Fred Mueller westernzadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Fred Mueller westernzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 19:06

Ach, ik zal het hier ook maar even neerpoten...
Misschien zien dan wat meer western-gerichte luitjes het... Haha!

Wie weet er iets van Fred Mueller zadels, uit Denver, Colorado, als ik de "stempel" geloven mag.
Heb vandaag foto's gemaakt, maar die moeten nog ontwikkeld... Scheve mond
Kwalitatief wel een goed zadel volgens mijn... lekker soepele fenders! Haha!


Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 13:02

*pok* <--- dat ben ik die stijl achterover slaat... Zo oud?! Dat kan niet!

Hmmm... dan zal het wel van een ander merk zijn... Tsja we zitten nu met de Paasdagen he? Moeilijk om mijn foto's te laten ontwikkelen...

En mijn zadel is wel oud, maar -zo- oud? Denk het niet. Er zitten wel allemaal barstjes in de skirts, (achterstalling onderhoud van de vorige eigenaar denk ik) en ik heb nog nooit iets gezien dat er op lijkt. En er staat een jaartal op, maar dat is helemaal vervaagd. Ik zal mijn ontcijferkunsten er zo eens op los laten... Ook is het bont aan de onderkant helemaal afgesleten.

Bovendien heeft mijn zadel een aantal dingen die ik nog nooit bij andere zadels heb gezien... ook niet op internet. Zo heeft het niet zo'n platte cheyenne roll, maar net zoals dat plaatje dat Sugarmiss linkte een soort rol leer. Bovendien heeft het inplaats van "het ding waar je de singel aan hangt" (niet de tiestrapholder) een riempje aan de swells. Daar hang je de singel aan met opbergen.
De swells zelf zijn ook erg apart... grof en vierkant... echt vierkant van voren, ver uitstekend, terwijl de "normale" zadels ze een beetje afgerond naar boven hebben. Zo: http://www.flatcreeksaddle.com/pr_detail_template.asp?productid=sa1679



Uhm... de knop is van metaal, erg mooi vind ik, een grote platte schijf van zilverachtig spul. De seat is van glad leer.
Nou nog iets intrigerends... achterop het zadel, dat waar je tegenaankijkt als je erachter rijdt zeg maar, staat "JEFF". Is er zeg maar uitgesneden...
Ik zal de foto's binnenkort plaatsen, want nu ben ik toch echt benieuwd geworden!
Misschien heb ik wel antiek gekocht voor een zacht prijsje!! Haha!

(machtig lekker zittend antiek!)

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 18:18

Okay, ik heb vandaag nog een stapel foto's gemaakt, just to be sure.
Alles gefotografeerd.... nu wachten tot het dinsdag is! Spannend!
De man waar ik het weg heb, had het uit Duitsland gehaald, verder weet ik er niets van. Maar ik zal ze ook naar die Dick Sherer mailen.
Nu maar wachten tot dinsdag!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 18:41

Hmmm... Sugarmiss, het klinkt alsof jij er wel een hoop vanaf weet... Haha!
Weet jij wanneer ze de cheyenne roll introduceerden? En die naam achterop, zou dat niet kunnen zijn als diefstalbescherming?
(Zag ik in de film Silverado, daar zette een van die kerels ook zijn naam onderop het zadel, zodat hij het altijd terug kon vinden.)

Ik heb een poosje Google doorzocht, maar daar zie je zoveel... en niets lijkt erop.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 21:08

IK OOK! Haha! Haha! Haha!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 21:27

HOERA! Ik heb de software gedownload, en hoef de fotootjes dus niet op mijn pappie's werk te uploaden... Haha! Nu moek alleen even uitvissen hoe je die dingen plaatst... :/

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 22:35

Nou hier zijn de foto's!

Totaalplaatje: Afbeelding

Achterkant met JEFF Afbeelding

Fork met lassoriempje (Goed kijken! En bedankt he SM!) Afbeelding

Onderkant met afgesleten bont Afbeelding

Stempel op de seat Afbeelding

Stempel achterop de skirts Afbeelding

Ik weet het, ze zijn overbelicht... Ik ben niet zo'n geweldige fotograaf... Scheve mond
Ik heb ze ook naar die meneer Sherer gemaild... kijk wattie zegt...
Oeh, wat spannend! Maar wat denken jullie?


Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 08:36

Hahaha! Ligt eraan hoeveel je biedt! Knipoog
Nee, ik heb een jaar (echt waar) lopen zoeken naar een zadel dat op mijn tonnetje past... Dus ik denk dat ik hem maar houd. En helemaal omdat ik vermoed dat het toch echt een echte Mueller is... Zou ik de enige in NL zijn Haha!?
Moet je bedenken dattie dan minimaal 50 jaar oud is! Gah! Echt wel oud! Haha!

Maar wat denken jullie, zou het een echte Mueller zijn?

De cheyenne roll ontbreekt op dit zadel. Normaal is dat die platte rol leer. Deze heeft gewoon een rond rolletje leer achterop de cantle. (Kun je goed zien op het Jeff-plaatje)

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 08:47

Vergelijk de mijne eens met deze:

Afbeelding

Lijkt er wel op he? Dat is een Mueller uit de jaren 30... Ooh ik kan niet wachten tot meneer Sherer terugmailt!!!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 09:01

Hoera! Ik heb mail! Dat was snel zeg!


Citaat:
Dear Haarbal,
The Mueller saddle looks like it is from the 1940's and it looks like it was built on a Tipton style tree. That is about all I can tell from the photos. It was either ordered and shipped to Europe or someone took it home from the US.
I have attached some additional information on Mueller from my files.

----- Original Message -----
From: Haarbal
To: info@sherersaddlesinc.com
Sent: Monday, April 21, 2003 2:40 PM
Subject: Info Request


Hi mr. Sherer.

I got your address from a Dutch westernriding forum. See, I bought a saddle, and had no idea whatsoever what kind of saddle it was. So I posted a message on said forum, asking if anyone knew anything about Fred Mueller westernsaddles. And I almost fainted when I read the moderator's answer.

See, I have serious doubts that my saddle is a genuine Fred Mueller. So I took pictures of it, and decided to send them to you. Can you tell me some more about my saddle? And what could it possibly be doing in Holland?

Thanks a lot!

Haarbal


Hij stuurde een word-documentje mee, met info over meneer Mueller, en een plaatje van de Mueller-winkel.
Ik denk dat ik nog maar eens mail, en vraag wat hij wil weten om de leeftijd echt goed te kunnen bepalen. Er staat vast wel ergens een modelnummer of zo op...

Het zadel ziet er op de foto's mooier uit dan in het echt, SugarMiss... De skirts zitten vol barsten, de fenders zijn erg kaalgesleten, en de stirrups lijken wel uit de prehistorie... :D
Bovendien zit het onder de beschadigingen... Hahaha en de zitting is zo hard als een steen! Ik ben de enige hier op stal die hem lekker vindt zitten... (Ik heb ook de dikste kont ;))


Maar hij is dus echt! Oooh, gaaf!!
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 20-12-12 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam veranderd in Boktnaam.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 09:13

Geen idee, daar durfde ik eigenlijk niet naar te vragen... Haha!
Maar dat was een puntje voor in het 2e mailtje! Knipoog
Ik heb er 450 euro voor betaald, voornamelijk omdat ik na een jaar zoeken eindelijk een zadel had gevonden dat mijn Tink past.
Echt mooi vond ik het Jeff-gedeelte toen niet, dat geeft je zo het gevoel dat het niet van jou is, snap je?
Maar dat was niet echt duur... het zadel heeft achterstalling onderhoud (zoals we het toen noemden) en heeft dus waarchijnlijk een slechte eigenaar gehad (zeiden we. Weten wij veel...). Verder wel een kwaliteitszadel, en dus hebben we het gekocht. We gokten op een leeftijd van 10-12 jaar...

Wie had gedacht dat het zou oud al was! Je had dus gelijk over dat handwerk, SM! En ja, die Sherer is een topvent!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 09:26

Graag!
Mijn huidige schoonmaak ritueel is eerst met zadelzeep, dan met een vochtige spons, even laten drogen, en dan met lederolie. Dit ongeveer om de 3 dagen. Hij is er al een stuk soepeler van geworden.
En hij wordt ook steeds mooier, gaat weer een beetje glimmen en zo.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 10:18

Haha! Ik denk dat er wel erg veel olie nodig zal zijn om dit zadel slap te laten worden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers