RaceTink + muur = OUCH!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:27

Haarbal schreef:
En Blaze, HIJ heeft geen last van zijn geweten, maar IK! Knipoog Softie he?

En dus blijf jij met een paard zitten wat misschien steeds meer van zulke kuren gaat krijgen.
Ik ben zeker geen voorstander van geweld bij paarden, maar dit zou ik toch even goed aanpakken. Je kunt ook té lief zijn voor hem.
Paarden zijn van nature heel vergevingsgezind (gelukkig maar in dit geval), maar hij zal er hopelijk wel wat van leren.



DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:52

Je geweten sus je ook heel goed met een extra schepje muesli of zo. Daar vergee(f)t een paard alles voor Lachen

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:00

Nou WenS dat getoonde bitje vind ik ook wel 'heavy' hoor. Ik denk dat er ook nog wel een middenweg is.
Als Haarbal van de hefboomwerking van een Pessoa al last van het geweten krijgt, zullen er hier wel nachtmerries van komen Haha!

Ik denk dat die Pessoa nog zo gek niet is, als je paard het daar wel goed op doet. En zoals al eerder gezegd, je kunt altijd weer terug.

Citaat:
... de one-rein-stop te leren, die kun je ook met een simpel bitje of zelfs enkel op een halster toepassen en dat scheelt heel wat geruk en getrek in zijn mond.

Kan iemand mij uitleggen hoe die werkt, misschien kan ik het Sugar dan weer leren Haha!

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:18

Ik las meer in het verhaal dat de Tink op de muur afstormt en vlak er voor wegdraait (hij is ook niet gek Haha! ), hierdoor raakt de ruiter uit balans en loopt kans op de muur geprojecteerd te worden.

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:47

Hier een voorbeeld van een Pessoa:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... gory=29060

En de one-rein stop noem ik dus gewoon de 'noodrem' Knipoog en ja een paard kan ervan op zijn knietjes gaan, dus bijtijds voetjes uit de beugels Haha! Maar 500 kg on the run is no fun Clown dus af en toe moet je wel eens.

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:51


DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 19:45

Ja je hebt er eigenwijze drollen tussen zitten Haha! Je moet ook niet verwachten dat alles in 1x met een ander bit over is. MIsschien moet je gewoon voorlopig niet naar de muur galopperen, maar in jog er naar toe en er vanaf aangalopperen. Het klinkt als het probleem uit de weg gaan, maar als je nu het probleem niet op de snelle manier op kunt lossen, moet je iets anders verzinnen. Alleen maar blijven trekken lost ook niets op.

Overigens denk ik niet dat je hem morgen de hele dag stil moet laten staan, beter licht werk of gewoon een uur wandelen dan helemaal niets doen. Want eventuele spierpijn/stijfheid kun je beter behandelen door beweging dan door stil zetten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers