Het Westernpaard aan de teugel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Het Westernpaard aan de teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 14:52

Wat vinden jullie ?

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.


Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 19:56

Sonja schreef:
Voor mij is "aan de teugel" een paard dat met de achterhand onder de massa loopt, over de rug, het bit accepteert met de gewenst hoofdhouding.
Mijn antwoord is dus "Ja" .


Dat is wat ik dus ook bedoel. Haha!
En wat jullie mening hierover is.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 12:58

Malabarista schreef:
http://www.american-quarter-horse.de/The_Horse/Disziplinen/Pleasure.jpg
Dit vind ik echt afschuwelijk. Ik weet dat het zo 'hoort' maar ik vind het maar niks. ik vraag me altijd af wanneer ze op hun bek zullen naaien, ze sloffen echt die bak door

http://www.beal-net.com/richard/ronallen.jpg
Als het paard zo zijn hoofd in stap/draf/galop houdt vind ik het aan de teugel. En dat is toch waar iedereen naar streeft? Lachen Dit is gewoon in mijn ogen aan de teugel!


Hier ben ik het ook mee eens. Paard no. 1 loopt veel te laag metr het hoofd en verslijt op deze manier veel te snel de voorhand. Dit zijn ook de pleasurepaarden die je dan op wedstrijden met van die houterige, halve pasjes ziet lopen en dan denk ik, mensen, waar zijn jullie toch mee bezig.
Paard no. 2 zou ,wanneer hij in beweging wordt gezet en er met het been voldoende aktie van achteren wordt gevraagd, goed over de rug lopen en z'n achterhand eronder zetten. Dat hij dan iets te diep, achter de loodlijn loopt vind ik helemaal niet erg. Heb je wel eens die paarden van anky van Grunsven zien lopen, heel diep dus.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 16:51

Dola, als jij over zo'n 30 jaar 41 bent, hoop ik dat je nog steeds dezelfde ideeën hebt als nu, want dan ben je naar mijn mening goed bezig.
Alles mag om te krijgen wat je wilt. Vreemde ideeën houd jij erop na.
Dus om te zorgen dat het paard bijv. de trailer in gaat, mag ook alles gedaan worden om te zorgen dat dit lukt. Waar trek je dan de grens. Het paard flink onder druk zetten, pijn doen, dwingen en bang maken hoort misschien niet onder mishandeling, maar is absoluut paardonvriendelijk en maakt de psyche van het paard helemaal stuk, tot het alleen nog maar een slaaf is, zonder eigen wil. En als je het niet op deze manier bedoelt, waarom zet je het dan op o'n manier neer dat mensen dit beeld van je krijgen?

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 16:53

p.s. het laatste stukje tekst is bedoelt voor Blaze en ik ondersteun hiermee dus de kritiek die Dola in een voorgaande tekst geeft m.b.t. het verhaal van Blaze.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 09:15

Nou, vreemde ideeën houden jullie erop na. Mijn paard is heel erg soepel hoor, maar zij heeft nooit pijn tijdens de training. Ik denk dat het ook wel op een andere manier kan, zonder dwang, zonder pijn, ook die keren dat het eens wat minder gaat. Als je paard bijv. geen aandacht heeft kun je hem een tik geven of een paar keer met je sporen erin rammen, maar je kan hem ook oefeningen aanbieden waardoor hij wel moet opletten, en als hij dan weer aandacht heeft voor de ruiter, belonen.
Trouwens, een vorig paard van mij heeft met mij ook hoog in de dressuur gelopen en daar heb ik dergelijke methoden die jullie beschrijven ook nooit op toe hoeven te passen. Mijn idee is, het paard moet het leuk vinden, hij moet voor je willen werken, want pas dan geeft hij net dat beetje extra, wat je niet bereikt als hij het alleen maar doet omdat het moet!

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 18:06

Blaze, op welk niveau rijd jij dan, wat zijn je prestaties. Daar ben ik wel benieuwd naar. En verder, iedereen heeft het maar over prestaties en wedstrijden. Maar voor mij is dat eigenlijk niet zo belangrijk. Ik gebruik mijn paard niet om er zelf beter van te worden, om een hoge plaatsing te krijgen. Ik zie mijn paard als een vriend, een "buddy", niet als een gebruiksvoorwerp. Natuurlijk moet een paard een degelijke opvoeding krijgen en moet je wel eens streng zijn, maar streng kan ook zijn een keer je stem verheffen. Als mijn paard niet luistert, niet datgene doet wat ik van hem wil en het is gewoon koppigheid, dan corrigeer ik hem, niet omdat ik boos ben, maar ten behoeve van de training. En een tikje en slaan, daar zit een verschil in. Zoals honden moeten ook opgevoed worden, kinderen ook, die ga je toch ook niet schoppen en slaan. Zou niet best zijn als iedereen dat ging doen, bovendien werkt het ook niet stimulerend lijkt mij. Stel je voor he, als tijdens een atletiek training de leraar met een zweep achter de leerlingen aangaat, zodat ze meer hun best doen.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Karintich en 13 bezoekers