Pads... graag merken noemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:26

Tiffi zegt me niets en Continental is ook een naam die van alles kan inhouden.
Toklats zijn overigens niet zo dun hoor, ze 'klinken' alleen erg in als je ze gebruikt. Ik moet mijn Sherpa-fleece (lijkt op Toklat alleen cutback en naar de rug gevormd) altijd extra nasingelen, dikke pads schijnen op een Ortho-Flex sowieso niet goed te werken.

Ik heb vandaag mijn Dixie Midnight No-Sweat pad binnen gekregen en ga die snel eens uitproberen. Lekker dun en uit te wisselen met allerlei leuke (gekleurde) dunne dekentjes Haha!


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:27

Ach misschien gaat ze op verzoek ook western pads maken Haha!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:43

Zoek eens onder 'pads' en western in de Bokt-zoekmachine. Het onderwerp is al vaker besproken en daar staat ook een schat aan info en meningen.
Links kan ik zat geven, zoveel zelfs dat het je zal duizelen. Haha! Er is niets zo veel besproken als westernpads en net zoveel verschillende meningen erover.
De één gaat voor 100% wol de ander doet het prima met neopreen en alles wat daar tussenin zit Haha!
Eea heeft ook te maken met de pasvorm van je zadel en de buitentemperatuur.


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:15

Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 08-05-03 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:44

De Dixie neemt dus geen zweet op Haha! maar voert het snel af via kanaaltjes in het materiaal. Door het luchtige materiaal wordt de rug gekoeld (konstante luchtstroom).
Hij is wel heel soepel en hoeft niet gewassen te worden, alleen afspoelen na elke gebruik.
Hij kan gebruikt worden onder een 'normale' dikke pad of dunne navajodeken. Deze zal dus nooit meer vies worden.
De Dixie is gemaakt van antibacteriële polymeer vezels, die op een speciale manier aan elkaar 'hechten' waardoor de luchttoevoer en zweetafvoer ontstaan.
Hij wordt veel op grote ranches gebruikt waar paarden nog echt werken Haha! bij temperaturen waarbij wij niet meer buiten komen Cool
En Karl (de verkoper) is zo leuk om mee te mailen, maar dat wist ik al van 'mijn' USA-forum.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:39

Carys: die wollen pad lijkt me echt heel lekker, maar als hij vuil wordt is hij zo moeilijk schoon te maken.

PBill: ik heb ook een wollen vilt pad. Ik vind ze erg stug en dik. Ik heb er een hoes omzitten want anders zijn ze ook niet schoon te krijgen.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:10

dapperdier schreef:
Carys! Die pads op e-bay heb ik ook al een tijdje op het oog... ben ook heel benieuwd hoe die zou bevallen... best prijzig, maar voor echte schapevacht....

Deze pads worden vaker verkocht door dezelfde persoon. Zoek eens bij verkochte objecten en mail een aantal personen die de pad eerder gekocht hebben. De meeste mensen zijn vast wel zo vriendelijk om hun ervaringen te delen met je.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:01

Nou hier zijn 'mijn' zweetplekken na mijn eerste Dixie-pad rit.
Afbeelding

Je ziet op één plek heel goed de vieze drap die anders in mijn pad gezeten had. Nu was het er met een straaltje water zo afgespoeld. Dixie schoon en dekentje schoon Haha!


SM; even foto verkleind Lachen
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 08-05-03 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:29

U vraagt ..... Haha! Je ziet er niet zoveel aan. Hier hangt hij te drogen na zijn eerste bad. Hij was in 5 minuten droog (met zonnetje).
Afbeelding

Je ziet aan het licht wat er doorheen schijnt de 'open' struktuur.
Hij is nog geen cm dik en heel soepel.

Kleur is mooi donkerblauw.


SM; foto verkleind Haha!
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 08-05-03 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:14

In Amerika (where else Haha! ) en door zijn matige dikte is hij juist geschikt voor een Ortho-Flex.
dixie

testimonials Haha!
Citaat:
For once a product and manufacturer that both do exactly what they say they will. No hype, no nonsense, just exactly what is stated is done. From the quality of the product to the service, both during and after purchase.

Citaat:
I like mine also - alot less laundry!! Seems to keep the horse cooler as it promised
.
Citaat:
I've been using mine now for 2 months and it is exactly as described. I really love the way it keeps those horse backs MUCH cooler

Citaat:
Well, I ordered one from Karl several months ago for my son's new roping horse as I was concerned about the neoprene pads alot of the ropers use heating up too much.
I have been very impressed with it. It works just as Karl says, and its so easy to clean, just hose it off when your done.

Citaat:
like ever since he began advertising the thing! The recent discussions on here though prompted me to buy ALSO have a mare that is a heavy sweater so I wanted her to be as cool and comfy as possible and I KNOW those fleece,felt,wool pads weren't cool for her.
Yes, she sweated in em-got em dirty too! Now, I've ridden it every day on 2 different horses- their backs are COOL now, sweaty and COOL because this pad must do as it says-the air goes thru the spaces and cools the back via sweat-the horses' attitudes are much better too-they don't get hot and fatigued. I ride in pretty arid climate but irrigation can jack up the humidity in the am.s and the temps are in the 80's to 90's. I must say I'm very pleased with its performance, its flexible material, and it's size and thinness. I use it and then my regular pad on top. Thanks Karl!

Citaat:
I am pleased with the results I've had. My mare's back stays cooler plus the pad doesn't seem to slip as much as my professional's choice pad did. The smell is a big improvement also!


Ik ga niet over één nacht ijs tenslotte Clown
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 08-05-03 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:16

N.a.v. de vraag over info van de schaapsvel pad:
Citaat:
Hallo!
Ich habe das Pad jetzt seit ein paar Wochen, und ich bin sehr zufrieden!
Das Pferd schwitzt nicht zu viel und es ist offensichtlich angenehm für den
Rücken. Der Preis lohnt sich!!
Viele Grüße
Christina Beck


Als het goed is moet er nog één komen Haha!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 08:51

Natascha schreef:
zo'n deurmatjes pad?


Klopt Haha! , maar je hebt ze in verschillende soorten. Dit is de enige echte Dixie, je hebt ook (veel) goedkopere, maar dat is een ander soort vezel. Hoe de werking daarvan is weet ik niet Verward Deze voldoet iig prima en verschuift iid niet, maar daar had ik toch al geen last van.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers