Palomino dekhengst gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Palomino dekhengst gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 20:23

hallo mensen,

ik verzorg een arabisch volbloed paardje en de eigenaresse wilt deze merrie laten dekken door een palomino quarter hengst.
Nou is nog de vraag, welke hengsten zijn er in nederland en welke hengst is geschikt.

De eisen die aan het uiterlijk gesteld worden zijn als volgt: palomino en een sprekende tekening op het hoofd (bles, kol)

Verder moet het verervende karakter lief maar pittig zijn. Er moeten wel jonge kinderen op kunnen rijden, wellicht onder begeleiding.

De merrie is +/- 1.55m hoog, er wordt naar een hengst gezocht die +/- 1.65 is. Iets groter dus.

Hebben jullie tips voor een leuke hengst? Als je een andere hengst weet die aan de karaktertrekken voldoet, maar niet helemaal aan de uiterlijke kenmerken, laat het ook even weten, het uiterlijk komt op de 2e plaats.

Doe er graag een foto bij, of een link naar een foto van de hengt.

Ik hoop dat ik volledig genoeg ben geweest.

Groetjes Tessa Geniets

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023



Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 20:40

Nouja, als ze niet groter zijn dan is het natuurlijk niet anders, dan zal ze zich er op moeten aanpassen. Dat de hengst kleiner is is dan ook niet zo'n ramp. Voorkeur gaat in dit geval dus naar een hengst tussen de 1.55 en 1.60m

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 20:50

ze geeft voorkeur aan verblekingen, die arabier is een vosmerrie met hele lichte manen, ze wilt een veulen hebben die dit ook heeft, alleen dan met een iets sterker contrast.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 20:51

Ze vindt het dus gewoon mooier als een andere kleur

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 20:58

nou, ze geeft er gewoon voorkeur aan, dus als er een paard is die aan deze beschrijving voldoet is het mooi, als zo'n paard er niet is, tsja, jammer. Het karakter gaat voor, vind zij, en ik ook. Uiterlijk staat op de 2e plaats, dat staat ook in het eerste berichtje.
Maarja, sommige mensen hebben een voorkeur, dat kan ik wel begrijpen.
Ik zou zelf liever geen schimmeltje hebben (dat is niet om het mooie, maar wat dat betreft gaat het om hoe vies de paarden af en toe kunnen zijn dan) maargoed, we gaan op deze manier off topic. Ik hoop genoeg toegelicht te hebben Knipoog greetzzz

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 07:51

dat is het voordeel met een veulen die je zelf opvoed jah, dat is anders als dat je zoekt naar een paard van een jaar of 3 of ouder, dan zal je eerder op zoek gaan naar een paard met een goed karakter in plaats van een paard met een bepaalde kleur, maargoed, zijn er uberhaupt wel palomino dekhengsten in nederland!? begin ik me af te vragen...

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 18:33

quote="lunatje"]hallo mensen,

ik verzorg een arabisch volbloed paardje en de eigenaresse wilt deze merrie laten dekken door een palomino quarter hengst.
Nou is nog de vraag, welke hengsten zijn er in nederland en welke hengst is geschikt.

De eisen die aan het uiterlijk gesteld worden zijn als volgt: palomino en een sprekende tekening op het hoofd (bles, kol)

Verder moet het verervende karakter lief maar pittig zijn. Er moeten wel jonge kinderen op kunnen rijden, wellicht onder begeleiding.

De merrie is +/- 1.55m hoog, er wordt naar een hengst gezocht die +/- 1.65 is. Iets groter dus.

Hebben jullie tips voor een leuke hengst? Als je een andere hengst weet die aan de karaktertrekken voldoet, maar niet helemaal aan de uiterlijke kenmerken, laat het ook even weten, het uiterlijk komt op de 2e plaats.

Doe er graag een foto bij, of een link naar een foto van de hengt.

Ik hoop dat ik volledig genoeg ben geweest.

Groetjes Tessa Geniets[/quote]



Verder is het lang zoeken naar een quarter hengst met een stokmaat van boven de 1.65. De gangbare maten voor quarters liggen nl tussen de 1.45 en 1.55! 1.65 is dus een naald in een hooiberg zoeken Haha! Haha! Haha!

De meeste kans op een veulen met in elk geval een Buckskin (Valk) kleur is als je de merrie laat dekken door Commander Flit Frits. Een Buckskin hengst met iets van 90% kleur vererving. Maar ja die 1.65 moet ze denk ik toch echt laten varen!

Ik denk dus dat je die eigenaresse zult moeten vertellen dat ze haar eisen toch wat moeten bijstellen

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 18:36

Adrienne schreef:
Het gaat om een dekking met een arabier.
Waarom wil je dan persee een palomino hengst? De kans is niet erg groot dat er een palomino veulen uit komt. Onder arabieren zie je die kleur vrij wel nooit.


Ze hoeft niet perse een palomino veulentje, maar een licht gekleurde arabier. Ze heeft nu een vos arabier met bijzonder lichte manen, ik denk dat ze iets soortgelijks wilt. Ze wil er sowieso een quarter horse op hebben. Ik heb geen idee wat er uit zal komen, ik weet niks van de verervende factoren van de merrie... Haar moeder was zwart, nou weet ik toevallig dat dit overheerst, maarja, ik weet het gewoon niet, ze wilt er een palomino op, ze vind deze kleur gewoon erg mooi. Ze wilt een licht paardje, hoeft dus niet palomino kleur te zijn, gewoon licht. En anders, tsja, dan heeft ze een andere kleur paard, niks aan te doen.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers