Copper is verkocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Copper is verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 13:44

Hallo,

ik weet eigenlijk niet of het hier wel thuishoort, maar aangezien het om een western paard gaat... en aangezien de meeste (western)bokkers op de hoogte waren over onze lieve "Copper" , een paint ruin, zet ik het hier maar neer.
SM; anders hoor ik het wel Knipoog

Maar goed... Copper is dus verkocht.

Een tijdje terug kwam hier een vrouw, die op zoek was naar een paint.
Zelf komt ze uit de dressuur en kwpn-er wereld en ze moet dus ook nog omgeschoold worden.

Het zou haar 1e paardje worden en Copper was de eerste die ze ging bekijken.

Wat denk je?
Liefde op het eerste gezicht Lovers
Ondanks het feit dat ze zelf nog ''engels'' reed, zag het er heel goed uit !

Dit heeft ze laten bezinken en is nog meer paarden wezen kijken & rijden, maar ze kon Copper niet meer uit haar hoofd zetten.
Het was zo ongelooflijk leuk te zien dat hier werkelijk een vonk overgeslagen was en de toekomstige eigenaresse kon er niet meer van slapen *LOL* Ach gut

En zodoende... is Copper afgelopen donderdag gekeurd, zowel klinisch als rontgenologisch en helemaal goedgekeurd (allemaal 1-tjes Cool ) en werd de koop definitief Verdrietig

Hij staat op dit moment op de Veluweranch, om te zorgen dat de nieuwe eigenaresse omgeschoold kan worden en dan lekker met haar nieuwe aanwinst te kunnen rijden.

Na 2 mnd. gaat hij naar een andere stal, waar ik de site van heb gezien... echt een geweldig gebied/stal aan de duitse grens.

ik ben heel blij voor hem en voor haar & ik hoop dat ze een leuke tijd tegemoet gaan, maar daar twijfel ik niet aan.

En dit wilde ik even kwijt, een aantal v. jullie hebben Copper gezien, sommige IRL, sommige hebben zelfs nog met hem gereden... en sommige hebben hem ook gezien ITP.

groetjes

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 13:51

Leuk voor je hoor dat hij verkocht is, al zul je hem best wel missen.
Ik hoop dat de nieuwe eigenaresse veel plezier met hem zal hebben en misschien zien we de combinatie nog wel eens op een wedstrijd Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 15:56

ja... idd.. het is een lief paard, zo zie je niet vaak, zo onbevangen en braaf Knipoog

In eerste instantie heeft ze Copper gekocht voor recreatief gebruik/buitenritten, maar als het goed gaat.... wie weet Haha! het bloed kruipt dan waar het niet gaan kan Cool

In ieder geval houden we voorlopig contact met elkaar, dus ik blijf nog wel op de hoogte

groetjes

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 20:49

Ik neem aan dat hij te koop stond of kwam ze toevallig langs om je paarden te bekijken? Ach het doet er niet toe, ik denk dat ieder afscheid moeilijk is, vooral als het eigenlijk zo 'definitief' is. Je raakt zo ontzettend snel gehecht aan paarden! Maar ja, je moet maar zo denken: Copper krijgt hoogstwaarschijnlijk een geweldig nieuw huis en aangezien het toekomstige baasje zo ontzettend blij met hem is, denk ik dat het allemaal goed zal gaan. Vraag gewoon of je af en toe mag komen kijken als je dat wilt en of ze je een beetje op de hoogte wil houden.. Ik doe dat meestal uit mezelf wel, maar soms dan moet je misschien even laten blijken dat je dat zeer op prijs zou stellen. En wie weet krijg je binnenkort allemaal foto's van een omgeschoolde Copper *LOL*

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 22:15

gera schreef:
En wie weet krijg je binnenkort allemaal foto's van een omgeschoolde Copper *LOL*


Haha! nee... Copper is western gereden, maar waarschijnlijk krijgen we dan foto's van de omgeschoolde amazone Knipoog (goed lezen in het verhaal) *LOL*

Verder , stond Copper op onze website, maar we waren niet heel aktief wat verkoop betreft.... het is meer een hobby, zodoende belde ze me dat ze op zoek was naar een paard/paint en is dus eerst een aantal keren wezen kijken/rijden.

En zeer zeker te weten, dat ik op de hoogte blijf, we mailen mekaar... ik weet bijv. dat ie nu op een ijzertje staat (voor, was toch wel nodig), en dat ie lekker de wei inkan, ook al ''vriendjes'' gemaakt heeft, en dat de instructrice er al op gereden heeft en hem super vindt lopen, en dat de eigenaresse al met hem gewandeld, gepoetst & geknuffeld heeft Lovers
Na de omscholing v. de eigenaresse (zij gaat dus eerst lessen op de Veluweranch), gaat Copper dus naar zijn ''toekomstige'' stal, die ik op internet gezien heb & ziet er SUPER uit.

dus... dat zit wel goed en maakt het afscheid een ''prettig'' afscheid, omdat je weet dat ie het goed krijgt

groetjes

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 22:23

Colinda"]
[quote="gera schreef:
En wie weet krijg je binnenkort allemaal foto's van een omgeschoolde Copper *LOL*


Haha! nee... Copper is western gereden, maar waarschijnlijk krijgen we dan foto's van de omgeschoolde amazone Knipoog (goed lezen in het verhaal)

Na de omscholing v. de eigenaresse (zij gaat dus eerst lessen op de Veluweranch), ga
[/quote]

Oeps, slordigheidsfoutje.. sorry. Nou in ieder geval mooi dat Copper een westernbink kan blijven... toch? Het zal voor haar vast niet makkelijk worden om western te gaan rijden (het is op verschillende vlakken toch wel behoorlijk verschillend met Engels), maar ik weet dat je altijd van elkaar kunt leren (paard en ruiter), dus dat gaat vast wel lukken

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 22:59

Nou gefeliciteerd hoor, ik kan me voorstellen dat een engelse amazone hem heerlijk vond, ik heb hem ook even bij jou gereden en het zou een super hunter paard kunnen worden.

Hoop dat de nieuwe eigenaresse veel plezier aan hem mag beleven, het is inderdaad een heel lief paard.

groetjes
emmy

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 23:23

Emmy schreef:
Nou gefeliciteerd hoor, ik kan me voorstellen dat een engelse amazone hem heerlijk vond, ik heb hem ook even bij jou gereden en het zou een super hunter paard kunnen worden.emmy


Hoi,

jij reed anders ook aardig met hem Haha! terwijl jij toch meer pleasure gericht bent?
maar idd ...ze reed zo met hem weg... Copper ging het de laatste tijd ook steeds beter doen, en zelfs de ''jog'' zit eraan te komen
hij ging al steeds meer ''dragen'' .
de instructrice heeft er ook nog even op gereden & was ook zeer tevreden.

en wie weet... zien we haar idd ooit nog eens toch in de wedstrijden, zou ik natuurlijk wel gaaf vinden
ik blijf iig nog contact houden en zal zeker proberen haar hiervoor ''warm'' te maken Haha!

groetjes