Check die manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 10:36

Sonja schreef:
Tja, als stalgenoot van DunnitsMystery kan ik natuurlijk niet gaan zeggen dat kort mooier is Haha! Die zag ik laatst ook voor het eerst met de manen los gereden worden, en dan is dat mooooooooi... echt zo sprookjesachtig....


lol.. dat is je geraden ook Knipoog

Tja ik vind het persoonlijk mooi.. Maar D heeft dat soort manen dan ook.
Maar smaken verschillen sommige vinden het mooi andere absoluut niet..
Zelf vind ik dat het wat extra's geeft.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."


DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:19

snowdon schreef:
Prachtig!!! DunnitsMystery heeft ook al van de prachtige manen ja, dat had ik laatst al gespot in zijn profiel Tong uitsteken Kan niet lang genoeg Haha!


nou niet lang genoeg zijn? Lachen heb ooit een keer een foto gezien van een palomino hengst die ze tot op de grond had. Dat was wel een beetje te lang Lachen Zelf vind ik het lang genoeg als ze los bij Dunnit tot op de knie hangen. Heb gemerkt met rijden als ze langer zijn dat ze dat wat minder prettig vind (rij ook wel eens met knie beschermers en dan raken die manen daarin verstrikt).. Vind het erg tof lange manen maar Dunnit moet er geen last van hebben.. Lachen

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:53

Wie ik?? Schijnheilig

Tja ze heeft er gewoon aanleg voor, meer kan ik er ook niet van maken. dat is kwa manen net de mazzel die ik heb. En ja ik moet ze ook een beetje bijknippen anders worden ze ook te lang.. Lachen
Maar ja zo heeft D aanleg tot lange manen en heeft buddy aanleg tot een gespierde nek Knipoog Meer je best doen als zijn manen onderhouden kan je toch niet, de rest moet het paard doen en dan gaan we weer terug naar aanleg Lachen

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."


DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:12

Dat is waar. Maar niet altijd als je namelijk op haar rijdt, niet kijkt waar je heen gaat en dan wel links-rechts stuurt merk je dat ze beter op de teugeldruk aan de rechterkant (niet manenkant) reageert. Zolang je gewoon kijkt waar je heen gaat is er geen echt verschil.. Moet je maar eens proberen als ik r' weer ga rijden Knipoog

Dat zou heel gaaf zijn. Maar ja het is altijd de vraag of dat vererft natuurlijk. lol zal al blij zijn als dat veulen niet de manen van D gaat opvreten Knipoog

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:23

lol.. nou is D zelf al heel erg goed in het op afstand houden van anderen Knipoog maar ik heb voor de zekerheid al antiknabbel Lachen

Blah hoewel ik hoop dat ik dat niet hoef te gebruiken.. Wordt dan echt een dagelijks ritueel om die manen een beetje schoon en heel te houden.. Normaal is het niet veel werk maar als ik dat soort spul er in moet smeren wordt het onderhouden er niet echt leuker op Lachen

<niet dat ik veel medelijden wat dat betreft kan verwachten volgens mij Lachen>

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:23

zo'n vermoeden had ik al Haha!

Heb al wel wat nieuwe foto's gemaakt maar die moet ik nog steeds inscannen.. Niet de meest charmante foto's overigens.. hehe was zo'n wegwerp camera aan het uit testen..
Met een beetje mazzel heb ik wel straks foto's van de bevalling.
Ze is drachtig van Skipa Fonda Bay. Palomino hengst.. Hij is van een wat oudere bloedlijn. Heel mooi gebouwd en een erg goed en rustig karakter.. Aangezien D nogal een heet hoofdje kan zijn past dat goed.. Lachen

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:28

offtopic.. nope ik weet waar jij op doelt maar dat is met paarden waar tobiano in het bloed zit..
ik ken een palomino, cremello of vos hieruit krijgen.. geen enge dingen verder Knipoog (tenzij ze is vreemd gegaan met de geit van de buren)

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:34

Yep sinds oktober vorig jaar ongeveer mogen cremellos ook in de AQHA (hoe bedoel je timing) geloof dat ze daarvoor als paint geregistreerd konden worden.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:46

hehe ok.. laatste keer ff zwaar offtopic.. yep skip is ook een reining paard.. alleen groter en massiver dan veel van de huidige hengsten die toch allemaal wat kleiner zijn.. Ik vind hem een waanzinnig mooi paard en vanwege dat en zijn karakter heb ik hem gekozen voor D..

onntopic.. Misschien is het maar goed ook Cer, dat er niet van te voren bepaald kan worden of ze lange manen of niet krijgen... Gevaar dan altijd is dat er niet op kwaliteit/karakter/eigenschappen gefokt wordt maar alleen op het uiterlijk Knipoog

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:51

Tja dat is met veel doc bars ook natuurlijk, dat is een goede en bekende lijn en de capaciteiten van dat paard wil je zoveel mogelijk behouden.. ligt eraan in welke generatie het gebeurt.. Maar hoe dan ook Skip is een heel stabiel en tof paard. Lachen
haha een reiner wordt het zeker.. Lachen

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:56

Cer schreef:

Hihihi maar stiekum fok je ook met hem om zn uiterlijk.... Knipoog
Nou het is zeker een mooi paardje, mooi hoofd ook! Erg sprekend!

(Ik ben zowieso te laks voor het onderhoud van lange manen)
[/quote]

Zoiets kan meespelen.. maar het moet op zeker niet de boventoon voeren.. andere eigenschappen moeten zwaarder wegen als alleen het uiterlijk Lachen

w b t showen.. dat moet je aan Frank vragen Lachen

Tja als je een veulen krijgt met die aanleg zal je toch "moeten" wil je dat behouden.. Maar zoveel onderhoudt is het niet echt.. tenminste meer onderhoudt bedoel ik.. Hoevaak borstel jij de manen van je paard door of maak je vlechten..?

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers