maar ook al rijd ik geen western meer, waarom heb ik hier dan niks meer te zoeken? En waarom zou ik niet naar amersfoort kunnen komen? Ik vind de westernsport een mooie sport en ik zal het ook zeker op de voet blijven volgen. Als je de sport voor het grote publiek zal willen mag toch juist iedereen komen kijken? Ik wil gewoon paardrijden en iets presteren. En ik moet zeggen, ik had dat trouwens niet zo uit de mail begrepen van sonja, sorry dat ik daar dan wat over vermeldde. Maar heb je nog steeds geen zin om mee te doen dan? Is toch leuk, en een andere spanning dan een wedstrijd *LOL*

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 19:47

Citaat:
Als je veel plezier hebt in het gene waar je mee bezig bent ongeacht welke tak van sport

Inderdaad, ik heb vooral veel plezier in het paardrijden en in het omgaan met mijn paard. Je snapt me helemaal Cool


Citaat:
Je weet waar je aan begint als je western gaat rijden het is nou eenmaal een tak van sport die nog niet overal even veel wordt beoefend. Als je daar tegen op ziet begin er dan niet aan en blijf lekker dressuur rijden.

Ik heb ooit toen ik 17 was 4 dressuurwedstrijdjes gereden met een fjord. Vanaf mijn 18e rijd ik al western, dus ik kom niet echt uit de dressuurwereld. Lips are sealed


Citaat:
De reden die Cornelie noemt om te stoppen is BULL oliebol !!

De reden is geen bull, JIJ vind de reden bull. Klein verschil maar voor de mening van een ander kan ik respect hebben, niet als iemand iets vermeld dat zo zou moeten zijn. Tja, het werkt ook niet echt opbeurend meer als je al 2 jaar achter elkaar kampioen van nederland bent omdat er geen andere
tegenstanders zijn. En het wordt financieel gezien dan ook een duur kostenplaatje. Inschrijvingsgeld is hoger (vanwege de jury), grote afstand, stalhuur a 100 piek en dan nog geen tegenstanders hebben. Ik rijd liever dressuur met 30 tegenstanders waar ik 15e wordt dan dat ik van 2 man 2e wordt. Ik heb er geen probleem mee als mensen het hier niet mee eens zijn maar probeer wel respect te hebben voor de meningen en beslissingen van een ander. Bovendien kennen velen mij en mijn paard niet persoonlijk waardoor het zeer moeilijk is om een beeld te krijgen van de combinatie en de omstandigheden. De mensen die mij en mijn paard kennen staan 100% achter mijn beslissing en steunen mij hierin. Maar natuurlijk, ik wist dat ik reakties zou krijgen op mijn berichtje hier maar ik ben enorm geschrokken van de reaktie van 1 persoon hier. Maar ik kom gewoon naar nieuw leusden zaterdag want er valt altijd iets van te leren toch? (dit vindt ik tenminste, ongeacht de discipline die je rijdt)

Citaat:
Zeg gewoon ik wil wat anders gaan doen en draai daar niet omheen.

Oke, ik wil wat anders doen *LOL*

p.s. als je je aan mij stoort hoef je mijn berichtjes niet te lezen hoor Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers