Veel geleerd bij wedstrijd op Kalverhoek!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:06

Jeetje wat leer je veel van zo'n dagje westernwedstrijden kijken zeg..... Veel voorbeelden gezien van hoe ik het dus NIET wil leren, maar ook een paar heeeeeeele mooie proeven gezien!

Brigitta en Wit zijn echt een hele mooie combinatie, bijna sprookjesachtig! En Jos had weer een hele stapel gave ponies bij zich, ook Spooky en Billy... Lovers !
Roel (zoontje van Jos, geen idee hoe oud, ik denk een jaartje of 12) liet "effe" aan een heel stel grote lummels zien hoe het moest: keurig op z'n ponietje, heel nette houding, en een van de weinigen die het paard op ZIT kon rijden, zonder in z'n mond te hoeven rotzooien.... Petje af voor die kleine donderstraal!
En dan Pablo van T@nja...... Kwijl ..... De mooiste van allemaal! Het is me echt een raadsel waarom ze niet gekwalificeerd werd bij de Trail, maar vooruit, ik heb er geen verstand van.... Heb je het nog nagevraagd Tanja????
En Banish van Jouke liet zowaar de pionnen op hun plek staan tijdens de Horsemanship!!! (sorry, wordt alleen begrepen door insiders die Banish wel eens "aan het werk" hebben gezien....)

Ik vond het ontzettend leuk en leerzaam om te kijken naar al die anderen, zowel bij de inrijbak als de wedstrijdring. En nu heb ik NOG meer zin in de lessen na m'n vakantie, want ik heb nu verschillende leerlingen van m'n toekomstige instructeur gezien, en dat beviel me prima: nette houding, rust in het paard, en gereden op de juiste hulpen, dus geen geruk en geprik. Ben benieuwd wat hij van ons kan bakken!
Overigens is het met ons minder triest gesteld dan we zelf dachten; als ik vandaag meegedaan zou hebben, was ik zeker niet met lintjes thuisgekomen, maar ik zou ook niet als onderste geeindigd zijn. Dus dat troost me weer een beetje als ik denk aan het afgelopen jaar, wat ik toch een beetje als "verloren" ben gaan beschouwen......



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:37

Oh Jos, maar was dat geen Quarterponnie dan??? En heb je daar zomaar mee gestart????? *LOL* Jeetje, ik weet niet of ik het dan nog wel zo goed vond hoor.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:41

'k vond het heel leuk om te zien met wat een diverse paarden er gestart werd. Buiten de Quarters en paints een witte Appy, ik heb een draver gezien, twee hafjes, WPN'ers, arabieren en veel kruisingen waarvan de buurman ooit arab is geweest etc.... Erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:45

Hihi, we waren je een klein beetje kwijtgeraakt... Ik was een beetje verdwijnseld bij de inrijbak, daar leer je altijd zo lekker veel. Gewoon rustig in een hoekje gaan zitten en kijken, kijken, kijken......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 07:59

Daag ons nou niet uit Jouke........ *LOL* !
Ik heb je in de pleasure niet gezien, maar als je zelf tevreden bent, is het toch goed? Je start niet voor niks bij de beginners. Nu gaat het nog om de ervaring en de lol, later gaat het meer om de punten... (mag ik alvast een handtekening???) En Banish had er ook duidelijk plezier in, die vond het allemaal wel gezellig in die grote bak. Super hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 09:24

Citaat:
Op 2001-08-13 22:31, schreef BlazeBars:
als je meedoet aan een wedstrijd moet je zeker in de reining goed getraind beginnen


Tuurlijk moet je goed getraind hebben, anders ga je zelf denk ik ook niet met een lekker gevoel naar je wedstrijd. Maar ik kan me zo voorstellen dat zeker bij de beginners het nog wel eens voorkomt dat door bv zenuwen het allemaal niet zo gaat als het hoort.

Wat vond jij dan van die mevrouw met dat bruine paard, die al meteen na de eerste galopcircel richting uitgang stierde?
Ben ik effe heel benieuwd naar. Vind jij dan dat zoiemand uberhaupt nog niks op wedstrijden te zoeken heeft, of denk je dat het 'thuis' wel goed gaat en dat dit zenuwen waren, en vind je dat zij er goed aan heeft gedaan om direct de ring te verlaten?

Persoonlijk vond ik het nl. niet zo slim dat ze direct de ring verliet. Nu heeft het paard 'gewonnen', in die zin dat hij nu weet dat als hij alleen in een grote enge bak moet lopen, en hij gaat als een achterlijke richting uitgang, dan mag 'ie eruit. Ik had het verstandiger gevonden als ze terug was gereden, en nog even iets gedaan had. Al was het maar 1 nette volte.....
Of vind jij dat een wedstrijd als 'ie verprutst wordt, niet meer als leermoment benut mag worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 16:26

Nou Brenda, ook jij kunt gerust apetrots zijn op je paardje, ik vond dat 'ie zich keurig gedroeg! Prachtig dier om te zien trouwens!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers